سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 24688

موفقیت مربی کاراته قم در لیگ جهانی

قم نيوز : قم نیوز: تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان با هدایت مربی قمی خود موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی پیکارهای لیگ جهانی کاراته شد.
موفقیت مربی کاراته قم در لیگ جهانی
به گزارش قم نیوز، در حالی که هدایت تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان در مسابقات لیگ جهانی به میزبانی جاکارتای اندونزی را چهره شاخص سال‏‌‏های دهه ۱۳۷۰ کاراته استان قم بر عهده داشت، این تیم توانست در شرق آسیا جشن قهرمانی برپا کند.

مهدی جعفری از استان قم به عنوان مربی تیم ملی کاراته در مسابقات لیگ جهانی این رشته انتخاب و مسافر این پیکارها شد و کاراته‌کاهای ملی پوش کشورمان با استفاده از تجارب این مربی و همچنین شهرام هروی سرمربی تیم ملی توانستند عنوان قهرمانی را با کسب مدال‌های رنگارنگ به نام کشورمان به ثبت برسانند.

جعفری همراه با دیگر نمایندگان اعزامی کشورمان به پیکارهای لیگ جهانی کاراته امروز در میان استقبال اهالی کاراته از این پیکارها بازگشت در حالی که جاکارتا اندونزی میزبان سومین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته ملقب به کاراته وان در سال ۲۰۱۴ بود و این پیکارها با حضور کاراته‌کاهای ۲۹ تیم به انجام رسید.

تیم کاراته کشورمان برای حضور در سومین مرحله مسابقات لیگ جهانی کاراته در حالی راهی اندونزی شد که در بین نفرات اعزامی خبری از کاراته‌کاهای استان قم نبود زیرا تنها چهره شاخص کاراته قم در تیم ملی یعنی امیر مهدی‏‌‏زاده همزمان با این رقابت‏‌‏ها در مسابقات دانشجویان جهان حضور داشت و در آن رقابت‌ها توانست در هر دو بخش تیمی و انفرادی بخش کومیته به مدال طلا دست یابد.

سومین مرحله پیکارهای لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ ملقب به کاراته وان در شرایطی به میزبانی جاکارتا اندونزی برگزار شد که طبق اعلام کمیته برگزار کننده بازی‏‌‏ها، کاراته‌کاهای ۲۹ تیم در این مرحله از مسابقات به روی تاتامی رفتند و در نهایت تیم کشورمان با کسب ۱۶ مدال رنگارنگ عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

بر این اساس کاراته‌کاهای کشورهای ایران، اندونزی، کویت، فرانسه، ژاپن، هنگ کنگ، عربستان، ایتالیا، استرالیا، برزیل، غنا، ماکائو، تایلند، کره جنوبی، روسیه، هلند و ویتنام از جمله مدعیانی بود که در اوزان مختلف در این رقابت‏‌‏ها به رقابت پرداختند و تیم ایران توانست بالاتر از آنها ۷ مدال کسب کند.

ترکیب تیم ملی کاراته کشورمان در سومین مرحله لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ به میزبانی اندونزی را هامون درفشی‌پور، حسین سمندر، سعید حسنی‌پور، مهدی سلطانی، ایمان سنچولی و پیمان سلطانیان تشکیل می‌دادند در حالی که تیم ایران علاوه بر ۷ مدال طلا، توانست ۴ نشان نقره و ۵ برنز را نیز از آن خود کند.

هدایت تیم مردان کاراته کشورمان در این دوره از رقابت‏‌‏ها را حسین روحانی و مهدی جعفری به عنوان مربی و سیدمحمد حسینی به عنوان بدنساز تیم بر عهده داشتند و در بخش بانوان هم ستاره موسوی، لیلا بهرامی و فرحناز ارباب به عنوان مربی در کنار تیم اعزام شده بودند و ایران در مجموع هر دو بخش بانوان و آقایان قهرمان شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch6-ni.23nk6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما