يکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 2471
به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما؛

پیام‌های کوتاه جهاد اقتصادی منتشر شد

قم نيوز : قم نیوز: کتاب "پیام‌های کوتاه و زیرنویس‌های جهاد اقتصادی" به همت مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما منتشر شد.
پیام‌های کوتاه جهاد اقتصادی منتشر شد
به گزارش قم نیوز، کتاب پیام‌های کوتاه و زیرنویس‌های جهاد اقتصادی به نویسندگی گروهی از پژوهشگران و ویراستاری مرضیه علاقه‌مند از سوی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما با شمارگان ۵۰۰ نسخه منتشر شد.

در مقدمه این کتاب آمده است: رفتار مخاطب همان فرآیندهای ذهنی و عاطفی و فعالیت‌های فیزیکی افرادی است که پیام و خدمات پیام‌گزاران را دریافت و از آن استفاده می‌کنند و برای تأمین نیازها و خواسته‌های مورد نظر پیام‌گیران به کار می‌گیرند.

در ادامه آمده است: درک و دریافت، یادگیری و متقاعد‌سازی و انگیزش، چگونگی نگرش مخاطب به جهان پیرامون، چگونگی یادگیری آگاهی‌ها و عادت‌ها و سرانجام چگونگی تحقق و به فعلیت درآوردن نیازها و انگیزه‌های شخصی را تعیین می‌کند.

نویسنده در این مقدمه خاطرنشان کرده است: عوامل اثربخش بر رفتار مخاطب اثر می‌گذارند و کنار هم جمع می‌آیند تا چگونگی رفتارهای مخاطب را معین سازند، البته این اثرگذاری از یک کشور تا کشوری دیگر و از فرهنگی تا فرهنگ دیگر تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارد.

نویسنده این کتاب در مقدمه با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان جهاد اقتصادی آورده است: مقام معظم رهبری با نام‌گذاری امسال به عنوان جهاد اقتصادی آن را راهبردی برای جامعه در نظر گرفته است تا توجه جامعه را به اهمیت این موضوع جلب کند و در این میان، ایشان بر توجه به ارزش‌های اسلامی و ارزش‌های انسانی بیش از تمرکز بر عملکردها و وظایف تأکید کرده است.

در بخش اندیشه‌های اقتصادی امام خمینی(ره) تصریح شده است: ملتی که ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور را با افتخار پشت سر گذاشته است، از محاصرات اقتصادی و نظامی باکی ندارد.

در ادامه آمده است: تنها با استقرار حکومت عدل اسلامی مورد تائید و پشتیبانی مردم و با شرکت فعالانه همه ملت است که می‌توان خرابی‌های عظیم فرهنگی و اقتصادی و کشاورزی را که رژیم سابق به وجود آورده است جبران کرد.

نویسنده به اندیشه‌های اقتصادی مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرده است: امت اسلامی باید از هر فرصتی برای نزدیک شدن به هم و ایجاد حسن ظن استفاده کند تا آرمان­های دنیای اسلام محقق شود.

در بخش پایانی این فصل آمده است: جهاد اقتصادی، صرفاً تلاش اقتصادی نیست، جهاد یک بار معنایی ویژه‌ای دارد و هر تلاشی را نمی‌شود جهاد نامید چرا که در جهاد، حضور و رویاروئی با دشمن، مفروض است.

در بخش زیرنویس‌های جهاد اقتصادی تصریح شده است: جهاد یعنی فرمان‌پذیری و اطاعت از کسی که اطاعت و انقیاد از او واجب و لازم است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcf.ed0iw6djygiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما