يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : 25

زندان‌های قم به 300 روحانی نیاز دارد

قم نيوز : قم نیوز: رییس اداره فرهنگی و قضایی اداره کل زندان‌های استان قم از نیاز زندان‌های این استان به 300 روحانی به منظور تقویت بعد معنوی زندانیان خبر داد.
زندان‌های قم به 300 روحانی نیاز دارد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام رضا رستمی در گفت‌وگو با مرکز خبر حوزه مهم‌ترین دلیل زندانی شدن افراد را دوری از معنویت و باورهای الهی و دانسته و گفت: به هر اندازه که انسان از خدا دور ‌شود و باورهای معنویش ضعیف باشد، احتمال ارتکاب جرم بیشتر می‌گردد.

وی با تأکید بر ضرورت تقویت خداباوری در میان زندانیان و آشنایی آنها با معارف اسلامی و باورهای دینی، خاطرنشان کرد: برای موفقیت در این عرصه باید کارهای دیگری چون ورزش، برنامه‌های فرهنگی و... داشت.

رییس اداره فرهنگی قضایی اداره کل زندان‌های استان قم با اشاره به حضور روحانیون و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی برای زندانیان اظهار کرد: علاوه بر روحانیونی که در مسائل اجرایی زندان‌ها حضور دارند، ۲۷ روحانی نیز به صورت جداگانه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی را اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: هر کدام از این روحانیون روزانه ۶ ساعت فعالیت تبلیغی شامل برنامه‌های آموزشی و مشاوره‌های دینی دارند.

*اقامه نماز جماعت در زندان‌ها

وی افزود: در حال حاضر در ۱۹ مکان در زندان‌های استان قم به صورت همزمان نماز جماعت برای کارکنان و سربازان وظیفه و زندانیان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به اهمیت مشاوره‌‌های دینی به زندانیان و با تأکید بر اهمیت مشاوره چهره به چهره، تصریح کرد: با توجه به نقشی که مشاوره دینی در زندانیان، نیازمند حضور ۳۰۰ روحانی می‌باشیم تا تحولی عظیم در میان زندانیان ایجاد شود.

وی ادامه داد: در کنار حضور مبلغین در زندان‌ها، در مرکز مشاوره نیز ۱۸ مشاور حضور دارند که از این تعداد ۱۲ نفر آنان روحانیون فاضل دارای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاهی می‌باشند که به عنوان مشاور در میان زندانیان حضور می‌یابند.

رییس اداره فرهنگی قضایی زندان‌های استان قم در پایان با تأکید بر این حضور روحانی از نظر معنوی در میان زندانیان، تأثیرگذار است، اظهار داشت:‌ در قم ظرفیت لازم برای ایجاد تحول در میان زندانیان وجود دارد، مسئولان زندان‌ها نیز بر اهمیت و جایگاه حضور روحانیون تأکید دارند.

انتهی پیام/م
https://qomnews.ir/vdcc8.qi22bqpaal.html
نام شما
آدرس ايميل شما