دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : 25118

پیام دعای روز نهم ماه رمضان

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه گفت: پیام دعا روز نهم ماه مبارک رمضان، کسب رحمت واسعه، طلب هدایت و رسیدن به قرآن، امامت و ولایت و رسیدن به رضایت و نفس راضیه مرضیه است.
پیام دعای روز نهم ماه رمضان
به گزارش قم نیوز، آیت‎الله هادی عباسی خراسانی در شرح دعای روز نهم ماه رمضان گفت: روز نهم ماه مبارک رمضان به خداوند عرضه می‎داریم که ‎‎اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ نَصِیبا مِنْ رَحْمَتِکَ الْوَاسِعَةِ، وَ اهْدِنِی فِیهِ لِبَرَاهِینِکَ السَّاطِعَةِ وَ خُذْ بِنَاصِیَتِی إِلَى مَرْضَاتِکَ الْجَامِعَةِ بِمَحَبَّتِکَ یَا أَمَلَ الْمُشْتَاقِینَ؛ یعنی خدایا براى من در این ماه بهره‏اى از رحمت گسترده‏ات قرار ده،و به جانب دلایل‏ درخشانت راهنمایى کن و به سوى خشنودى فراگیرت متوجه کن، به مهرت اى آرزوى مشتاقان.

وی افزود: پیام این دعا در کسب رحمت واسعه، طلب هدایت و رسیدن به قرآن، امامت و ولایت و رسیدن به رضایت و نفس راضیه مرضیه است. اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی فِیهِ نَصِیبا مِنْ رَحْمَتِکَ الْوَاسِعَةِ.

نویسنده الهی نامه گفت: در روز نهم ماه مبارک رمضان، اولین خواسته انسان روزه‌دار این است که به رحمت واسعة الهی برسد؛ آفرینش ممکنات همه بر پایه رحمت است و همة مخلوقات ظهور رحمت حق‌اند.
وی افزود: ماه رمضان، ماه رحمت است؛ چراکه در این ماه عنایات و نیکی‌ها شامل حال تمام بندگان می‌شود و انسان روزه‌دار در این روز از خداوند می‌خواهد که نصیبی از رحمت واسعه‌اش داشته‌باشد که مصداق اتم و اکمل آن وجود مقدس پیامبر(ص) و قرآن کریم است.

نویسنده صدکلمه بیان کرد: در فراز دوم از دعا وَ اهْدِنِی فِیهِ لِبَرَاهِینِکَ السَّاطِعَة از خداوند می‌خواهیم که ما را به ادله روشن خویش هدایت کند؛ برهان‌های ساطع، برهان‌هایی هستند که خودشان را بیان می‌کنند و هدایت همان دست‌یابی به صراط مستقیم است.

عباسی خراسانی یادآورشد: راه دستیابی به صراط مستقیم، ادله و براهین روشن و نورانی است که مصداق آن قرآن و ائمه (ع) هستند.


وی گفت: در فراز وَ خُذْ بِنَاصِیَتِی إِلَى مَرْضَاتِکَ الْجَامِعَةِ می‌خوانیم که خدایا! پیشانی مرا بگیر و مرا به سوی رضایت جامع و کامل خویش بکشان؛ به عبارتی می‌خواهیم که ما را به سمت موجبات خوشنودی خویش ببرد، پیشانی نماد سجده و سجده‌گاه انسان است؛ بنده در حالت سجده خود را در برابر پروردگار خویش خوار و ذلیل می‌بیند و تسلیم محض است؛ روایت داریم که بهترین حالت انسان در مقابل خداوند، حالت سجده است.

عباسی خراسانی تصریح کرد: از خدا می‌خواهیم ما را که تسلیم محض و خوار و زبون او هستیم به سوی خشنودی جامعش هدایت کند؛ منظور از مرضات جامع، خشنودی کاملی است که هیچ ناراحتی و سخطی در آن نباشد؛ برترین نعمتی که خداوند به انسان ارزانی می‌دارد، خشنودی و رضایت خود او است.
وی افزود: خداوند در سورة مبارکة مائده، آیة ۱۶ می‌فرماید: یَهْدِى بِهِ اللَّهُ مَنِ اتَّبَعَ رِضْوَانَهُ سُبُلَ السَّلَمِ وَ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلىَ النُّورِ بِإِذْنِهِ وَ یَهْدِیهِمْ إِلىَ‏ صرِاطٍ مُّسْتَقِیم؛ خداوند به برکت آن، کسانى را که از خشنودى او پیروى کنند، به راه‏هاى سلامت، هدایت مى‏کند و به فرمان خود، از تاریکی‎ها به سوى روشنایى مى‏برد و آنها را به سوى راه راست، رهبرى مى‏نماید.

عباسی خراسانی خاطرنشان کرد: طبق این آیه خداوند به کسانی که در راه تحصیل رضایت او گام بردارند، سه نعمت عطا می‌کند: نعمت سلامت؛ چه سلامت جسمی و چه روحی، فردی یا اجتماعی و ...؛ دوم خارج کردن از ظلمت کفر و گناه و بی‌دینی و رهنمون شدن به سوی نور ایمان و سوم هدایت آنان به صراط مستقیم
https://qomnews.ir/vdcg7q9x.ak9nq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما