سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 25180

برداشت 20 هزار تن گندم در قم طی سال جاری

قم نيوز : قم نیوز: رئیس نظام صنفی کشاورزی استان قم گفت: سطح زیر کشت گندم در سال جاری 10 هکتار بود که 20 هزار تن گندم جمع آوری و تحویل مراکز خرید داده شد.
برداشت 20 هزار تن گندم در قم طی سال جاری
به گزارش قم نیوز، علی مومن با اشاره به میزان گندم جمع آوری شده در سال جاری در قم بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در سال جاری ۱۰ هکتار بود که ۲۰ هزار تن گندم جمع آوری و تحویل مراکز خرید داده شد.

وی در ادامه تصریح کرد: شرایط خرید بازار آزاد سال گذشته بهتر بود به طوری که کشاورزان گندم کار بیشتر محصولالت خود را به آنها می‌فروختند در حالی که امسال نرخ خرید گندم در بازار آزاد ارزان‌تر از مراکز دولتی بوده و گندم‌ها بیشتر به مراکز خرید دولتی عرضه شده است.

کاهش برداشت گندم به علت سرمازدگی

رئیس خانه کشاورزان استان قم اظهار داشت: برداشت امسال محصول گندم به علت بروز ۲ نوبت سرمازدگی خوب نبود و پیش بینی های انجام شده محقق نشد.

مومن با اشاره به پیش بینی خانه کشاورزان قم بیان کرد: با توجه به زمین‌های زیر کشت ۳۰ تا ۳۵ هزار تن گندم پیش بینی شده بود که به علت سرمازدگی این پیش بینی‌ها محقق نشد.

وی با اشاره به مراکز تولید گندم عنوان کرد: بخش عمده تولیدات گندم متعلق به زمین‌های کشاورزی بخش جعفریه بوده و کمترین بخش را نیز قمرود به خود اختصاص داده است؛ همچنین از کهک و دستجرد نیز گندم برداشت شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfxyd0.w6dtcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما