چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 25213

آغاز به‌کار ساخت پورتال جامع قرآنی در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به آغاز به‌کار پروژه ساخت پورتال قرآنی در این مرکز گفت: مجموعه محتویات سایت‌ها و نرم‌افزارهای قرآنی در این پورتال مورد استفاده همگان قرار خواهد گرفت.
آغاز به‌کار ساخت پورتال جامع قرآنی در قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدصادق یوسفی‌مقدم پیش از ظهر امروز در جمع مهمانان خارجی نمایشگاه بین‌المللی قرآن که برای بازدید در مرکز فرهنگ و معارف قرآن حضور پیدا کردند، اظهار کرد: کتابخانه تخصصی این مرکز تمام کتا‌ب‌های مذاهب اسلامی را در خود جای داده است.

وی با اشاره به فعالیت صادقانه و نگاه بدون تعصب پژوهشگران این مرکز به مذاهب مختلف دینی تصریح کرد: تاکنون ۱۷۰ اثر قرآنی به علاقمندان علوم قرآنی ارائه شده است.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن افزود: در میان این آثار کتاب‌های بسیاری توانسته‌اند دستاورد‌های کشوری بسیاری داشته باشند که دائرة‌المعارف قرآنی از جمله این آثار است.

یوسفی‌مقدم از انتشار ۱۱ جلد دائرة‌المعارف قرآنی خبر داد و گفت: با کمک مترجمان متخصص، ترجمه این دائرة‌المعارف‌ها به زبان انگلیسی را در دست اقدام داریم.

وی به تهیه ترجمه فرهنگ قرآن به زبان انگلیسی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۳۳ جلد از این فرهنگ به زبان عربی و فارسی تهیه و منتشر شده است.

یوسفی‌مقدم اضافه کرد: اقدامات بسیاری در زمینه فضای مجازی در بخش فناوری اطلاعات مرکز معارف و فرهنگ اسلامی انجام گرفته است که امیدواریم این اقدامات در راستای ترویج فرهنگ قرآنی مفید بوده باشد.

وی در ادامه با شاره به آغاز بکار پروژه ساخت پورتال قرآنی در این مرکز خاطرنشان کرد: مجموعه محتویات سایت‌ها و نرم‌افزارهای قرآنی در این پورتال مورد استفاده همگان قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن بر لزوم گسترش اقدامات قرآنی کشور‌های اسلامی تاکید کرد و گفت: روابط فرهنگی و قرآنی در میان مذاهب دین اسلام موجب پیشرفت اسلام خواهد شد.

یوسفی‌مقدم برخی دیگر از اقدامات مرکز معارف و فرهنگ اسلامی را برشمرد و اضافه کرد: این مرکز با تمام امکانات خود در خدمت پژوهشگران و محققان اسلامی است.

وی در پایان با اشاره به جایگاه این مرکز در میان مراکز قرآنی جهان اسلام ابراز کرد: از هیچ اقدامی برای جمع‌آوری و تهیه علوم ناب قرآنی دریغ نخواهیم کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcc1iqi.2bqps8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما