دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب : 2545
اقبالیان خبر داد:

اجرای طرح استفاده از حمل و نقل غیر‌موتوری در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: با توجه به دستور شهردار قم و اهتمام سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک قم، طرح استفاده از حمل ‌و نقل غیر‌موتوری تا پایان سال در قم اجرایی می‌شود.
اجرای طرح استفاده از حمل و نقل غیر‌موتوری در قم
به گزارش قم نیوز، علیرضا اقبالیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری قم در نظر دارد همایشی در روند توسعه و روان‌سازی ترافیک شهر قم برگزار کند.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز ۲۶ آذر به نام روز حمل ‌و نقل و ترافیک بیان کرد: در این روز زنگ آغازین نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه‌سواری در قم با برگزاری همایش دوچرخه‌سواری با حضور گروه‌های سنی مختلف نواخته می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: برنامه نهادینه‌سازی حمل‌ و نقل غیرموتوری با دستور شهردار قم تدوین شده و مطالعات جامع آن در دست بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در نظر دارد با برنامه‌ریزی دقیق، کیوسک‌هایی در سطح شهر مستقر کند و با ارائه دوچرخه به شهروندان روند استفاده از حمل‌ و نقل غیرموتوری را در قم نهادینه کند.

اقبالیان با بیان اینکه اجرای طرح دوچرخه‌سواری در سطح شهر قم به صورت پایلوت در حال اجرا است، تصریح کرد: شهرهای تهران، شیراز، مشهد و اصفهان از جمله شهرهایی هستند که این طرح به صورت پایلوت در آنها اجرایی می‌شود و قم نیز به تبعیت از این شهرها در مسیر نهادینه کردن فرهنگ حمل و نقل غیر‌موتوری گام بر می‌دارد.

وی اضافه کرد: سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم با استفاده از تعطیلی و خلوت بودن معابر و خیابان‌ها در روز جمعه مقارن با ۲۵ آذر ماه، نخستین همایش دوچرخه‌سواری را در قم برگزار می‌کند.

مدیرعامل سازمان حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: همایش‌های ورزشی در قم معمولا با روندی خاص و با تبلیغات گسترده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پخش این مسابقات از شبکه‌های سیمای ملی گفت: با استفاده از این ظرفیت تلاش می‌شود، نخستین همایش دوچرخه‌سواری نیز با تمهیداتی که اندیشیده شده روز جمعه برگزار شود.

اقبالیان گفت: مسیر همایش دوچرخه‌سواری از ابتدای خیابان ایستگاه به سمت سه راه خورشید،‌ خیابان اراک، ‌پل شهید مصطفی خمینی، ‌بلوار شهید منتظری، ‌خیابان مصلی،‌ خیابان شهرداری منطقه چهار و خط پایانی مجتمع ورزشی شهید حیدریان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه همایش دوچرخه‌سواری از ساعت ۹ صبح روز جمعه ۲۵ آذر ماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: استاندار، شهردار و ‌معاون حمل و نقل و ترافیک از سخنرانان این همایش هستند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.knit23nmmftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما