دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 2554
آیت الله مكارم شیرازی:

مراسم عاشورای امسال از نظر كمی و كیفی برتری خاص داشت

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: مراسم عاشورای امسال نسبت به سالهای گذشته از نظر كمی و كیفی برتری خاص داشت و الحمدلله شور عاشورایی هر سال در حال افزایش است.
مراسم عاشورای امسال از نظر كمی و كیفی برتری خاص داشت
به گزارش قم نیوز، وی روز دوشنبه در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره عظمت عاشورا و مراسم عزاداری حسینی گفت: به سهم خود از عزاداران حسینی تشكر می كنم،هرچند نیازی به تشكر امثال بنده نیست.

آیت الله مكارم شیرازی بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اظهارات یكی از سیاستمداران انگلستان در باره اینكه تحریم ها بر مردم ایران تاثیر ندارد، گفت: آنها می دانند مردم ایران با عاشورا، خود را بیمه و هرگز مغلوب نمی شوند.

وی افزود:از دیدگاه این سیاستمداران تا زمانی كه عاشورا وجود دارد آنها نمی توانند با تحریم ها بر ایران فشاری وارد كنند.

مكارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت جمعی از عزاداران در افغانستان و عراق به دست دشمنان اسلام گفت: این حركت ننگین بار باعث تاسف و ناراحتی همگان شد و تمام دنیا آن را محكوم كردند.

وی ابراز امیدواری كرد،دشمنان كوردل و وهابیان تكفیری و خونخوار از خواب غفلت بیدار شوند و بدانند نورآفتاب را نمی توانند با جنایات خود بپوشانند.

مكارم شیرازی با اشاره به حضور گسترده عزاداران حسینی در كربلای معلی گفت: امسال عزاداران حسینی در عراق حضور باشكوهی داشتند و با وجود اینكه قربانیان زیادی در این راه داده اند اما خم به ابرو نیاوردند.

مكارم شیرازی درادامه با اشاره به استفتایی از سوی جمعی از مسلمانان پاكستان اظهار داشت: این گروه در استفتاء خود آورده بودند كه ما اگر بخواهیم مراسم عاشورایی را در این كشور برگزار كنیم ممكن است تلفات بدهیم كه من در پاسخ گفتم باید دسته جات و مراسم عزاداری خود را برگزار كنید و هرگز این مراسم تعطیل نشود.

وی افزود: امروز بگونه ای شده است كه فرهنگ عاشورا به عنوان یك واجب كفایی به حساب می آید.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.mnit23nmkftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما