قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از اعزام 96 نفر دانش‌آموز قمی به مرحله کشوری مسابقات نماز، قرآن و عترت خبر داد.
اعزام 96 دانش‌آموز قمی به مرحله کشوری مسابقات نماز، قرآن و عترت
به گزارش قم نیوز، جلال خدامحمدی با اشاره به آغاز سی و دومین دوره مسابقات نماز، قرآن و عترت دانش‌آموزان استان قم از سال ۹۲ اظهار کرد: این مسابقات در قالب آموزشگاهی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و استانی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله استانی این مسابقات اردیبهشت امسال برگزار شد و پس از آن کلاس‌های آمادگی کشوری در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه ۹۶ نفر از دانش‌آموزان به مرحله کشوری سی و دومین دوره مسابقات نماز، قرآن و عترت اعزام می‌شوند، گفت: اکنون ۳۰ نفر از دانش‌آموزان پسر به مسابقات پژوهشی در قالب تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، احکام و انشای نماز در مشهد اعزام شدند و ۳۰ نفر از دختران دانش‌آموز ۱۶ مرداد امسال به مشهد اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: رشته‌های آوایی این مسابقات شامل مسابقات اذان، مداحی، حفظ و قرائت قرآن است که از ۲۱ مرداد آغاز می‌شود و نخستین گروه به شهر ارومیه اعزام می‌شوند و آخرین گروه دختران برای مسابقات آوایی ۲۶ مرداد عازم مشهد مقدس می‌شود.

خدامحمدی با بیان اینکه بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی مسابقات شرکت کردند، گفت: از این تعداد ۱۱ هزار نفر برای مرحله مسابقات ناحیه‌ای و یک‌هزار و ۶۰۰ نفر برای مسابقات استانی انتخاب شدند و ۹۶ نفر به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: این مسابقات در انس بیشتر دانش‌آموزان با مباحث قرآن، عترت و بحث نماز مؤثر بوده زیرا سبب رقابت‌ سالم بین دانش‌آموزان در زمینه قرآن و معارف اسلامی می‌شود.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری مسابقات این است که دانش‌آموزان با استعداد در سه حوزه قرآن، عترت و نماز شناسایی شده و از طریق همین مسابقات مجمع قاریان و مؤذنان نوجوان تشکیل شده است.

وی یادآور شد: دانش‌آموزان قمی در مسابقات نماز، قرآن و عترت سال گذشته در قسمت خواهران رتبه اول کشوری و در بخش برادران رتبه دوم را به دست آوردند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccmoqi.2bqpx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما