سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : 25989

تدابیر هوشمندانه شهید بابایی سبب حفظ توان نیروی هوایی شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش گفت: شهید بابایی فردی ساده زیست بود که خانه ویژه فرماندهان را رها کرد و به یک خانه ساده نقل مکان کرد، این شهید الگویی برای جوانان است.
تدابیر هوشمندانه شهید بابایی سبب حفظ توان نیروی هوایی شد
به گزارش قم نیوز، امیر سرتیپ حسین چیت فروش در یادواره شهدای منطقه دروازه ری، با اشاره به وضعیت غزه اظهار کرد: غزه اکنون در محاصره مطلق است و ما هم در ایران همچین محاصره ای را تجربه کردیم، تنها تفکر است که مقاومت را نگه داشته است، ما هم در هشت سال دفاع مقدس در محاصره کامل قرار داشتیم و حتی یک پیچ را هم به ما در جنگ نمی دادند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش پانزده مرداد را سالگرد شهادت شهید بابایی دانست و افزود: این شهید تنها با زبان امر به معروف و نهی از منکر نمی کرد، بلکه در عمل این دو فریضه را انجام می داد، در قرارگاه فرماندهی نیروی هوایی بهترین غذاها بود، اما شهید بابایی به این غذاهای رنگین لب نمی زد، و این شهید همیشه غذای سرد را به همراه پرسنل می خورد.

وی تصریح کرد: اگر صد ساعت هم در مورد زندگی شهید بابایی صحبت کنیم، باز هم کلام ناگفته در خصوص ویژگی های این شهید داریم، شهید بابایی دنبال این نبود که کسی اقدامات خیرخواهانه او را ببیند و گاهی وقت این شهید با لباس بسیجی تردد می کرد.

چیت فروش با اشاره به علاقه علما به شهید بابایی گفت: آیت الله صدوقی امام جمعه یزد شهید بابایی را دوست داشت و پولی به این شهید می داد، اما شهید بابایی این پول را به سربازان متاهل می داد، شهید بابایی رابطه صمیمی با علما و مقام معظم رهبری داشت و این شخصیت ها سخنان زیادی را در خصوص ویژگی های والای شهید بابایی گفتند.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش شهید بابایی را ساده زیست دانست و افزود: شهید بایایی یک الگویی برای جوانان است، این شهید خانه وسیع ویژه فرماندهان را رها کرد و به خانه ویژه افسران رده پایین نقل مکان کرد، خانه شهید بابایی در هنگام شهادت یک خانه بسیار ساده بود.

چیت فروش با اشاره به موفقیت های شهید بابایی در فرماندهی نیروی هوایی بیان کرد: در یک برهه ای از دوران دفاع مقدس کشورهای اروپایی هوایپماهای میراژ را به نیروی هوایی عراق دادند که باعث شد که نیروهای هوایی عراق با هواپیماهای میراژ بتواند در بالای شهرهای ایران جولان بدهد، اما شهید بابایی برای مقابله با برنامه دشمن قرارگاه رعد را تشکیل داد و با همان امکانات محدود توانست که جلوگیری فعالیت های میراژهای عراقی را در ایران بگیرد.

وی تصریح کرد: تصمیم های شهید بابایی براساس بصیرت و نگاه استراتژیک این شهید بود و این شهید به دنبال نگهداری جنگنده های کشور بود، چون می دانست که استکبار جلوی رسیدن حتی یک پیچ را هم به کشورمان می گیرد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش با اشاره شهادت شهید بابابی خاطرنشان کرد: شهید بابایی چند روز پیش از شهادت در آخرین لحظه از رفتن به سفر مکه صرف نظر کرد و این شهید به جای سفر حج در خلیج فارس برای حمایت کشتی های حامل مواد غذایی برای مردم گشت می داد و در نهایت شهید بابایی در روز عید قربان به شهادت رسید، شهید بابایی کار خودش را برای خدا انجام می داد و در هر شرایطی وظایف عبادی خود را انجام می داد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdccooqi.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما