قم نيوز : قم نیوز: تولیت مسجد جمکران گفت: جهاد دانشگاهی با کار پژوهشی باید تبدیل شدن قم به قطب زائرپذیری را به عنوان یک نظریه علمی ثابت کند تا نگاه به اقتصاد قم در مراکز برنامه ریزی و قانون گذاری و آمایش سرزمینی از این زاویه تعریف شود.
جهاد دانشگاهی با پژوهش‌های علمی راه‌های زائرپذیری قم را بررسی کند
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در دیدار رئیس و معاونین جهاد دانشگاهی قم اظهار کرد: خدمت به مسجد از شئون انبیاست و امیدواریم توفیق خدمت به مسجد به خصوص مسجد مقدس جمکران به همه ما عطا شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران با انقلابی خواندن نهاد جهاد دانشگاهی افزود: جهاد دانشگاهی همیشه به عنوان نهادی ارزشمند که خیلی هم تحت تأثیر فراز و نشیب های سیاسی وزارت علوم نبوده، توانسته بعد جهادی و قداست انقلابی خود را حفط کند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان به امتیازات منحصر به فرد قم اشاره کرد و گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری قم پایگاه جهان تشیع است که این به آن معنی است که قم باید میعادگاه شیعیان جهان باشد و همچنین پایگاهی باشد که فرهنگ تشیع و اهل بیت(علیهم السلام) به گوش جهانیان برسد.

وی افزود: مطابق روایات در آخرالزمان معارف اهل بیت(علیهم السلام) از قم به گوش جهانیان خواهد رسید که روند تاریخی و تأسیس حوزه علمیه در قم و آغاز نهضت اسلامی امام خمینی(رحمة الله علیه) مبین همین روایات است.

تولیت مسجد مقدس جمکران زائرپذیری را تنها امتیاز اقتصادی قم دانست و افزود: قم به دلیل اقلیم خشک و شرایط سخت جغرافیایی نمی تواند به قطب صنعتی و کشاورزی تبدیل شود، اما به دلیل مرکزیت و قرار گرفتن در چهارراه ارتباطی کشور و بهره مندی از امتیازات فرهنگی همچون حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران، حوزه های علمیه و مراجع و وجود پایگاه ها و خاستگاه های شکل گیری انقلاب اسلامی امکان تبدیل شدن به قطب زائرپذیری در کشور و حتی جهان تشیع را دارد.

وی افزود: جهاد دانشگاهی با کار پژوهشی باید تبدیل شدن قم به قطب زائرپذیری را به عنوان یک نظریه علمی ثابت کند تا نگاه به اقتصاد قم در مراکز برنامه ریزی و قانون گذاری و آمایش سرزمینی از این زاویه تعریف شود.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در تبیین تفاوت معنای زائر و توریست گفت: مفهوم زیارت با توریست متفاوت است. نسبت توریست و زائر شبیه کف زدن و صلوات فرستادن است؛ امتداد کف زدن ممکن است به لهو ختم شود اما امتداد صلوات به ذکر توحید منتهی می شود.

نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران عنوان کرد: امتیاز گردشگری ایران با توجه به گستردگی صدها میلیونی شیعیان و مسلمانان در دنیا مراکز عبادی و زیارتی مانند حرم امام رضا و حضرت معصومه(علیهما السلام) و مسجد مقدس جمکران است. بنابراین زائری که به ایران می آید با برخورد مناسب ما می تواند به مبلغ خوبی برای اسلام و جمهوری اسلامی تبدیل شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران با تأکید بر آموزش خادمان این مکان مقدس گفت: آموزش لازمه رشد کیفی فعالیت هاست اما مفاد آموزشی باید کاملا منطبق با نیاز خادمین بر اساس رشته و رسته شان باشد و هیچ کلمه اضافی و نامرتبط نباید در برنامه ها گنجانده شود که در این زمینه نیز باید از ظرفیت های جهاد دانشگاهی استفاده شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjaye8.uqemizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما