چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب : 26322

35 درصد تصادفات در تابستان به دلیل خواب‏‌‏آلودگی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پلیس ‌راه فرماندهی انتظامی استان قم گفت: 35 درصد تصادفاتی که در تابستان رخ می‌دهد به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی است بنابراین از رانندگان می‏‌‏خواهیم به ازای هر دو ساعت رانندگی استراحت کوتاهی داشته باشند.
35 درصد تصادفات در تابستان به دلیل خواب‏‌‏آلودگی است
به گزارش قم نیوز، اردشیر جمشیدی‏‌‏راد در نشست خبری که در مرکز پلیس ‌راه نیروی انتظامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: این استان از جمله استان‌هایی است که در ۲۴ ساعت بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از محورهای مواصلاتی آن عبور می‌کند که طی این ترددها، تخلفات رانندگی گوناگونی رخ می‌دهد و گاهی اوقات منجر به از دست دادن جان مسافران می‌شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح‌های جدید پلیس ‌راه برای پیشگیری و کاهش تخلفات ناوگان مسافربری تصریح کرد: پلیس نامحسوس با لباس شخصی در اتوبوس‌ها حضور یافته و در صورت مشاهده تخلفات رانندگی با آنها به‌صورت جدی برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم همچنین از راه‌اندازی سامانه پیامکی پلیس‌راه خبر داد و گفت: مسافران می‏‌‏توانند در صورت مشاهده تخلف راننده اتوبوس با ارسال یک پیامک تخلف را اطلاع دهند و پلیس هم به سرعت به شکایات رسیدگی خواهد کرد البته تقدیر از رانندگانی که قانون را رعایت می‏‌‏کنند هم صورت می‏‌‏گیرد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم ادامه داد: با توجه به آغاز دور دوم سفرهای تابستانی در حال حاضر دو سوم نیروهای پلیس‌راه در حالت آماده‌باش هستند و برای برقراری امنیت جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تلاش می‌کنند.

جمشیدی‏‌‏راد همچنین از گشت نامحسوس پلیس‌راه در محورهای فرعی خبر داد و گفت: مأموران پلیس‌راه با خودروی شخصی با دیگر مسافران در محورهای فرعی همراه می‌شوند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با خاطیان به‌شدت برخورد می‌شود که اجرای این طرح تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان قم با تبیین برخی علل رخ دادن حوادث جاده‌ای گفت: برخی از وقایعی که در محورهای استان رخ می‌دهد به دلیل خرابی روکش آسفالت جاده‌هاست که در حال حاضر با همکاری اداره‏‌‏کل راه و شهرسازی، بیش از ۹۷ درصد محورهای مواصلاتی زیرپوشش طرح بهسازی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز استان لازم است استانداری بودجه‌ای را در اختیار راهداری قرار دهد تا شاهد کاهش حوادث در این نقاط باشیم.

جمشیدی راد با اشاره به گرمای بالای ۴۰ درجه تابستان بیان کرد: ۳۵ درصد از تصادفات و حوادثی که در این فصل رخ می‌دهد به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی است که به رانندگان توصیه می‌شود به ازای هر دو ساعت رانندگی کمی استراحت داشته باشند تا از میزان حوادث کاسته شود.

وی با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم میزان حوادث جاده‌ای را در قم کاهش دهیم، اضافه کرد: دولت به ازای کشته شدن یک نفر در حوادث جاده‌ای باید خسارات فراوانی را بپردازد.

رئیس پلیس‌راه استان قم گفت: به دلیل حادثه‌ای که شهریورماه سال گذشته منجر به کشته شدن ۴۴ نفر از هموطنان شد، میزان تصادفات منجر به مرگ در این استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۸ درصد افزایش یافت.

جمشیدی‏‌‏راد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به تعویق در بهره‌برداری از پروژه جاده قم ـ گرمسار خاطرنشان کرد: این جاده هنوز آماده نیست و بسیاری از مواردی که امنیت مسافران و رانندگان را در این جاده حفظ می‌کند هنوز آماده نشده ولی بنا به قول‌های داده شده قرار است با اقداماتی که در این جاده صورت می‌گیرد در نیمه اول شهریورماه شاهد بهره‏‌‏برداری آن باشیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcewx8w.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما