چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 26327

دو و میدانی کاران قم یک نشان طلا و ۲ نقره کشور را کسب کردند

قم نيوز : قم نیوز: دو و میدانی کاران قم با کسب یک مدال طلا و ۲ نقره در مسابقات جانبازان و معلولان قهرمانی کشور به کار خود پایان دادند.
دو و میدانی کاران قم یک نشان طلا و ۲ نقره کشور را کسب کردند
به گزارش قم نیوز، مسابقات دو و میدانی جانبازان و معلولان قهرمانی کشور زیر نظر کمیته بین‌المللی پارالمپیک در تهران برگزار شد که ورزشکاران قم توانستند یک مدال طلا و دو مدال نقره این مسابقات را به دست آوردند.

این مسابقات با حضور تیم‌هایی از استان‌های مختلف و در بخش‌های جانبازان و معلولین، نابینایان و کم بینایان برگزار شد که تیم استان قم توانست توسط علی زره ساز به مدال خوشرنگ و باارزش طلا دست پیدا کند.

احمد اسلامی و محمدجواد حائری دیگر اعضای تیم دو و میدانی جانبازان قم توانستند در این مسابقات دو مدال نقره به دست آورند و تیم‌های آذربایجان شرقی، زنجان و بوشهر به ترتیب اول تا سوم شدند.

این مسابقات با نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک و با حضور ورزشکاران فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان برگزار شد و برای نخستین بار بود که رقابت‌های دو ومیدانی با حضور ورزشکاران جانباز، معلول، نابینا و کم بینا در ۵۳۰ نفر – ماده به شیوه المپیکی برگزار شد

با پایان یافتن این رقابت‌ها و بررسی رکورد‌ها و نیز نظر نهایی کمیته فنی، اسامی نهایی ملی پوشان اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی اینچئون مشخص می‌شود.

در این رقابت‌ها ۲۹ تیم و ۲۵۷ ورزشکار از فدارسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین شامل ۱۷۷ ورزشکار مرد و ۸۰ ورزشکار زن، ۲۸ تیم و ۱۶۰ ورزشکار از فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم بینایان شامل ۱۰۱ ورزشکار مرد و ۵۹ ورزشکار زن، به مدت دو روز در مجموعه آفتاب انقلاب تهران با هم به رقابت پرداختند.

این مسابقات به نام مختار نورافشان، پیش کسوت ارزنده دو و ومیدانی، مزین شده بود که سالهای زیادی در میادین جهانی برای کشورمان افتخار آفرینی کرده بود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjate8.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما