پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۶
کد مطلب : 26371

10 روستا فاقد آب هستند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی قم گفت: امروز نزدیک به 14 میلیون متر مکعب آب وارد شبکه می‌شود که تنها حدود 7 میلیون متر مکعب آن دیده می‌شود و به حساب می‌آید و این به دلیل انشعابات غیر مجاز است.
10 روستا فاقد آب هستند
به گزارش قم نیوز، علی جان صادق‌پور پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که در شرکت آب و فاضلاب روستایی قم برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به هفته دولت و گرامی داشت یاد و نام شهدایی چون شهید رجایی و شهید باهنر، اظهار کرد: هفته دولت فرصت خوبی است تا به بررسی عملکرد نظام پرداخته شود.

وی به تعامل دوسویه میان دولت و مردم اشاره کرد و افزود: تقویت دولت در واقع تقویت نظام و مردم و بالعکس خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آبفار قم گفت: طی سال‌های ۹۲ و ۹۳ طیق فرمایشات مقام معظم رهبری توانستیم مجموعه تدابیری را پی گیری کنیم و با همه مشکلات از جمله مشکلات مالی که داشتیم حداقل‌هایی را برای مناطق روستایی فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های آبی در مناطق روستایی وجود دارد، تصریح کرد: باید به شکل مثبتی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم که به شکر خدا این اتفاق افتاده است و مشکلات در این خصوص در روستا‌ها رو به کاهش است.

صادق‌پور از تصریح در عملکرد و اتمام پروژه‌های نیمه تمام آب و فاضلاب در روستا‌ها خبر داد و گفت: امروز نزدیک به ۱۴ میلیون متر مکعب آب وارد شبکه می‌شود که تنها حدود ۷ میلیون متر مکعب آن دیده می‌شود و به حساب می‌آید و این به دلیل انشعابات غیرمجاز است.

وی عنوان کرد: از تمام مراجع و علما کمک گرفته تا حرمت آب را برای مردم بیشتر روشن نمایند تا جلوی انشعابات غیر مجاز و هدر دادن آب گرفته و الگوی مصرف رعایت شود.

شاخص برخورداری روستایی در قم ۱۰ درصد عقب‌تر از متوسط کشوری است

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی قم رویکرد این شرکت را استفاده درست از منابع دانست و با اشاره به حدود ۲۱۵ روستایی که در استان وجود دارد، بیان کرد: این شرکت ۱۵۰ روستا را تحت پوشش دارد.

وی عنوان کرد: که شاخصه برخورداری روستا در استان ۶۷ درصد است که ۱۰ درصد عقب‌تر از متوسط کشوری قرار داریم.

صادق‌پور به ۱۲۰ حلقه چاه و تعدادی قنات اشاره کرد و گفت: ۱۰ روستا فاقد آب هستند و ۲۶ هزار متر مکعب مخزن وجود دارد و ۱۵۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب و خط انتقال آب در روستا‌ها انجام گرفته است.

وی با اشاره به تکمیل یک فاضلاب روستایی و بهره مندی ۱۸۰ مشترک از آن در پایان سال ۹۲ و بهره برداری از چند پروژه در هفته دولت که پیش رو داریم، افزود: در سال گذشته اعتباراتی که برای پروژه‌های آب و فاضلاب تخصیص داده شده بود مناسب نبود و امروز شاهد یک رشد ۴ برابری در بودجه‌ها هستیم و این کمک زیادی به تکمیل شدن پروژه‌ها خواهد می‌کند.

افتتاح ۱۴ پروژه همزمان با هفته دولت

مدیر عامل آبفار قم عنوان کرد: در هفته دولت ۱۴ پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی می‌شود که از این میان ۸ پروژه با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افتتاح خواهد شد، ۳ پروژه با اعتبار ۱ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان به بهره برداری می‌رسد و ۳ پروژه با اعتبار هشت و نیم میلیارد تومان کلگ زنی خواهد شد.

وی گفت: حفر چاه، احداث مخازن، تصفیه خانه فاضلاب، لوله گذاری فاضلاب و ایستگاه پمپاژ از مواردی است که در این پروژه‌ها انجام شده است و این پروژه‌ها در تمام بخش‌های استان توزیع شده و مختص به منطقه خاصی نیست.

صادق‌پور از احداث تصفیه خانه پیشرفته با ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب در شبانه روز خبر دادو اظهار کرد: این تصفیه خانه از کامل‌ترین و به روز‌ترین در نوع خود در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcizpar.t1aqy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما