قم نيوز : قم نیوز: مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ کتاب «رابطه نفس و بدن از دیدگاه ملاصدرا و کتاب و سنت» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کتاب «رابطه نفس و بدن از دیدگاه ملاصدرا و کتاب و سنت» منتشر می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمد روحانی با اشاره به کتاب «رابطه نفس و بدن از دیدگاه ملاصدرا و کتاب و سنت» اظهار کرد: بخش نخست کتاب معناشناسی است که شامل چند فصل مانند نفس در لغت، اصطلاح، روح در لغت، روح در اصطلاح، بدن در لغت و بدن در اصطلاح است.

وی خاطرنشان کرد: بخش دوم کتاب رابطه نفس و بدن از دیدگاه ملاصدرا است که این بخش شامل چند فصل مانند پیشینه دیدگاه‌ها و دیدگاه ملاصدرا است و در این فصل به طور تفصیلی به دیدگاه ملاصدرا پرداخته می‌شود.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: رابطه نفس و بدن در کتاب و سنت از عناوین دیگر فصل‌های این کتاب است، نفس و روح در کتاب و سنت، دوگانگی روح و بدن، تجرد نفس، حرکت نفس و رابطه نفس و بدن عناوین دیگر فصول این کتاب را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به فصل بررسی تطبیقی کتاب گفت: بررسی نظریه وحدت نفس و بدن، نظریه وحدت نفس در هر فرد، بررسی نظریه حدوث جسمانی نفس، بررسی حرکت جوهری اجتهادی در نفس و مادیت در عین تجرد در این بخش مطرح شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: هدف اصلی نویسنده ارائه دیدگاه ملاصدرا درباره رابطه نفس و بدن و بررسی تطبیقی آن با مفاد کتاب و سنت است تا زمینه پژوهش‌های عمیق‌تر در این حوزه فراهم شود.

وی یادآور شد: به باور صدرالمتالهین رابطه نفس و بدن اتحادی و بازتابش پذیرش دو ساحت مادی و تجردی در نفس و نظریه وحدت نفس و همه قوا است، ولی در کتاب و سنت انسان دارای دو روح به نام‌های روح الحیات و روح‌العقل است.

وی عنوان کرد: رابطه روح‌الحیات با بدن و قوای نباتی ذاتی است، ولی روح‌العقل با بدن و قوای آن رابطه تدبیری دارد، هر چند در زمینه قوای حیوانی و انسانی دارای عینیت است.

مدیر تدوین و چاپ انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یادآور شد: این کتاب ابتدا با استناد به آثار ملاصدرا، شرح‌ها و تعلیقه‌های آن به تبیین دیدگاه ایشان پرداخته و سپس به سراغ کتاب و سنت رفته و با استفاده از آیات و روایات مباحث اساسی را استنباط کرده است.

کتاب رابطه نفس و بدن از دیدگاه ملاصدرا و کتاب و سنت از سوی محمد تقی یوسفی در ۴۸۰ صفحه تالیف شده و در آینده با قیمت ۱۵ هزار تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgyw9x.ak93u4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما