سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : 26513

استیضاح وزیر علوم به صلاح کشور نیست

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: در این شرایط استیضاح وزیر علوم به صلاح کشور نیست و امید است با رای نیاوردن استیضاح، آقای فرجی دانا به عنوان وزیر علوم ابقا شود.
استیضاح وزیر علوم به صلاح کشور نیست
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان خاطر نشان کرد: مسائل دانشگاه ها چون مربوط به علم و دانش است نیاز به زمان دارد، و به این سرعت نمی توان در مورد وزیر علوم قضاوت کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اوضاع منطقه و اینکه کشور ما نیاز به آرامش دارد ، امید است جلسه استیضاح با آرامش برگزار و وزیر علوم هم در مقام خود ابقاء شود.

استاد حوزه علمیه قم عملکرد وزیر علوم در یکسال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در یک سال گذشته در دانشگاه های کشور آرامش بیشتری مشاهده کردیم.

غرویان خاطر نشان کرد: دانشگاه باید محل علم باشد، توقع نیست مثل برخی از مراکز علمی - پژوهشی در کشور در حالیکه عنوان علمی، آموزشی و پژوهشی را یدک می کشند ولی سیاست بر همه چیز غلبه دارد و علم و دانش در آنها گم شده ، باشد.

وی اظهار داشت: دانشگاه ها فراتر از منازعات سیاسی هستند و باید فضای علمی در آنجا حاکم باشد، در یک سال گذشته احساس می شود آرامش به طور نسبی به دانشگاه ها بازگشته است و عده ای این فضا را برنمی تابند و آن حرمتی که برای دانش و علم و دانشمندان و اساتید باید قائل باشند را قائل نمی شوند.

غرویان ادامه داد: من در این دو روز که بحث پیرامون استیضاح وزارت علوم راه افتاد، ذهنم به زمان گالیله متمرکز شد که وی می گفت از نظر علمی زمین متحرک است و خورشید ثابت، ولی برخی به نام دین محکمه تفتیش عقاید را تشکیل داده و می خواستند نظرات باطل خود را تحمیل کنند.

غرویان خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی نیز عده ای به نام دین می خواهند در برابر علم و دانش بایستند ولی تاریخ و تجربه نشان داده است این منازعات بین مسائلی به نام دین، در برابر علم، ضربه به حیثیت دین است و نباید این کار را کرد.

وی افزود: دانشگاه باید محل دانش و علم باشد و نباید فضای دانشگاه را با سیاست نادرست مخلوط کنیم.

غرویان گفت: هر چند طبق قانون، نمایندگان مجلس حق استیضاح دارند ولی با توجه به اینکه یکسال بیشتر از دولت نگذشته است و سه سال دیگر باقی است، این اقدام به صلاح کشور نیست.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgwn9x.ak93q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما