چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : 26948
مدیرکل راه و شهرسازی قم:

۲۴۰ هزار نفر ساکن بافت فرسوده قم هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: ۲۴۰ هزار نفر از جمعیت قم در این بافت های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی سکونت دارند و دستگاه‌های اداری باید مشکل این جمعیت زیاد را حل کنند.
۲۴۰ هزار نفر ساکن بافت فرسوده قم هستند
به گزارش قم نیوز، محسن بهشتی ، مدیر کل راه و شهرسازی استان در سومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که در تالار امام رضا(ع) ساختمان استانداری و با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر ورئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد سخنان خود در زمینه کارگروه زلزله با توضیح در زمینه راه های استان قم اظهار کرد: براساس سالنامه آماری سال ۹۲ ، راه های قم دارای رتبه اول دربین استان های کشور و در زمینه حمل بار بیشترین میزان تناژ را دارد، این موضوعی بود که بهشتی به آن اشاره و خاطرنشان کرد: همین موضوع سبب استهلاک راه ها و پل های استان می شود.

وی با بیان اینکه در بحث راه ها بیشترین مشکل متوجه پل ها است، افزود: ۶۶ پل در راه های مواصلاتی استان وجود دارد که فاقد کنار گذر هستند اگر اعتبارات به موقع تخصیص داده نشود و اتفاقی رخ دهد از آنجایی که پل ها راه دسترسی هستند ، بخشی از راه کشور قطع می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری راه های استان خاطرنشان کرد: نباید به راههای استان، استانی نگاه شود، این راه ها نقش ملی دارند و در مواقع بحران و زلزله برای سایر استان ها، خدمات رسانی انجام میشود.

به گفته بهشتی، استان قم استان زلزله خیزی است و دو سه گسل فعال وجود دارد، اگر میزان زلزله سال ۸۶ کمی بیشتر از آنچه که اتفاق افتاد بود با بحرانی شبیه به زلزله بم مواجه بودیم .

وی تصریح کرد: از ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار محدوده شهر قم ،هزار و ۷۵۲ هکتار بافت فرسوده است که در دل این میزان ۲۲۰ هکتار مربوط به سکونتگاه های غیر رسمی است که وضع بسیار نامناسبی دارد و ۲۴۰ هزار از جمعیت قم در این بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی سکونت دارند که نیاز است دستگاههای مربوط باید نظارت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به طرح ها ومطالعات ریز پهنه بندی انجام شده ومورد نیاز در استان قم و معین بودن استان قم برای شهری مانند تهران در صورت بروز زلزله، بار دیگر بر ضرورت توجه به اختصاص اعتبارات در جهت حل این مسائل و مشکلات تاکید کرده و خواستار توجه بیشتر دولت به استان قم شد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdciv3ar.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما