چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 27050
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه:

ایران و اندونزی در ایجاد اتحاد بین مذاهب اسلامی پیش قدم باشند

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شواری عالی حوزه های علمیه گفت: با توجه به عمق اشتراکات بین دو ملت ایران و اندونزی، آن‌ها می توانند در جهت ایجاد اتحاد بین مذاهب اسلامی پیش قدم باشند.
ایران و اندونزی در ایجاد اتحاد بین مذاهب اسلامی پیش قدم باشند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله مرتضی مقتدایی عصر دیروز در نشست علمی علمای ایران و اندونزی در پژوهشگاه مطالعات تقریبی در قم، اظهار کرد: در سفری که پیش از این در زمان مسئولیت در جامعه المصطفی العالمیه به اندونزی داشتم یکی از نکات برجسته این کشور وحدت بسیار مناسب بین مذاهب مختلف شیعه و سنی بود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه افزود: در این سفر دیداری با آقای عبدالرحمن وحیدمعاون پیشین رئیس جمهور اسبق اندونزی داشتم که ایشان در آن سفربه بنده گفت:"همچنان کتاب اهدایی تفسیر المیزان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را که در سفر به تهران به من اهدا کردند را نگه داشته‌ام و هر روز صفحاتی از آن را مطالعه می‌کنم."

آیت الله مقتدایی افزود: آقای عبدالرحمن وحید در آن دیدار به بنده اعلام کرد که مردم اندونزی از نظر عملی شافعی مذهب اما از نظر اعتقاد قلبی شیعه هستند و این مسئله نشان دهنده عمق اشتراکات بین دو ملت ایران و اندونزی است که می توانند در جهت ایجاد اتحاد بین مذاهب اسلامی پیش قدم باشند.

وی علاقه مردم اندونزی به اهل بیت (ع) را یکی از نکات برجسته مردم این کشور دانست و گقت: مردم اندونزی علاقه ای شدیدی به اهل بیت (ع) وخصوصا به امام حسین(ع) دارند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به چالش ها و مشکلات موجود درجهان اسلام گفت: بزرگترین چالش حال حاضر جهان اسلام وجوداختلاف بین مذاهب اسلامی است.

وی چالش دیگر موجود در جهان اسلام را وجود گروه‌های تفکیری درجهان اسلام دانست و خاطر نشان کرد: این گروه‌ها توسط استکبار جهانی و در راس آن آمریکا ایجاد و حمایت می شوند و تنها راه مبارزه با این اقدامات ایجاد وحدت بین امت اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری نگاه غیر عقلانی و غیر انسانی به اسلام را یکی از ویژگی های گروه‌های تکفیری تحت تربیت آمریکا دانست و گفت: این گروه‌های تکفیری فتاوایی دارند که کاملا غیر انسانی است و به صورت بدیهی و آشکار حرام و برخلاف احکام اسلام است اما این گروه‌های تکفیری چنین فتاوایی را صادر می‌کنند.

آیت الله مقتدایی صدور فتوای جهاد نکاح را یکی از فتاوای عجیب گروه‌های تکفیری دانست و گفت: متاسفانه در شرایط فعلی این گروه‌های تکفیری فتوایی مثل جهاد نکاح را در کشورهایی چون سوریه صادر کرده اند که به طور واضح با احکام اسلامی در تضاد و در حکم زنای محصنه قرار دارد.

آیت الله مقتدایی خاطر نشان کرد: مذاهب اسلامی باید با ایجاد اتحاد بین خود از پیدایش گروه‌های تکفیری امثال داعش جلوگیری کنند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcdzz0x.yt05k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما