يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : 27100
امام جمعه قم:

امپراطوری رسانه‌ای کفر نتوانسته ‌مردم را از دین و معنویت دور کند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: امروز جریان های تکفیری و داعش به دلیل دور بودن از مکتب اهل بیت(ع) در اندوه و ناامنی زندگی می‌کنند و امپراطوری رسانه‌ای کفر نتوانسته است مردم را از دین و معنویت دور کند.
امپراطوری رسانه‌ای کفر نتوانسته ‌مردم را از دین و معنویت دور کند
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت فاطمه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی صبح امروز در خطبه نخست نماز عید سعید قربان که در حرم مطهر بانوی کرامت در قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز اظهار کرد: امر به تقوا از دستورات کلی اسلام است که دارای مصادیق مختلف است.

امام جمعه قم روز عید قربان را روز پیروزی جنود عقل بر جنود جهل و شیطان معرفی کرد و افزود: امروز روز بزرگداشت حضرت ابراهیم علیه السلام و همسر ایشان جناب هاجر و حضرت اسماعیل علیهماالسلام است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با استناد به آیات قرآن کریم، هدف از هجرت این پیامبر الهی به سمت مکه را اقامه نماز معرفی کرد و تصریح کرد: حضرت ابراهیم علیه السلام در آزمون بزرگ الهی جنود شیطان را رمی کرد و امر خدا را برای قربانی اسماعیل علیه السلام بر هوای نفس غالب کرد.

وی دعا و ذکر و نماز و قربانی کردن و انفاق و یاد محرومان را از سنت های روز عید قربان معرفی کرد و خاطرنشان کرد: اگر خداوند به روزی عنایت داشته باشد، این روز ارزش می یابد و روز عید قربان روزی است که خداوند بر آن نظر دارد؛ از این رو باید از این فرصت برای تقرب به خداوند استفاده کنیم.

آیت الله سعیدی در خطبه دوم نماز عید قربان با اشاره روز عرفه و حضور پرشور عارفانه زن و مرد با ایمان به ویژه جوانان در مراسم دعای عرفه اظهار کرد: این حضور بار دیگر نشان داد که امپراطوری رسانه ای کفر و تهاجمات فرهنگی نتوانست مردم را از دین و معنویت و دعا دور کند.

وی مکتب اهل بیت علیهم السلام را مکتب هدایت و نجات معرفی کرد و گفت: در مکتب اهل بیت علیهم السلام شادی وجود دارد که عقل و خرد از عوامل آن است. دیگر عامل شادی در این مکتب ایمان می باشد.

امام جمعه قم اعتماد به فضل خداوند، خوش خلقی، خدمت به مردم را از دیگر عوامل شادی معرفی کرد و تاکید کرد: کسانی که این ویژگی ها را داشته باشند، انسان هایی شاد هستند؛ در غیر این صورت در اندوه به سر می برد.

وی خاطرنشان کرد: امروز جریان های تکفیری و داعش به دلیل دور بودن از مکتب اهل بیت علیهم السلام در اندوه و ناأمنی زندگی می کنند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcjyve8.uqeayzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما