دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 27262
آیت‌الله علوی گرگانی:

ترویج حقیقت قیام عاشورا جزو مهم‌ترین رسالت‌ رسانه‌‌های ارزشی است

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به قدرت رسانه در ترویج حقایق، گفت: در شرایط امروز مردم با استفاده از رسانه و همچنین توجه ویژه رسانه به انقلاب امام حسین(ع) با حقایق قیام آن حضرت آشنا می‌شوند.
ترویج حقیقت قیام عاشورا جزو مهم‌ترین رسالت‌ رسانه‌‌های ارزشی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندهان ناجا با اشاره به عظمت امام حسین(ع)، اظهار کرد: اگر امام حسین(ع) قیام نمی‌کرد بی‌شک امروز چیزی به اسم اسلام و دین وجود نداشت، قیام امام حسین(ع) اسلام را در طول تاریخ زنده نگه داشت.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ابعاد شخصیتی یزید، افزود: یزید نخست به اسم اسلام زمام حکومتی را در دست گرفت، اما پس این‌که صاحب قدرت شد برای ریشه‌کن کردن اسلام قدم برمی‌داشت و امام حسین(ع) نیز بین دوراهی بیعت با یزید و شهادت دومین راه را انتخاب کرد.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) با فدا کردن جان خود در راه اسلام حق بزرگی بر گردن همه مردم به‌ویژه شیعه و سنی دارد که در پاره‌ای از موارد برخی نسبت به این مسئله آگاه نیستند و نمی‌دانند که امام حسین(ع) چه حق بزرگی بر گردن آن‌ها دارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به قدرت رسانه در ترویج حقایق، بیان کرد: در شرایط امروز مردم با استفاده از رسانه و همچنین توجه ویژه رسانه به انقلاب امام حسین(ع) با حقایق قیام آن حضرت آشنا می‌شوند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به مفاهیم آیه ۲۴ سوره انعام، تاکید کرد: خداوند در این سوره به رسول اکرم(ص) فرموده است که برخی از افراد سخنان تو را می‌شنوند اما پرده‌هایی در قلب آن‌ها است که سخنان تو را نمی‌پذیرند، در گوش‌هایشان نیز حجابی قرارگرفته که نمی‌توانند مفاهیم پیام تو را درک کنند.

وی گفت: برخی از مردم با شنیدن با کلام پیامبر(ص) حتی آن را باور نمی‌کنند و عنوان می‌کنند که این مسئله در اسطوره‌های گذشته بوده و چیزی به‌عنوان معجزه وجود ندارد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به نگاه دانشمندان درباره شنیدن، اظهار کرد: سماع، استماع و باور مراحل شنیدن است، به همین سبب برخی از افراد کلام نافذ پیامبر(ص)را نشنیدند و به آن بی‌توجه بودند چون دریکی از مراحل شنیدن دچار نقص و ضعف هستند.

وی با اشاره به ماجرای شجره مبارکه، تصریح کرد: زمانی که آب وضوی پیامبر(ص) کنار درختی ریخت آن درخت بااراده خداوند معجزه شفای بیماران را کسب کرد، اما پس از وفات رسول اکرم(ص) طراوت درخت از بین رفت، پس از شهادت امیرالمومنین(ع) برگ‌های درخت ریخت اما پس از شهادت امام حسین(ع) درخت از ریشه خشک و نابود شد، بنابراین خداوند از طریق این درخت‌بین عالم جماد و انسان رابطه برقرار کرده بود.

استاد حوزه‌های علمیه با تاکید به اهمیت اعتقادات، عنوان کرد: آنچه سبب برآورده شدن حوائج می‌شود اعتقادت انسان است، بنابراین اعتقادات خودتان رامحکم کنید تا به موفقیت‌ها دست‌ پیدا کنید.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: بنا به فرموده امام راحل ما هنوز از این نظام راضی نیستیم و باید بیشتر از این تلاش کنیم تا بتوانیم حرف اول را در دنیا بزنیم، زیرا هر مشکلی در نظام وجود داشته باشد از اسلام نیست بلکه از برخی عملکردهای نادرست ما سبب این مشکل می‌شود.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcirrar.t1ayq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما