پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : 27282
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قم:

۵۳ درصد زیرساخت شبکه گازی در روستاهای قم تکمیل شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قم با اشاره به وضعیت روستاهای قم از لحاظ زیر ساخت‌ها با توجه به جمعیت فعلی گفت: زیرساخت‌های روستایی قم به تفکیک برق ۹۸ و نیم درصد، آب ۸۹درصد و شبکه گاز ۵۳ درصد تکمیل شده است.
۵۳ درصد زیرساخت شبکه گازی در روستاهای قم تکمیل شد
به گزارش قم نیوز، سید احمد وحیدی پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و توسعه کارآفرینی که در تالار امام رضا (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: روستاهای استان قم از لحاظ درآمد در طول سال ۱۱ میلیون تومان که در رتبه ۹ کشور و از لحاظ هزینه‌های خانوار ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در سال است که در رتبه ۲۵ کشور قرار دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قم با اشاره به وضعیت روستاهای قم از لحاظ زیر ساخت‌ها با توجه به جمعیت فعلی افزود: در زیرساخت‌ها به تفکیک برق ۹۸ و نیم درصد، آب ۸۹درصد و شبکه گاز ۵۳ درصد است.

وی با اشاره به مشکلات عمده روستائیان قم، تصریح کرد: عمده دلایل بیکاری در روستاهای قم محدودیت کاهش منابع آب، گسترش شوری خاک و کمبود بارندگی است.

وحیدی با بیان اینکه مباحث شهری وقت زیادی از کارگروه می‌گیرد، گفت: درخواست داریم برای بررسی وضعیت توسعه اشتغال روستایی در ذیل کارگروه تخصصی اشتغال استان کمیته فرعی تشکیل شود تا وضعیت اشتغال روستایی را پیگیری کند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قم با اعلام خبر تدوین و ارائه طرح راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاهای قم تصریح کرد: منابع مالی اختصاص داده شده به قم در توسعه اشتغال روستایی به میزان ۲۰ میلیارد ریال از محل منابع اعلام شده از سوی معاون اول ریاست جمهوری است.

وی با انتقاد از اینکه از زمان ایجاد دفتر امور روستایی هنوز جایگاهی در شورای برنامه ریزی استان ندارد، خاطرنشان کرد: شورای برنامه ریزی لازم است جدی‌تر بحث اشتغال مورد پیگری قرار گیرد.

وحیدی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه روستایی نخستین نمایشگاه توانمندی توسعه روستایی برگزار شد که از سوی روستائیان مورد توجه قرار گرفت و در این نمایشگاه ۸۵ شغل روستایی شناسایی شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قم خاطرنشان کرد: ماه آینده نمایشگاه اقتصاد مقاومتی با همکاری بسیج سازندگی در دستور کار داریم که مشاغل ایجاد شده در روستا‌ها در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcauunu.49n0a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما