دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب : 27407
مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی مطرح کرد

خانه علامه طباطبایی مکانی برای تبیین معارف

قم نيوز : قم نیوز:مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: در مناسبت‌ها همایش‌های گوناگونی در خانه علامه طباطبایی برگزار می‌شود که فرصت مناسبی برای تبیین معارف اسلامی است.
خانه علامه طباطبایی مکانی برای تبیین معارف
به گزارش قم نیوز ، مرتضی نجفی‌ قدسی یکشنبه شب در مراسم روز دانشجو در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم با اشاره به آیه‌ای از سوره مبارکه نور گفت: خانه‌هایی در عالم وجود دارد که نام و یاد خداوند از آن‌ها بالا می‌رود که خانه پیامبران و اهل بیت (ع) جزو این خانه‌هاست.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به روایتی که از پیامبر اکرم (ص) نقل شده و خانه حمزه و جعفر را نیز جزو این خانه‌ها می‌داند به دست می‌آید که به جز خانه معصومین (ع)، خانه‌های دیگری نیز می‌توانند این‌گونه باشند و از جایی که علامه طباطبائی همیشه در خانه خویش به عبادت و یاد خدا مشغول بودند، این خانه هم می‌تواند جزو این خانه‌ها باشد.
 
مسئول دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) با بیان اینکه علامه 13 سال آخر عمر خویش را در این خانه گذراندند، گفت: وی بیشتر عمر خود را مستأجر بود و در اواخر عمر زمین خانه را خریداری و با علم ریاضی که داشتند، خود اقدام به ساخت این خانه کردند.
 
وی یادآور شد: بزرگان زیادی در قرن معاصر همچون شهید مطهری در خانه علامه به کسب علم مشغول بودند و در حال حاضر تمام کتاب‌های وی در کتابخانه این خانه نگهداری می‌شود.
 
نجفی‌قدسی با اشاره به استفاده از فضای خانه علامه طباطبایی برای برگزاری برنامه‌های متعدد علمی و قرآنی گفت: در مناسبت‌ها، همایش‌های گوناگونی در این مکان برگزار می‌شود که از این فرصت برای تبیین معارف اسلامی استفاده می‌شود.
 
انتهای پیام/ 136
https://qomnews.ir/vdcjaxe8.uqeayzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما