جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : 27526
معاون فرهنگی جامعه المصطفی:

پیاده روی اربعین نشانه اتحاد و همسبتگی بین مسلمانان است

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی جامعه المصطفی گفت: اهل بیت (ع) محور همبستگی و اتحاد بین مسلمانان است و پیاده روی اربعین نشانه این اتحاد است.
پیاده روی اربعین نشانه اتحاد و همسبتگی بین مسلمانان است
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام محمد رضا صالح در گفت‌و‌گو با تسنیم از قم، درباره اهمیت پیاده روی بزرگ اربعین در ایام ماه صفر و تاثیرات آن در نشان دادن عشق و محبت شیعیان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) اظهار داشت: این مراسم بزرگ و معنوی در واقع برنامه شگفت انگیز و فوق العاده‌ای است و با لفاظ ساده زمینی قابل توصیف نیست.
 
وی با اشاره به اعتقاد عاشقان اهل بیت(ع) به این مراسم افزود: اگر تمام دستگاه‌های حکومتی می‌خواستند چنین جمعیتی را جمع کنند واقعا می‌توان گفت که غیر ممکن بود و نمی‌توان چنین جمعیتی را با مسائل مادی جمع کرد.
 
صالح با تاکید به نیت خالص عزاداران اربعین برای شرکت در این پیاده روی عنوان کرد: کسانی که در این مراسم پرشکوه شرکت می‌کنند دل از مسائل مادی و دنیوی کنده و خودشان را خلاص کرده‌اند و فقط به عشق امام حسین (ع) است که سختی راه را تحمل نموده و به این پیاده روی می‌روند.
 
معاون فرهنگی جامعه المصطفی بیان کرد: این جاذبه عشق به ابا عبدالله (ع) است که این حس و شور و انگیزه را در دل و ذهن و پای افراد ایجاد کرده که با تمام وجود خود را به بارگاه ملکوتی ایشان برسانند و ابراز ارادت کنند که واقعا باید گفت که این حرکت معجزه عصر ماست.
 
وی به فرا‌تر بودن این مراسم درحد پیاده روی ساده تاکید کرد و گفت: اسم این برنامه صرفا پیاده روی نیست و فرا‌تر از این حرف‌ها است در واقع آن نماد اظهار عشق حقیقی است و تاثیر آن بر دلهای عاشقان اهل بیت (ع) قابل وصف نیست.
 
صالح با اشاره به باشکوه‌تر شدن هر ساله برنامه پیاده روی اربعین اظهار داشت: این واقعه هر سال پر شور‌تر و با شکوه‌تر برگزار می‌شود و بازتاب‌هایی که آن در به وجود آوردن اتحاد بین پیروان مذهب شیعه داشته قابل توجه است.
 
معاون فرهنگی جامعه المصطفی افزود: نه تنها شیعیان و پیروان مذهب ائمه اطهار (ع) در ایجاد این حرکت عظیم دخیل هستند بلکه مسلمانان اهل سنت و حتی سایر ادیان مانند مسحیت در این برنامه شرکت کرده و در آن دیده شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه باید از این مراسم بزرگ عزاداری برای اتحاد مسلمانان استفاده شود گفت: برگزاری هر ساله این همایش بزرگ عزاداران اهل بیت (ع) یک مغناطیس قوی را ایجاد کرده و دستاوردی عظیمی را به وجود آورده است که باید از آن برای نشان دادن عظمت شیعه به جهانیان استفاده شود.
 
صالح با تاکید به اگو برداری از اهل بیت (ع) محوریت ایشان خاطرنشان کرد: اهل بیت (ع) محور اتحاد و همبستگی و همگرایی بین مسلمانان هستند و باید از این فرصت به وجود آمده به برکت این حرکت باشکوه عزاداری اربعین حد اکثر استفاده را کرد و با الگو برداری از قیام عاشورا جلو ظلم و ستم به وجود آمده در جهان را بگیریم.
 
استاد حوزه و دانشگاه افزود: رسیدن به دستاورد‌های بزرگی مانند انقلاب و ایستادگی مقابل ظلم و استبداد‌گری با الگو برداری از قیام و مبارزه ائمه اطهار (ع) در طول تاریخ شدنی است که می‌توان انقلاب اسلامی ایران و بیداری بزرگ اسلامی در بین کشور‌های مسلمان و غیرمسلمان را برای آن مثال زد.
 
معاون فرهنگی جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت پیاده روی و عزاداری اربعین حسینی در بعد بین الملل بیان کرد: جهانیان با دیدن این حرکت بزرگ و باشکوه توجه‌شان به ارزش اهل بیت (ع) جلب می‌شود و با ایجاد این سوال که چرا باید بعد از گذشت بالغ بر هزار سال از واقعه عاشورا چنین جمعیتی هر ساله در اربعین پیاده جذب به بارگاه ملکوتی سید الشهدا (ع) می‌شوند.
 
وی افزود: این همایش و حرکت جمعی خود به نوعی تبلیغ دین اسلام است و افراد غیرمسلمان زیادی را به تحقیق درباره مکتب امام حسین (ع) وادار می‌کند که در مواردی سبب شده که آن‌ها به دین مبین اسلام و مکتب ناب شیعه گرایش پیدا کنند.
 
صالح با اشاره به تبلیغات دشمنان اهل بیت (ع) برای ایجاد ترس در دل عاشقان آن‌ها در راستای کم رنگ کردن شرکت در مراسم عزاداری اربعین تاکید کرد: امروزه گروه‌هایی در عراق مانند داعش و سلفی‌ها سعی می‌کنند که با انتشار اعمال وحشیانه خود در بین مسلمانان از جمله شیعیان ترس و وحشت در دل آن‌ها ایجاد کنند.
 
استاد حوزه و دانشگاه افزود: اما کارهای داعشی‌ها و گروه‌های تکفیری بی‌فایده بوده و امسال هم عاشقان و دلدادگان اهل بیت (ع) با حضور پرشور خود در مراسم و برنامه پیاده روی اربعین باز هم ارادت خود به امام حسین (ع) و ائمه اطهار و دشمنی با دشمنان آن‌ها را نشان دادند.
 
وی با تاکید به وظیفه اهالی رسانه در ترویج سنت معنوی پیاده روی اربعین تصریح کرد: خطبای دینی و اصحاب رسانه باید از این رویداد بزرگ تبلیغات زیادی به عمل آورند تا ارزش و اهمیت آن به گوش تمام جهانیان برسد.
 
معاون فرهنگی جامعه المصطفی با اشاره به وظیفه جا ماندگان از این پیاده روی معنوی خاطر نشان کرد: در معارف دینی نیت قلبی از اهمیت بیشتری برخوردار است و مورد تاکید قرار می‌گیرد و کسانی که حضور فیزیکی در این مراسم را ندارند، باید با آموختن آموزه‌های عاشورا و تمسک و توسل به اهل بیت (ع) از این دریای معرفت استفاده بکنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcb0sb5.rhbz5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما