شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 27544
استاد حوزه علمیه قم مطرح کرد

احیای امر به معروف و نهی از منکر اصلی‌ترین هدف قیام امام حسین(ع)

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود و در این مسیر هیچ‌گونه اهدافی مانند به قدرت رسیدن و حکومت کردن به مردم وجود نداشت.
احیای امر به معروف و نهی از منکر اصلی‌ترین هدف قیام امام حسین(ع)
به گزارش قم نیوز ، عذری حسینی در گفت‌و‌گو با فارس در قم، با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: تفکر در مورد به شهادت امام حسین(ع) و بازگشت اسرای کربلا به مدینه باید مورد توجه تمام مردم قرار گیرد.
 
وی افزود: فرهنگ‌سازی در مورد قیام عاشورا باید صورت بگیرد تا جوانان از هدف اصلی این قیام آگاه شوند زیرا در حال حاضر جوانان تنها به سوی مداحی و اجرای مراسم عزاداری رفته‌اند و از اصل قیام عاشورا غافل مانده‌اند.
 
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ماهیت قیام عاشورا باید شناسایی شود، گفت: در حال حاضر فرهنگ‌سازی برای شناسایی اهداف اصلی قیام عاشورا صورت نگرفته؛ جوانان خود باید تلاش کنند تا با اصل قیام عاشورا و اهداف امام حسین(ع) و یارانشان آگاهی پیدا کنند.
 
حسینی تصریح کرد: جوانان باید نسبت به دین توجه ویژه‌ای داشته باشند که در این راستا باید نخست از گرایش‌ها و سمت و سوی حرکت جوانان آگاه شویم تا آنها را به این وسیله با اسلام و دین الهی آشنا کنیم.
 
وی با اشاره به اهداف قیام امام حسین (ع) گفت: مهمترین هدف قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود و در این مسیر هیچ‌گونه افکاری مانند به قدرت رسیدن و حکومت کردن به مردم وجود نداشت.
 
استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: یزید به عنوان خلیفه امت اسلامی به طور علنی رفتارها و اعمال ناپسند و خلاف شرع را انجام می‌داد و بر همه مردم واجب بود که علیه او قیام کنند که برخی از افراد به دلایل دنیوی با امام حسین(ع) همراه شدند و پس از گذشت مدتی با بهانه‌های مختلف از یاری ایشان سر باز زدند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcbasb5.rhbzapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما