سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب : 27627
معاون قضائی دادگستری قم:

ازدواج در کاهش رفتارهای پرخطر تأثیر مستقیم دارد

قم نيوز : قم نیوز : معاون قضائی دادگستری استان قم گفت: ازدواج در افزایش حس مسئولیت‌پذیری، بیرون آمدن از تنهایی و برطرف کردن نیاز جنسی مؤثر است و همه این موارد از بروز رفتارهای پرخطر جلوگیری می‌کند.
ازدواج در کاهش رفتارهای پرخطر تأثیر مستقیم دارد
به گزارش قم نیوز ،‌ سید حمید اسماعیلی ظهر امروز در نشست آموزش ازدواج مناسب در جوانان که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: دو نظریه علمی در زمینه تاثیر ازدواج بر رفتار‌های پرخطر وجود دارد.
 
وی در ادامه افزود: در نظریه نخست عده‌ای مانند لاکاسائی و مارکی از نظریه‌پردازان غربی بر این باور هستند که ازدواج هیچ تاثیری در رفتارهای پرخطر ندارد ولی در مقابل این نظریه عده‌ای نیز بر این باور هستند که ازدواج تاثیر مستقیم بر رفتارهای پرخطر افراد دارد.
 
معاون قضایی دادگستری استان قم گفت: دلایلی که برای نظریه دوم مطرح کرده‌اند این است که ازدواج حس مسئولیت‌پذیری در افراد را تقویت و زنده می‌کند و با وجود آمدن این حس خیلی از رفتارهای پرخطر افراد کاهش می‌یابد.
 
وی خاطرنشان کرد: دلیل دیگر این نظریه بیرون رفتن از تنهایی با ازدواج است،‌ چون بر این باور هستند انسان در تنهایی بیشتر به رفتارها و حرکتی دست می‌زند که به دور از عقلانیت است و در صورت وجود کسی این رفتارها را از خود بروز نمی‌دهد، در همین راستا شخص در خانه‌ای که خانواده و همسر قرار دارد کمتر به رفتارهای پرخطر دست می‌زند.
 
اسماعیلی اظهار کرد: دلیل سومی که برای این نظریه بیان کرده‌اند وجود غریزه جنسی در انسان‌هاست که به وسیله ازدواج رفع می‌شود، هر انسانی دارای غریزه جنسی است که اگر از طریق حلال به آن پاسخ داده نشود از راه‌های پرخطر برطرف خواهد شد.
 
وی گفت: دین اسلام بر تاثیر مستقیم ازدواج بر رفتارهای پرخطر تاکید داشته و در همین راستا در روایت به امر ازدواج تاکید شده است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcd590x.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما