شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۸
کد مطلب : 27855
آیت‌الله جوادی‌آملی:

بصیرت راه در امان ماندن از دشمن درونی است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم گفت: بصیرت راه در امان ماندن از دشمن درونی است.
بصیرت راه در امان ماندن از دشمن درونی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار فرماندهان عالی ناجا با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم (ص) که در آب‌های خلیج فارس در حال انجام است، اظهار کرد: رزمایشی که به نام پیامبر اعظم (ص) در دست اقدام است و شاهد قیام نیروهای مسلح نظامی هستیم، بسیار پر ارزش و امیدبخش است و خدا را قسم می‌دهیم تا همه را در عزتمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاری کند.
 
وی سپس از زحمات سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس قدردانی و با اشاره به دیدارشان با این فرمانده عالی سپاه تصریح کرد: من با این عزیز دیدار داشته‌ام، خداوند به هر کسی توفیق نمی‌دهد و باید از او بخواهیم که توفیق دهد تا دین اسلام را به دست ما یاری بدهد.
 
آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه خداوند ایده، طرح و نقشه بلند را دوست دارد، افزود: ان‌شاءالله سردار سلیمانی مشمول عنایت حضرت ولی عصر قرار بگیرند.
 
وی سپس با تاکید بر اینکه قدم‌های کوچک و اقدامات حقیر محبوب خدا نیست به دعای ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: دعای ماه مبارک رمضان دعای بزرگ پروری است که از او می خواهیم توفیق داده تا در کنار سفره دیگران نباشیم بلکه دیگران از سفره ما بهره مند شوند.
 
استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان اینکه وقتی می‌خواهیم بجنگیم با دشمنان هم مرز بجنگیم و این مقدم است، افزود: دشمن بیرونی مشخص است تکفیری، سلفی و داعشی، آن‌ها مشخص هستند اما آن چه که مشخص نیست که پیامبر نیز فرمودند درونی است.
 
آیت‌الله جوادی‌آملی اظهار کرد: در درون امت کسانی هستند که حیثیت اسلام را خدشه‌دار می‌کنند و غرور و منیت دارند و پیامبر (ص) فرمود بدترین دشمن، دشمن درونی است و آن نفس عماره است.
 
وی در ادامه افزود: قلمرو دشمن بیرونی مشخص است یا کشور یا نفت یا خاک و یا جان ما را می‌خواهد اما دشمن درونی نفس عماره است اول دین و سپس آبروی ما را می‌گیرد.
 
این مرجع تقلید در ادامه تصریح کرد: باور داشتن نظام موجب می‌شود تا به بیراهه نرویم و از شهادت باکی نداشته باشیم.
 
آیت‌الله جوادی‌آملی افزود: خیلی‌ها فکر می‌کنند مرگ یعنی در چاله رفتن، در گودال رفتن اما اینگونه نیست، کسی که می‌میرد از پل عبور می‌کند و آن طرف نعمت است، همان طور که هیچ غصه‌ای در شهداء نبود تقوا موجب می‌شود تا ما از پل عبور کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی، دو سال گرفتار جنگ داخلی و ترور‌ها بودیم و بعد از آن 8 سال جنگ تحمیلی و این 10 سال را مردم اداره کردند.
 
آیت‌الله جوادی‌آملی افزود: بصیرت حرف‌های انبیاء است که به ما فهماندند انسان در مصاف مرگ مرگ را می‌میراند نه اینکه بمیرد، مرگ زائق نیست مزوق است.
 
وی در ادامه سخنان خود خطاب به فرماندهان عالی ناجا تصریح کرد: بهترین کار را شما دارید باید شب و روز شاکر باشید چه چیزی بهتر از این است حافظ نظام باشید ما باید بدانیم افرادی که از معدن طلا استخراج می‌کنند صدها خروار خاک را زیر و رو می‌کنند تا شمش طلا پیدا کنند و البته عاقلانه است بعضی‌ها طلا شناسند، حفظ دین و خدمت به نظام مهم است.
 
وی افزود: کسانی که نماز و قرآن در این کشور می‌خوانند اول ثواب را برای شهداء و امام شهداء می‌نویسند و بعد برای خود آن شخص وقتی نماز را اقامه می‌کنید اقامه دین می کنید برای اینکه آن دینی که گفته شد نماز ستون دین است اگر گفته بودند نماز بخوانید ایراد وارد بود و گفته‌اند این ستون را به پا کنید و اقامه دین به دست شماست.
 
آیت‌الله جوادی‌آملی تصریح کرد: نخستین بصیرت باید درونی باشد، شیطان تلاش می‌کند تا وارد حریم شود و به درون قلب‌ها راه پیدا کند و این حرامی و راهزن است و اگر حرامی وارد حریم شد و احرام بست و دور دلتان طواف کرد بشناسید و اگر بصیرت پیدا کردید حضرت حق کمک می‌کند تا آن را ترک کنید.
 
وی خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی در حقیقت جنگ جهانی بود و اکنون نیز باید تلاش کرد تا با اقتصاد مقاومتی تولید را بالا ببریم و اگر قیمت نفت بالا نرفت، نگران نباشیم، در جنگ تحمیلی بودجه جنگ را دولت به 24 دلار رساند که 8 دلار صرف بودجه عمرانی، 8 دلار بودجه جاری و 8 دلار بودجه جنگ اما عربستان تولید را بالا برد که نفت 8 دلار شود و بودجه کشور روی 24 دلار بسته شده بود و معجزه یعنی همین.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgn79x.ak9un4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما