پنجشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 27987
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب:

القائده و داعش برای از بین بردن شیعه در جهان تشکیل شده است

قم نيوز : قم نیوز: معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: دشمنان برای از بین بردن و مخدوش کردن چهره شیعه نسبت به تشکیل گروهک‌های ضد دین القائده و داعش اقدام کرده‌اند.
القائده و داعش برای از بین بردن شیعه در جهان تشکیل شده است
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی ظهر امروز در چهارمین همایش سالانه مجمع عمومی مبلغان که در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، ضمن تبریک آغاز امامت ولی عصر (عج) اظهار کرد: باید تلاش کنیم زیر پرچم حضرت مهدی (عج) قرار بگیریم و با کسب عنایات خاص ایشان به سربازان و یاران ویژه آن حضرت بپیوندیم.
 
وی تبلیغ را رسالت همه طلاب دانست و گفت: طلاب باید در انجام این رسالت به صورت شایسته اهتمام داشته و در ترویج دستورات الهی میان مردم کوشا باشند.
 
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب بر ضرورت مطالعه زندگی علما و بزرگان دین تاکید کرد و گفت: کتاب تندیس پارسایی از جمله کتبی است که زندگی‌نامه یکی از مبلغان پارسا را به رشته تحریر در آورده است.
 
وی ادامه داد: مطالعه این کتاب نشان می‌د‌هد که آن عالم توانا تا چه میزان به امر تبلیغ جدی بوده و چه کراماتی در این راه کسب کرده است.
 
مروی با تاکید بر اینکه امر تبلیغ دین تنها به شیعیان اختصاص ندارد، تصریح کرد: اهل سنت و مسیح نیز نسبت به تبلیغ دین اهتمام دارند و در این راه گسترده‌تر از شیعیان عمل می‌کنند.
 
وی کتاب شیر آفریقا را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این کتاب مربوط به مبلغ مسیحی است که ناز و نعمت اروپا را رها کرده و با دشواری در آفریقا به امر تبلیغ دین مسیح می‌پردازد و این مبلغ مسیحی برای هدایت قبایل آدم خوار در آفریقا از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و در آخر توسط آدمخواران بومی کشته می‌شود.
 
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، با اشاره به تاثیر تبلیغ چهره به چهره بیان کرد: تبلیغ چهره به چهره تنها به شیعیان اختصاص ندارد بلکه امروز همه در حال انجام اینگونه تبلیغات هستند و اهل سنت از همین روش در کشور ما استفاده کرده و توانسته‌اند به نتیجه برسند.
 
مروی با تاکید بر اینکه از نظر تبلیغی بسیار عقب هستیم گفت: تبلیغ یک امر مهم در ترویج فرهنگ دینی محسوب می‌شود و از آن مهم‌تر تبلیغ چهره به چهره است و در این راستا نباید از تبلیغ‌های مجازی نیز غافل شد.
 
وی با اشاره به فرصت‌های گران‌بهایی که برای تبلیغ در اختیار شیعیان است متذکر شد: دو ماه محرم و صفر و ماه مبارک رمضان میلیون‌ها نفر مشتاقانه در مساجد و حسینیه‌ها جمع می‌شوند و آماده درک مبانی اسلامی هستند.
 
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: مناطقی هستند که در طول سال حتی یک بار‌ هم یک روحانی به آن مناطق نمی‌رود و در کوچکترین مسائل شرعی خود مشکل دارند و ناآگاه هستند.
 
وی با بیان اینکه گروه‌های تبلیغی باید زیر نظر یک مرکز علمی قرار بگیرند تصریح کرد: اگر تشکل‌های مبلغان فعالیت خود را با نظارت یک مرجع انجام ندهند دچار آفت شده و با مشکلات فراوانی روبه رو خواهند شد.
 
مروی اضافه کرد: تمام اقدامات بشری نیازمند نظارت است و اگر این نظارت نباشد دچار آفت شده و هدف خود را از دست می‌دهند.
 
وی با تاکید بر اینکه کار باید برای خدا باشد تاکید کرد: اگر کاری با خودخواهی آمیخته شود و منیت و خود محوری در آن حاکم شود هیچ کاری پیش نمی‌رود.
 
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با تاکید بر توجه به اولویت‌های تبلیغی گفت: مبلغان باید با هدف به تبلیغ رفته و در امر تبلیغ مناطق محروم و کم توجه را در دستور کار قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه امکانات تبلیغی محدودی در کشور وجود دارد متذکر شد: باید به مناطقی که دچار محرومیت بوده و کم برخوردار هستند روحانیون مبلغ اعزام شوند تا کارهای شایسته‌ای صورت گیرد.
 
مروی خاطرنشان کرد: همه دنیا برای از بین بردن و مخدوش کردن شیعه بسیج شدند به همین دلیل از جاهلیت و ساده لوحی برخی افراد در جهان استفاده کرده و با ثروت‌های عربستان و آمریکا داعش و القائده را می‌سازند تا شیعه را از بین ببرند.
 
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب یاد آور شد: قدرت شیعه در جهان بیش از پیش افزایش یافته است تا جایی که برکت انقلاب اسلامی ایران، لبنان و حرکات شیعی در این کشور، نقش موثری در تاریخ جهان اسلام دارند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccmoqi.2bqm48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما