شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 28219
در دومین نشست تخصصی هم‌اندیشی مؤلفان مهدوی مطرح شد

بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها در حوزه مهدویت با حضور مؤلفان مهدوی

قم نيوز : قم نیوز: دومین نشست تخصصی هم‌اندیشی مؤلفان حوزوی و غیرحوزوی مهدوی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان تولید مسجد مقدس جمکران برگزار و فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی این حوزه بررسی شد.
بررسی فرصت‌ها و چالش‌ها در حوزه مهدویت با حضور مؤلفان مهدوی
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام فؤادیان از پژوهشگران عرصه مهدوی در ابتدای جلسه با اشاره به حجم کتب نگارش شده درباره حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: حجم کم کتب نگارش شده در حوزه مهدویت یکی از چالش‌های جدی این حوزه است.
 
وی افزود: اغلب موضوعاتی کتب مهدوی چاپ شده نیز تکراری است که این نیز باید به صورت جدی مورد توجه  قرار گیرد.
 
حجت‌الاسلام محمد صادق کفیل نیز در این جلسه با بیان اینکه شبهات زیادی در موضوع مهدویت بین جوانان وجود دارد افزود: برای رفع این شبهات باید اقدامات خوبی صورت گیرد که یکی از راه‌ها و اقدامات انتشار کتاب است که در این حوزه کتاب جامعی نداریم.
 
حجت‌الاسلام عبدی یکی از محققان حوزه مهدویت با تاکید بر اینکه مسجد مقدس جمکران باید مرکز ثقل مباحث مهدوی قرار گیرد عنوان کرد: یکی از اصول اولیه برای فعالیت فرهنگی مخاطب شناسی است که باید در حوزه مهدویت انجام شود.
 
وی افزود: در رده‌های سنی و با ملیت مختلف مخاطب وجود دارد که می‌توان با بسته‌های فرهنگی مهدوی آنها را تغذیه فرهنگی کرد به شرطی که این مخاطب شناسی صحیح باشد.
 
حجت‌الاسلام سلیمیان از کارشناسان حوزه مهدویت هم در این جلسه با تاکید بر تشکیل دبیرخانه دائمی مولفان حوزه مهدویت تصریح کرد: با ایجاد چنین دبیرخانه‌ای افرادی که در این حوزه فعال هستند به طور منظم و دقیق به فعالیت می‌پردازند و از مسائل موازی و تکراری جلوگیری می‌شود.
 
وی با بیان اینکه شناسایی خبرگان و نخبگان یکی از دغدغه‌ها باید باشد گفت: این شناسایی با تقسیم‌بندی حوزه‌های فعالیتشان بسیار مورد اهمیت است چرا که در این حوزه باید افرادی که فعالیت می‌کنند همگی شناسایی شوند تا جلوی برخی از انحرافات گرفته شود.
 
وی افزود: معرفی کتاب سال مهدوی یکی دیگر از راهکارهایی است که برای مؤلفان مشوق خوبی می‌تواند باشد.
 
شبکه اینترنتی، فراخوان مولفان سراسر کشور برای معرفی کتاب برتر، تهیه بسته‌های فرهنگی بر اساس موضوع و مخاطبین و ... از جلمه این پیشنهادات بود که در این جلسه مطرح شد.
 
در پایان این جلسه کتاب «وقتی که تو هستی» معرفی و رونمایی شد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcb95b5.rhbw8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما