دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 28268

سومین همایش فقه حکومتی در قم فراخوان مقاله شد

قم نيوز : قم نیوز: سومین همایش از سلسله همایش های فقه حکومتی با عنوان نقش مردم در نظام اسلامی در قم فراخوان مقاله شد.
سومین همایش فقه حکومتی در قم فراخوان مقاله شد
به گزارش قم نیوز ، دبیر علمی این همایش که به همت موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می شود روز دوشنبه در نشستی خبری عنوان کرد: سومین همایش فقه حکومتی پاییز سال آینده در قم برگزار می شود و علاقمندان تا پایان فروردین ماه 94 مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین \'علی عباسی\'، محورهای همایش را \'مبادی و مبانی\'، \'نقش مردم در منابع اسلامی\'، \'فقه، مردم و نظام اسلامی\'، \'جایگاه مردم در تجربه نظام جمهوری اسلامی\' و \'مردم، نظام اسلامی و افق های پیش رو\' عنوان کرد که مقالات نیز پیرامون همین محورها باید ارسال شود.
 
وی ادامه داد: مباحثی چون تحلیل مفهومی مردم در اندیشه اسلامی، تبیین قرآنی جایگاه مردم در نظام اسلامی، رابطه متقابل مردم و حکومت، انتخابات و حکومت اسلامی، جایگاه مردم در نظام اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) و آسیب شناسی نقش و جایگاه مردم در نظام اسلامی در محورهای همایش مورد توجه قرار گرفته است.
 
عباسی گفت: استادان حوزه و دانشگاه، طلاب ، پژوهشگران و دانشجویان کشور می توانند مقالات علمی خود را صرفا از طریق سامانه hamayesh.iki.ac.ir به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
 
وی افزود: پس از بیاناتی که رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان داشتند و تاکید کردند که در حوزه های علمیه باید کرسی های درس خارج فقه حکومتی برگزار شود و ابعاد آن در درس های اجتهادی مورد بحث قرار گیرد، موسسه امام خمینی(ره) نسبت به برگزاری سلسله همایش های فقه حکومتی اقدام کرد.
 
وی بیان کرد: اولین همایش فقه حکومتی با عنوان ظرفیت های فقه جواهری در عرصه فقه حکومتی در سال 91 برگزار شد و در سال 92 نیز همایش با موضوع اقتصاد و حکومت ترتیب یافت و سومین همایش نیز در حوزه فقه سیاسی تحت عنوان نقش مردم در نظام اسلامی تعریف شده است.
 
عباسی ابراز داشت: حکومت اسلامی مبتنی بر فقه شیعی است و این که فقه ما چه مقدار ظرفیت های لازم را برای اداره کردن حاکمیت در عرصه بین المللی امروز دارد باید مورد توجه قرار گیرد و ظرفیت های بالقوه فراوانی در فقه شیعی نسبت به اداره جامعه امروزی وجود دارد.
 
دبیر علمی همایش افزود: پس از تاکید رهبر معظم انقلاب شاهد پرداختن برخی اساتید به فقه حکومتی در حوزه علمیه بودیم و این مساله باید زنده بماند و در این زمینه باید دانشگاهیان نیز ورود مناسبی داشته باشند.
 
وی از نهادهایی همچون جامعه المصطفی العالمیه، مجمع عالی حکمت اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رادیو معارف به عنوان نهادهای همکار در برگزاری سومین همایش فقه حکومتی نام برد
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfc0d0.w6dcvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما