چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : 28793

رشد 31 درصدی تعهدات پرداختی تامین اجتماعی قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تامین اجتماعی قم،گفت: تامین اجتماعی قم در 9 ماهه نخست سال جاری در بخش تعهدات بلند مدت خود با دو هزار560 میلیارد ریال پرداختی 31 درصد نسبت به سال گذشته رشد پرداختی داشته است.
رشد 31 درصدی تعهدات پرداختی تامین اجتماعی قم
به گزارش قم نیوز ،ˈسید مجتبی موسویˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران،اظهارداشت: این رقم در مدت مشابه سال قبل یکهزار و 540 میلیارد ریال بوده است.
 
موسوی با اشاره به 237 هزار بیمه شده اصلی در استان،افزود: این تعداد با افراد تابعه و تحت تکفل در مجموع 715 هزار نفر از جمعیت استان را شامل می شوند که در قالب بیمه شدگان اجباری، مشاغل آزاد و گروه های خاص تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.
 
وی با بیان اینکه 27 صنف مختلف تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند،افزود: دولت از محل هدفمندی یارانه ها بخشی از حق بیمه قالیبافان،کارگران ساختمانی، باربران،رانندگان درون شهری و برون شهری و همچنین نویسندگان و مداحان را که توانایی پرداخت کامل حق بیمه خود را ندارند، پرداخت می کند.
 
وی با اشاره به قرار داشتن 96 هزار نفر از طلاب کشور تحت پوشش تامین اجتماعی،تصریح کرد: 38 هزار نفر از این آمارمربوط به استان قم هستند.
 
این مسوول با اشاره به الکترونیکی کردن خدمات تامین اجتماعی از ابتدای سال جاری،تصریح کرد: در حال حاضر 12 خدمت به صورت اینترنتی ارایه می شودکه 96 درصد کارفرمایان لیست های خود را از این طریق به تامین اجتماعی ارایه می دهند که این امر حداقل کاهش مراجعه 12 تا 13 هزار نفری ارباب رجوع به اداره کل و شعبات استان را طی سه ماه اخیر در پی داشته است.
 
موسوی همچنین با اذعان به اینکه تا پایان سال بیشترین خدمات تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی خواهد شد،افزود: با الکترونیکی شدن فرایند اجرای ابلاغ به کارفرمایان ابلاغ بیش از دوهزار و 500 کارفرما در سال جاری به صورت اینترنتی صورت گرفته است، و آنها ظرف مدت 48 ساعت از نحوه بدهی خود اطلاع پیدا کردده اند.
 
وی همچنین الکترونیکی کردن نحوه پرداخت حق بیمه مشاغل آزاد و اختیاری را نیز از جمله اقدامات سازمان عنوان کرد، و افزود: بیمه شدگان مشاغل آزاد و اختیاری که 25 هزار نفر از جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی استان را در بر می گیرند از طریق پرداخت الکترونیکی می توانند مبلغ حق بیمه خود را از یک ماه تا یک سال بنا بر میل و اختیار خود بپردازند.
 
 
 
**بیمارستان امام رضا(ع) با 120 تخت
 
 
 
مدیر درمان تامین اجتماعی قم نیز در این نشست خبری با اشاره به راه اندازی بیمارستان
 
امام رضا (ع) به عنوان نخستین بیمارستان تامین اجتماعی قم،تصریح کرد: این مرکز درمانی که در
 
در آغاز طبق مصوبه 100 تخت خوابی تعریف شده بود در سال جاری به 120 تخت خوابی ارتقا پیدا کرد.
 
ˈداوود علیمحمدیˈ همچنین با اشاره به زایمان دو هزار و 500 زن از آبان ماه سال 92 و همزمان با آغاز به کار بخش زنان و زایمان این بیمارستان، تصریح کرد: در این بیمارستان تاکنون هشت هزار و 500 بیمار بستری و بیش از شش هزار مورد جراحی انجام شده است،که بیش از 200 مورد آن عمل جراحی سنگین تعویض مفصل یا ستون فقرات بوده است.
 
وی با اشاره به ارتقا تیپ تامین اجتماعی کشور در استان از 3 به 2 ، تصریح کرد: در 9 ماهه نخست امسال با وجود انتقال پرسنل از درمانگاه ها و مراکز درمانی وابسته و طرف قرار داد تامین اجتماعی به بیمارستان امام رضا درمان های سرپایی 11 درصد رشد است.
 
علیمحمدی با بیان اینکه خدمات درمانی تامین اجتماعی در دو بخش مستقیم و غیر مستقیم صورت می گیرد،افزود: در 9 ماهه نخست سال جاری بیش از چهار میلیون نفر به صورت غیر مستقیم به بیمه شدگان خدمات داده شده، و همچنین در بیمارستان امام رضا یک میلیون و 200 هزار نفر خدمات مستقیم دریافت نموده اند.
 
مدیر درمان تامین اجتماعی قم همچنین مشکل راه دسترسی به بیمارستان امام رضا را مهمترین معضل آن برشمرد، و با اشاره به مشکلاتی که برای برخی از بیماران به خاطر این مشکل بوجود آمده است،افزود: مسوولان باید اهتمام لازم را در خصوص حل این مشکل داشته باشند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcipyar.t1av32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما