پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : 28821
قائم مقام سازمان دانش آموزی:

موضوعات مذهبی در مساجد و مراکز مذهبی آموزش داده شوند

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام سازمان دانش آموزی کشور با تاکید بر اینکه موضوعات مذهبی را باید در مساجد و مراکز مذهبی آموزش داد گفت: خلاصه کردن احکام اسلام در کتاب دینی به تنهایی نمی تواند موثر باشد.
موضوعات مذهبی در مساجد و مراکز مذهبی آموزش داده شوند
به گزارش قم نیوز ، ˈداوود روستاییˈ در جمع مدیران و مسوولان فرهنگی این مکان مقدس، افزود: نهادینه کردن فرهنگ انتظار باید با حضور دانش آموزان در مراکز دینی، مذهبی و مساجد صورت گیرد.
 
وی با اشاره به نقش محوری تعلیم و تربیت دینی بر ذهن دانش آموزان افزود : در کنار تربیت های اجتماعی، باید تربیت های دینی را هم در دستور کار قرار دهیم تا همه فعالیت های ما جنبه عملی داشته باشد.
 
روستایی بیان کرد: حضور نوجوانان و دانش آموزان در مسجد مقدس جمکران و خانه خدا زمینه را برای انتقال پیام های فرهنگی و مذهبی آسان تر می کند.
 
وی گفت: از آنجایی که تاثیرگذاری بر دانش آموزانی که زیارت اولی هستند بسیار بیشتر است،سازمان دانش آموزی در اعزامهای زیارتی ، این دانش آموزان را در اولویت قرار می دهد.
 
روستایی با بیان اینکه امور فرهنگی، مذهبی و معنوی مدارس به عهده این سازمان است، اضافه کرد:اعتکاف، سفر به عتبات عالیات و حج دانش آموزی از برنامه هایی بوده که این سازمان آن را طی سالهای اخیر انجام داده است و در این راستا امضای تفاهم نامه با مسجد مقدس جمکران، زمینه را برای استفاده هرچه بیشتر معنوی برای ما فراهم می کند.
 
وی ادامه داد: رسالت سازمان دانش آموزی، آموزش مهارت های اجتماعی و جامعه پذیر کردن دانش آموزان است و بر همین اساس ماموریت داریم این رسالت را در خانه اهل بیت(ع) و مراکز اسلامی انجام دهیم.
 
وی افزود: تا پایان سال تحصیلی اردوهای دانش آموزی به مسجد مقدس جمکران را راه اندازی می کنیم و از مسوولان این مکان مقدس هم می خواهیم که زمینه را برای انتقال فضای معنوی مسجد مقدس جمکران به داخل مدارس از طریق کتاب، نرم افزار و سایت فراهم آورند تا دانش آموزان با این مکان مقدس و امام زمان(ع) و مهدویت بیش از پیش آشنا شوند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdca6anu.49nau15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما