جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 28830
مدیر مسئول روزنامه کیهان:

لغو کامل تحریمها شرط اصلی هرنوع توافقی است/ روحانی مخالف رفع حصر است

قم نيوز : قم نیوز: حسین شریعتمداری در شب چهارم جشن بزرگ انقلاب که در مسجد چهارمردان قم برگزار شد به مسائل مختلف سیاسی کشور مانند توافق بر سر موضوع هسته‌ای و رفع حصر سران فتنه اشاره کرد.
لغو کامل تحریمها شرط اصلی هرنوع توافقی است/ روحانی مخالف رفع حصر است

به گزارش قم نیوز، شلوغ ترین شب جشن بزرگ انقلاب در مسجد چهار مردان ،متعلق به شب چهارم بود. شبی که قرار بودمدیر مسئول صریح الهجه موسسه کیهان در آن سخنرانی کند.

وقتی حضور جمعیت بسیار بیشتر از پیش بینی ها شد، خادمین مسجد مجبور شدندپارتیش های انتهایی مسجد چهار مردان را که در شبهای گذشته با بانوان اختصاص داشت را بر دارند و طبقه همکف پر از جمعیت شود و خانمها به یکی از شبستان های دیگر مسجد بروند.

البته این راهکار موقت نیز پاسخگو نبود و جمعیت در راهرورهای ورودی به مسجدتجمع داشتند،پس از پخش کلیپی ۲۰ دقیقه ای درمورد وقایع اخیر کشور حسین شریعتمداری به جایگاه سخنرانی آمد.شریعتمداری صحبتهای خود را از انقلاب اسلامی شروع کر د و به بحث مذاکرات هسته ای ختم شد.

در قسمت پرسش و پاسخ اما ،مردم بحث را به سمت استیضاح ، محمد جواد ظریف،کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات ۹۶ و نظر روحانی در باره رفع حصر و همچنین نتیجه دادگاه مهدی هاشمی کشاندند.
مشروح سخنان حسین شریعتمداری در این نشست به این شرح است:

نقطه آغازین داستانی پرماجرا

حسین شریعتمداری ‌در چهارمین شب جشن بزرگ انقلاب در مسجد چهار مردان قم طی سخنانی اظهار داشت: داستان پر ماجرای انقلاب از جایی آغاز شد که اسلام ناب محمدی توسط حضرت امام خمینی(ره)برکرسی حکومت نشست و اگر همچون گذشته در قفسه‌های کتابخانه‌ها می‌ماند، اتفاقات بعدی نیز رخ نمی‌داد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: ویژگی خاص اسلام نابی که امام خمینی(ره) مطرح کردند مخالفتش با ظلم و روش مستکبران عالم بود.

وی با بیان اینکه ظلم ستیزی ویژگی ذاتی اسلام است، افزود: اگر ظلم ستیزی را از اسلام بگیریم اسلام باقی مانده اسلام انحرافی به نام اسلام آمریکایی شکل می‌گیرد که حضرت امام خمینی(ره) در اواخر عمر خود آن را مطرح کردند.

شریعتمداری تصریح کرد: درگیری انقلاب اسلامی با آمریکا درگیری ماهوی و ذاتی است ‌چراکه وجود انقلاب اسلامی موجودیت نظام سلطه را تهدید می‌کند و در عین حال نظام سلطه با موجودیت انقلاب اسلامی مشکل دارد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه استکبارستیزی جزو ذات نظام اسلامی است، گفت: آنهایی که ایده کنارآمدن با نظام سلطه را در سر دارند، در واقع ایده دست کشیدن از اسلام ناب را اجرا می‌کنند
کنارآمدن با استکبار در تقابل آشکاربا اسلام ناب است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: وقتی هنوز نظام استکبار از خوی سلطه طلبی خود دست نکشیده است، کنارآمدن انقلاب اسلامی با آمریکا به معنای دست کشیدن از اسلام ناب است.

وی بیان کرد: دشمن سعی دارد فضای کشور را به گونه‌ای ترسیم کند که خودش می‌خواهد نه به صورتی که واقعا وجود دارد، دشمن در این روش نظر خودش را به عنوان نظر اکثریت کشور ‌معرفی کند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه روش‌های دشمن همچون گذشته ساده نیست، تاکیدکرد: دشمن برای رسیدن برای اهداف خود از روش‌های پیچیده بسیاری استفاده می‌کند.

شریعتمداری تصریح کرد: درگیری انقلاب اسلامی با آمریکا درگیری ماهوی وذاتی است و اینگونه نیست که با سلام وصلوات مسئله ما با آمریکا حل شودچراکه وجود انقلاب اسلامی موجودیت نظام سلطه را تهدید می‌کند و در عین حال نظام سلطه با موجودیت انقلاب اسلامی مشکل دارد.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه استکبارستیزی جزءذات نظام اسلامی است، گفت: آنهایی که ایده کنارآمدن با نظام سلطه را در سر دارند، درواقع ایده دست کشیدن از اسلام ناب را اجرا می‌کنند.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: وقتی هنوز نظام استکبار از خوی سلطه طلبی خود دست نکشیده است، کنارآمدن انقلاب اسلامی با آمریکا به معنای دست کشیدن از اسلام ناب است.

حذف ظلم ستیزی از اسلام ناب ویژگی قرائت های انحرافی از دین است

وی با اشاره به ارائه قرائت‌های مختلف از اسلام در دوره اصلاحات گفت: وجه مشترک همه این قرائت‌های انحرافی از اسلام، حذف ویژگی ظلم ستیزی از دین بود.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: دشمن سعی دارد فضای کشور را به گونه‌ای ترسیم کند که خودش می‌خواهد نه به صورتی که واقعا وجود دارد دشمن در این روش نظر خودش را به عنوان نظر اکثریت کشور حریف معرفی کند.

دلیل حمله رسانه های بیگانه به روحانی درماجرای ۹دی

شریعتمداری خاطرنشان کرد: چندی پیش آقای روحانی موضعی در باره ۹دی گرفت و از آن دفاع کرد اما رسانه‌های بیگانه با حمله به موضع آقای روحانی اینگونه القا کردندکه نظر وی مخالف اکثر مردم است.

وی با بیان اینکه روش‌های دشمن همچون گذشته ساده نیست، تاکیدکرد: دشمن برای رسیدن برای اهداف خود از روشهای پیچیده بسیاری استفاده می‌کند.

عده ای به دنبال تغییر مفاهیم ناب انقلاب هستند

مدیرمسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه دشمن به دنبال تغییرمفاهیم و گذاره‌های امام (ره) وانقلاب است، گفت: اینکه کسی پس از رحلت امام خمینی (ره) بگوید، امام هم با حذف شعار «مرگ برآمریکا موافق» بود این نوع رفتار تحریف رفتار و گفتار بنیانگذار انقلاب است.

شریعتمداری تصریح کرد: منظور امام از «میزان حال فعلی افراد است» خطاب به کسانی است که گذشته خوبی داشته‌اند و امام خمینی (ره) با کسانی گذشته خوبی نداشتند، مخالف بودند.

عاقبت تفاهم با دشمن خونخوار

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) درگفت‌و‌‌گو با عمر سعد به هیچ وجه به دنبال مذاکره به معنای اصطلاحی نبودند، افزود: امام حسین (ع) در گفت‌و‌گو با عمر سعد به هیچ وجه به دنبال این نبودند که امتیازی به وی بدهند و امتیاز دیگری بگیرند.

این کار‌شناس مسائل سیاسی تاکیدکرد: اگر با دشمن خونخوار بازی برد- برد انجام دهیم، پس از مدتی این دشمن تبدیل به رقیب می‌شود و با ادامه این روند دشمن که از خوی استکباری خود دست نکشیده است تبدیل به دوست می‌شود.
توافق هسته ای قطعا امضا نمی شود

وی با بیان اینکه مشکل آمریکا با جمهوری اسلامی مسئله هسته‌ای نیست، تصریح کرد: چالش هسته‌ای هرگز به توافق نمی‌رسد و ۱۰ اسفند نیز مذاکرات تمدید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه منتشر شدن جزئیات مذاکرات به نفع طرف ایرانی است، گفت: اگر جزئیات توافق صورت گرفته در مذاکرات منش‌تر شود دست ما در ادامه مذاکره و دربرابر افکار عمومی باز خواهد بود.

مدیر مسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: یکی از نتایج مثبت مذاکرات هسته‌ای این بود که حتی دیر باور‌ها هم فهمیدندآمریکا قابل اعتماد نیست.

استیضاح ظریف به مصلحت نیست


شریعتمداری درپاسخ به سوالی درخصوص نظرش درباره استیضاح وزیرخارجه از سوی مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: تیم مذاکره طبق فرموده رهبر معظم انقلاب خط مقدم ایران در مذاکرات است و استیضاح آقای ظریف در این شرایط به هیچ وجه صحیح نیست ونمایندگان مجلس هم به خوبی به این مسئله واقف هستند.

وی خاطر نشان کرد: طرح شعار مفاسد اقتصادی بسیار لازم و ضروری است اما در شرایط فعلی عده‌ای که خود فساداقتصادی دارند، شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی را می‌دهند.

لغو کامل تحریمها شرط اصلی هرنوع توافقی است

مدیرمسئول روزنامه کیهان تصریح کرد: هیچ توافقی بدون لغو کامل تحریم‌ها به درد نمی‌خورد و این در شرایطی است که آمریکا در مذاکرات سعی دارد نیاز خود را به عنوان امتیاز را به ما بفروشد.

کار‌شناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه آمریکاو طرف‌های غربی با اختلافات به وجود آمده با روسیه به خرید گاز ایران نیاز دارند، گفت: فروش گاز به اروپا در شرایط فعلی اروپا امتیاز ایران است وآمریکایی‌ها می‌خواهند این نیاز را با لغو صادارات گاز ایران به اروپا به عنوان امتیاز اعطا شده به ایران بفروشند.

احمدی نژاد کاندیدا نمی شود

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد ممکن است فعالیت‌های سیاسی داشته باشد، گفت: احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال۹۶شرکت نخواهد کرد.

روحانی مخالف رفع حصر است

شریعتمداری خاطر نشان کرد: به جرات می‌گویم آقای روحانی با رفع حصر مخالف است و عده‌ای برای حاشیه سازی و دور شدن ذهن مردم از مسائل اصلی این مسئله را مطرح می‌کنند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcawanu.49nae15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما