يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : 28905
حواشی یکصد و نهمین جلسه شورای شهر قم

شورای شهر و ارتباط آن با بیماری قلبی/ داستان رضا شاه و کوزه های طلا

قم نيوز : قم نیور: یکصد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم مانند همه جلسات این 21 نماینده امروز نیز از حواشی خاص خود برخوردار بود، از کنایه یکی از اعضا به رئیس شورا شهر گرفته تا حکایت رضا شاه و کوزه های طلایی که ارزان از دست رفت.
شورای شهر و ارتباط آن با بیماری قلبی/ داستان رضا شاه و کوزه های طلا
به گزارش قم نیوز، امروز یکصد و نهمین جلسه علنی شورای شهر قم در حالی برگزار شد که محمد دلبری شهردار قم به علت بیماری در جلسه حضور نداشت و اسماعیل زارعی کوشا قائم مقام او بر کرسی وی تکیه زده بود.

جلسه امروز همراه با حواشی خاصی بود که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم حضور دلشاد نماینده حقوقی شهرداری قم در جلسه اشاره کرد. عدم حضوری که مدت‌هاست در جلسات شورا احساس می‌شود و جای خالی شخصی که بتواند پاسخگوی سؤالات شورا نشینان باشد را یادآور می‌شود.

لوایح ما هم برای باشد برای شما

اواسط جلسه امروز است که حجت الاسلام آتش زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا لحظاتی از برخورد سعادت طلب متعجب می‌شود.

بحث بر سر زمینی است که قرار است با مصوبه شورا به هیات محبان علی ابن ابی طالب (ع) واگذار شود اما این لایحه گویا از چشم رئیس کمیسیون امور زیربنایی جا مانده و در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شده که این اتفاق با واکنش و اعتراض
سعادت طلب همراه می‌شود. آتش زر با دیدن این واکنش سریع خنده را بر لب حضار نشاند و گفت: همه لوایح ما برای شما باشد و همه را شما بررسی کنید.

اما آتش زر این گونه رئیس کمیسیون زیربنایی را قانع می‌کند که این لایحه به دلیل دریافت مبالغی توسط شهرداری به این کمیسیون ارجاع شده است.

شورا و بیماری قلبی دو روی یک سکه؟

عابدینی پور شهردار سابق قم و عضو کنونی شورای شهر نیز که در جلسه امروز در حال اعلام نظر خود در مورد یکی از لوایح بود از طرف رئیس شورا این‌گونه مورد خطاب قرار گرفت که آقای عابدینی پور شما در دوره‌ای که شهردار قم بودید به بیماری قلبی مبتلا نشدید؟

اما جواب عابدینی پور در نوع خود جالب بود و گفت: شورای شهر در زمان مسئولیت من همکاری خوبی داشت.

کنایه عابدینی پور مستقیماً اعضا را نشانه گرفت و انگشت اتهام را به سمت شورانشینان برد و به این عدم همکاری اشاره کرد، اما شاید بهتر باشد جواب صحت این اتهام را از دلبری شهردار قم که صحبت‌هایی در مورد بیماری قلبی او این روزها مطرح شده است پرسید.

ثبت مصوبه بدون رای اعضا

شلوغی جلسه امروز نیز چیزی نمانده است سازوکار قانونی شورا به هم بریزد چون بیاتی رئیس شورا لحظاتی فراموش می‌کند برای ثبت قانونی مصوبه‌ها نیاز به رأی‌گیری وجود دارد و باید این روند حفظ شود.

داستان رضا شاه و کوزه‌های زر

بحث بر سر ملکی است که شهرداری می‌خواهد واگذار کند و درازای آن مبلغی دریافت شود و تأکید نمایندگان شهرداری در جلسه بر تأیید این لایحه در نوع خود دیدنی است.

سعادت طلب که این وضعیت و اصرار بیش‌ازحد برخی اعضا را می‌بیند یاد داستانی می‌افتد که گویا دلش نمی‌آید مجلس را از شنیدنش محروم کند.

تعریف می‌کند در دوران حکومت رضاشاه پهلوی عده‌ای از خارج آمدند و کوزه‌های طلایی را در ایران پیدا کردند. رضاشاه گفت سکه‌ها برای ما و کوزه‌ها برای شما. الآن اثری از سکه‌ها نیست اما کوزه‌ها همچنان در موزه‌های اروپا وجود دارند.

سعادت طلب با حرف خودش این نکته را یادآوری می‌کند که باید اعضا مراقب ارزش مصوبات خود باشند و دچار جو زدگی نشوند.

ده دقیقه زمان به من بدهید

لوایح شورا تمام می‌شود و این موضوع را بیاتی رئیس شورا اعلام می‌کند. همین موقع است که سعید روحانی رئیس کمیسیون فرهنگی شروع به اعتراض می‌کند و از رئیس شورا زمانی را می‌خواهد تا به ارائه گزارش خود از فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی بپردازد.

روحانی صراحتاً اعلام می‌کند که ما در جلسات موضوعی برای طرح لایحه نداریم اما باید هر ماه حداقل ده دقیقه به ما فرصت دهید تا گزارش کار خود را بدهیم.

جلسه امروز شورای اسلامی شهر قم ساعت ده صبح امروز با رأی گیری مربوط به تشکیل جلسه فوق العاده‌ای برای فردا صبح به پایان رسید.

انتهای پیام/130

https://qomnews.ir/vdcdkn0x.yt0jz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

علی
سلام ازشنيدن خبربیماری شهردار محبوب قم بسیار ناراحت شدم امیدوارم خداوند این فرزند مخلص انقلاب و ولایتی رادر صحت سلامت بدارد وهر چه زودتر رفع کسالت شود وبه محل ماموریت خود برگردد .من قمی نیستم اما درقم کار تولیدی دارم واسکونت موقت دارم .عرض دارم که در این چند ساله در این شهر شاهد هستم چه دگرگونی حاصل شده است ودرمقابل مهمانهای داخلی وخارج سربلند هستم واین افتخار را فقط به خاطر تلاشهای مدیریت جدید و تیم همراه این مرد میدانم ایشان وقتی درمهر قم بودند دوبار وقتی شهردار شدن یک بار از نزدیک زيارتشان کردم یک مدیر ایران بودن وهستند
علی
سلام سخنان جالبی درجلسه شورای شهر مطرح شده اما چند نکته از آقایان محترم ارتباط شود اما شهردار آن وقت خوب بوده وقلب آن شهردار سالم بوده چون ایشان بجای مشکلات شهر قم بیشتر به مشکلات باغ خودشان توجه داشتن وبنده شهر را برای آسفالت مسیر باغ شخصی که خارج محدوده شهری بود هزینه نمودن وباعث شد ارزش افزود آنجا بالا برود
از این شهردار محترم سوال شود در زمان شما چند درصد از این اقدامات که حال انجام شد صورت گرفته آن زمان شورا با شما بوده وضع اقتصادی خوب پول فراوان تحریم هم نبود ؟
شما خاطر مبارکتان نیست چگونه در جلسات شورا بر اساس خبرها درج شده مطبوعات دعوا وکش مکش داشتید شمابرای شهردار شدن در این دوره کاندید شدید بیش دورای آوردید در صورتی که تعداد زیادی از این اعضادرشورای اان زمان بودند
بخاطر خدا مراقب آیند معنوی خود باشید
علی
سلام دیدم نوشته شده بود شورا برای جایگزین کردن آقای دلبری بحثهای دارد وبعضئ را کاندید کردن نویسند خبر یا قمی نیست یا میخواهد قم را به چهار سال قبل برگرداند اما بهتر نیست می گفتید شورا منتظر است این جوان نیکو رفتار وزحمت کش بابدست اوردن سلامتی به قم شهرداری برگردد چون او در این شهر وبا فشارهای فراوان دچار این بیماری شده است ومعرفت ودرحکم میکند زبا ن را فقط برای دعا به کار بندیم
درضمن اگر این کار را تیم مقابل اایشان انجام دادند بداند در این شهر کسانی هستند که حرمت آن بانو بزرگوار که باعث آبروی این شهر شده را حفظ نمی کنند واین بند خدا که بیمار شده اینگونه برخورد میکنند وای به روزی که یک ریال جابجایی رخ داده بود وا مصیبت وبا شما چه خواهند کرد
البته در گذشته شهرداران چه نکردن ولی چون قمی بود ن سکوت کردند
مراقب باشید عزت همیشگی نیست وبه آسانی بوجود نماید
واگر خیلی دلتان میخواهد در این خصوص اقدامی کنید در این آخر سالی اگر توان دارید یک نظر سنجی از مردم وبزرگان دین حاضر در قم انجام دهید تاعرق شرم را یک بار تجربه نماید
علی
خبرگزاری محترم چون یک کوه در دل داشتم ودارم وفور کردم حجم مطالب زیاد میشود در چند صفحه ارسال کردم متشکرم امیدوارم چاپ شود مانند خبرها قبلی نشود
محمدی
انشاله خداوند به این عزیز شفای عاجل عنایت فرماید.
خدا انشالله به آقای ذلبری شهردار محبوب قم سلامتی عطا فرماید تا باز هم به مردم خدمت کنند