قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: نیروی انتظامی دیده بان بیدار جامعه است و هر روز شاهد ایثارگری این افراد هستیم.
آیت الله حسینی بوشهری: نیروی انتظامی دیده بان بیدار جامعه است
به گزارش قم نیوز ، آیت الله \'سید هاشم حسینی بوشهری\' در دیدار با فرمانده انتظامی استان قم افزود: امروزه نیروی انتظامی حقیقتا دیده بان بیدار برای حفظ نظم داخلی کشور است، شهدایی که تقدیم انقلاب کرده و فداکاری هایی که ما هر روزه در گوشه و کنار مرز از ایلام گرفته تا سیستان و بلوچستان و مراکز مختلف، شاهد ایثارگری های آن ها هستیم.
 
وی در ادامه، در خصوص پیشنهاد نیروی انتظامی برای راه اندازی مرکز مطالعات در قم، به ظرفیت بالای حوزه های علمیه در این رابطه اشاره کرد و اظهار داشت: راه اندازی مرکز مطالعات نیازمند تبیین تعاریف اولیه در خصوص موضوعات، برنامه ها و اولویت های کاری است.
 
وی با بیان اینکه طلبه های فاضل حوزه علمیه مرتب به ما پیغام می دهند که اگر کاری در بخش های مختلف برزمین مانده به ما ارجاع بدهید، تصریح کرد: حوزه های علمیه با توان علمی خود در جهت پیشبرد اهداف و بالندگی نیروی انتظامی دریغ نخواهد کرد.
 
امام جمعه موقت قم همچنین با اشاره به ضرورت برخورد با ناهنجاری ها در جامعه، گفت: نیروی انتظامی در ارتباط با مسائل اجتماعی و مقوله امنیت مصادیق آن را بهتر می شناسد که با انتقال این مهم به حوزه، از طریق قرآن، روایات و سیره معصومین(ع) راهکارهای دینی ارائه شده و در جهت مقابله با ناهنجاری هایی که در جامعه به وجود می آید، هنجارهای تاثیرگذار جایگزین آن خواهد شد.
 
حسینی بوشهری افزود: اگر حوزه و روحانیت مدافع انقلاب و نظام اسلامی است، یکی دیگر از اجزای این نظام نیروهای مسلح و نیروی انتظامی است که هرچه این ها قوی باشند به تناسب قدرت و قوت شان نظام را پایدارتر خواهد کرد.
 
فرمانده انتظامی استان قم نیز در ابتدای این دیدار با بیان اینکه رییس دفتر تحقیقات کاربردی نیروی انتظامی می خواهد در قم اندیشکده ای با موضوعیت مباحث امنیتی و با پشتوانه دینی و حوزوی راه اندازی کند، گفت: در بحث امینت اجتماعی با استفاده از مطالعات دینی و فرهنگ اسلامی و الگو سازی از آن، مبانی، شیوه ها و حدود امنیت اجتماعی نیاز به کمک حوزه دارد.
 
سردار \'کاظم مجتبایی\' اظهار داشت: ما می خواهیم ظرفیت های ناجا و امکانات آن را پای کار بیاوریم و قطعا حوزه هم در این خصوص تلاش می کند که این اتفاق بیافتد، کارآمدی دین در اداره جامعه در مسائل امنیت نظامی و انتظامی و ناجا که بیشتر در امنیت اجتماعی تمرکز دارد، ضروری است.
 
وی سپس با اشاره به تشکیل اتاق های فکر و جلسات هم اندیشی فرماندهی انتظامی استان قم با دانشگاه های استان، اضافه کرد: هرچه کارها علمی و بر مبنای تحقیقات باشد، آزمون و خطای آن کمتر است.
 
مجتبایی با بیان اهمیت پلیس هوشمند، خاطرنشان کرد: اگر اقدامات پلیس براساس مدل های علمی، منطقی و مراقبت های نامحسوس باشد، پیشگیرانه بوده و سرعت، دقت و کنترل بیشتر شده و مردم آسیب کمتری می بینند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdzn0x.yt0jk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما