سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : 28951
آیت‌الله اعرافی:

حرکت شفاف المصطفی تا عمق کشورها امتداد یافته است

قم نيوز : قم نیوز:رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه گفت: حرکت بسیار شفاف و واضح المصطفی امروز تا عمق کشورها امتداد یافته و جریانات همسوی فراوانی در کشورهای مختلف ایجاد شده است.
حرکت شفاف المصطفی تا عمق کشورها امتداد یافته است
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در نیجر آفریقا را سرزمینی بکر و مستعد برای فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانست و اظهار کرد: کار در آفریقا به سرعت نتیجه محسوس دارد و بی تردید، آفریقا در آینده سهم بیشتری در معادلات جهانی خواهد داشت.
 
وی در ادامه به معرفی حرکت جهانی جامعةالمصطفی العالمیه پرداخت و گفت: المصطفی نهادی حوزوی، علمی و بین المللی است که مأموریت پرورش علما، مبلغان دینی و اسلام شناسان از ملیت‌های مختلف را بر عهده دارد. تولید فکر برای آشنایی ملل مختلف با معارف الهی و گفتمان انقلاب اسلامی در قالب‌های تعریف شده و قانونی، از وظایف اصلی المصطفی به شمار می‌رود.
 
آیت‌الله اعرافی با اشاره به ارتباط مستمر المصطفی با دانش آموختگان خود ابراز کرد: دانش آموختگان المصطفی در بیشتر کشورهای دنیا، به عنوان مبلغ مذهبی، مدیران و اساتید مدارس و دانشگاه‌ها، محقق و مترجم، اصحاب رسانه و دیگر عناوین فرهنگی، اجتماعی و دینی حضور فعال دارند، در حقیقت اکنون شبکه‌های علمی، پژوهشی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دانش آموختگان المصطفی شکل یافته و این نتیجه چند دهه فعالیت المصطفی است.
 
وی افزود: حرکت بسیار شفاف و واضح المصطفی امروز تا عمق کشورها امتداد یافته و جریانات همسوی فراوانی در کشورهای مختلف ایجاد شده است، یکی از نتایج این منابع انسانی ارزشمند، چندین هزار خروجی علمی و تحقیقاتی با موضوعات متنوع علوم انسانی و اسلامی است.
 
رئیس جامعةالمصطفی در ادامه به معرفی آخرین فعالیت‌ها و دستاوردهای المصطفی در تأسیس و توسعه رشته‌ها و گرایش‌های جدید، آموزش مجازی، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت، تدوین متون آموزشی، تشکیل گروه‌های علمی و فرهنگی، انتشار کتاب و مجلات، حمایت از محققان و مترجمان پرداخت و یادآور شد: حرکت المصطفی مبتنی بر اسناد تعریف شده و راهبردی است و ده‌ها طرح جامع، فعالیت‌های المصطفی را به پیکره‌ای منسجم و منظومه وار مبدل ساخته است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcezo8w.jh8vni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما