يکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : 29030
رئیس شورای اسلامی استان قم:

نقش مردم در تصمیم‌گیری‌ها در قالب نظام شورایی نهادینه شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: وظایف شوراها بسیار سنگین است و هنوز بعد از ۱۹ سال از تاسیس نظام شورایی بحث حضور مردم در تصمیم‌گیری و مشارکت حقیقی در تصمیم‌گیری‌ها نهادینه نشده است.
نقش مردم در تصمیم‌گیری‌ها در قالب نظام شورایی نهادینه شود
به گزارش قم نیوز،علی اصغر ابوالحسنی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی استان قم که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،با اشاره به سنگین بودن وظایف شورای استان اظهار داشت: هنوز بعد از گذشت ۱۹ سال از تأسیس نظام شورایی بحث حضور مردم درتصمیم­گیری و مشارکت واقعی مردم نهادینه نشده است.

رئیس شورای اسلامی استان قم با اشاره به طرح فراخوان عمومی در زمینه شورای استانی افزود: در این حوزه ۲۶ نفر ثبت ­نام کرده‌اند و در سه کمیسیون برنامه بودجه وحقوقی،کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و کمیسیون توسعه،عمران و خدمات شهری و روستایی تقسیم بندی صورت گرفته است.

سپس اعضای شرکت کننده از کمیسیون­‌های مختلف به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداخته و عمده نظرات و پیشنهادات آن­ها آشنا شدن با حقوق شهروندی و حقوق ادارات،لزوم اجرای قوی و پر قدرت برنامه ریزی­‌ها، لحاظ مشکلات فرهنگی در مدیریت شهری،دیده نشدن بحث آمایش سرزمین در شورای استان واستفاده از پتانسیل­ها و نقاط قوت شهرداری برای کاربری­‌های مختلف بود.

ابوالحسنی با بیان داوطلبانه بودن فراخوان عمومی در زمینه شورای اسلامی گفت: فراخوان از طریق سایت شورای استان،پیامک و تلفن بوده است.

تنها راه رهایی استان قم از مشکلات فعلی با جذب سرمایه­‌گذاری و توریست امکان­پذیر است

سپس در این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ورود شوراها در مدیریت شهری به منظور اجرای بهتر امور را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد:در راستای انجام بهتر امور در مدیریت شهری ازهمه دستگاه­‌ها به خصوص استاندار محترم خواهان کمک و مساعدت هستیم.

سعید روحانی با تأکید بر داشتن افق بالا در انجام پروژه­‌ها افزود: در مدیریت شهری باید به تحمل مشکلات برای رفع کامل آنها اهتمام ورزید.

عضو شورای اسلامی شهر قم سرمایه‌­گذاری در شهر قم در زمینه توریست را مورد تأکید قرار داد و گفت: تنها راه رهایی استان قم از مشکلات فعلی با جذب سرمایه­گذاری و توریست امکان­پذیر است.

وی تصریح کرد:در زمینه­‌های مختلف فرهنگی نیاز به کار است، البته باید دانست که بسیاری از مباحث فرهنگی موجود از نوع توطئه است.

روحانی افزود: تحول در زمینه فرهنگی در شهر قم نیازمند انسجام و یکپارچگی است و باید تمام نهادها و سازمان‌­ها که بار فرهنگی استان را به دوش می­کشند با یکپارچگی فرهنگی رسالت خود را انجام دهند.

وی با اشاره به پر رنگ­تر شدن نقش مساجد در امر شورایاری خاطرنشان کرد: در استان قم مشارکت مردم باید به سمت مساجد برود و اولویت­‌ها و آئین­‌نامه­‌ها در این زمینه نوشته شده و بصورت قانون درآمده است.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcdzz0x.yt0ns6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما