سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 29059
دریادار سیاری:

تاکتیک‌های مورد استفاده در نیروی دریایی ساخت داخل است

قم نيوز : قم نیوز:فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: امروز تاکتیک‌های مورد استفاده در نیروی دریایی ساخت داخل است و در ساخت تجهیزات در منطقه نیز بالاترین جایگاه را داریم.
تاکتیک‌های مورد استفاده در نیروی دریایی ساخت داخل است
به گزارش قم نیوز،دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز در کنگره بزرگداشت شهدای دانشجو که در سالن شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: افتخار جامعه ما پس از انقلاب این است که جایگاه زنان و دختران ما به جایگاه اصلی خود بازگشته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه قبل از انقلاب غرب و آمریکا و رژیم پهلوی جایگاه زنان را با عنوانی به نام دختر شایسته می‌سنجیدند، افزود: این افتخار نیست و بلکه ننگی برای زنان ما بود که با این معیارها سنجیده می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب هیچ توانمندی در تامین و تجهیز نیروی نظامی خود نداشتیم، گفت: در آن زمان حتی قدرت تعمیر برخی قطعات اولیه را هم در کشور نداشتیم و تعمیرات ما نیز در خارج از کشور انجام می‌شد.

سیاری با بیان اینکه غرب و آمریکا این وابستگی را برای ما ایجاد کرده بودند، خاطرنشان کرد: آموزش نیروهای انسانی و تعمیرات و ساخت ابزار نیز در زمان پهلوی در آمریکا و غرب انجام می‌شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ایران در زمان پهلوی هیچ حرفی در منطقه و فرا منطقه نداشت، افزود: جایگاه اصلی ایران با به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی مشخص شد و همه این پیشرفت‌ها در ایران به واسطه انقلاب به ثمر نشست.

دریادار سیاری در بخش دیگری از سخنانش به بررسی جایگاه ایران پیش از انقلاب در بعد سیاسی پرداخت و تصریح کرد: پیش از انقلاب تمامی تصمیمات سیاسی و کارهای مربوط به نیروهای مسلح به وسیله مستشاران خارجی انجام می‌شده و این کار یک نوع استعمار بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: در بعد اقتصادی قبل از انقلاب، تمام تصمیمات مربوط به استخراج منابع کشور و بهره‌برداری، استخراج و فروش به وسیله بیگانگان صورت می‌گرفت، همچنین تصمیمات مربوط به نفت، معادن مختلف، واردات و صادرات و تجارت کشور به وسیله خارجی ها انجام می‌شد.

وی مؤلفه‌های تشکیل‌دهنده قدرت بعد از انقلاب را در زمینه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: امروز از نظر سیاسی کشور ایران در صدر اخبار جهان قرار دارد و در سطح منطقه و حتی فرامنطقه‌ای بازیگر اصلی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بابیان اینکه امروزه دشمن با تهاجم‌فرهنگی، شبیخون‌فرهنگی و جنگ نرم به‌دنبال حاکمیت مبانی غربی است، افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران شاهدیم که جایگاه الگوی زن ایرانی در کشور حضرت زهرا (س) هستند.

وی با اشاره به توانمندی‌های مختلف نیروی دریایی خاطرنشان کرد: درحال حاضر تمامی متخصصان و نیروی موردنیاز در داخل کشور تربیت می‌شوند و امروز حتی دانشگاه نیروی دریایی در کشور داریم.

دریادار سیاری با تأکید بر اینکه بعد از انقلاب جمهوری اسلامی ایران تجهیز، تعمیر، نگهداری و بهینه‌سازی در داخل کشور انجام می‌گیرد، افزود: تاکتیک‌های مورد استفاده در نیروی دریایی ساخت داخل است و در ساخت تجهیزات در منطقه بالاترین جایگاه را داریم، حتی ایران جزء ۱۰ کشور اول جهان در ساخت ناوشکن است.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdceo78w.jh8oni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما