دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 29165
منبع : روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم
در قم صورت گرفت:

تحلیل و بررسی شبکه های ماهواره ای و مستند انقلاب 57

قم نيوز : قم نیوز: نشست تحلیل و بررسی شبکه‌های ماهواره‌ای با حضور اساتید و دانشجویان در سالن شهید لواسانی مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.
تحلیل و بررسی شبکه های ماهواره ای و مستند انقلاب 57
به گزارش قم نیوز، در این نشست رضا خوشرو مبانی نظری و مفاهیم کلی جنگ نرم رسانه‌ای را مطرح کرده و به بررسی اجمالی تکنیک‌های مورد استفاده در عملیات روانی شبکه‌های ماهواره‌ای پرداخت.

مدیر دفتر رویکرد و تحلیل مرکز پژوهشهای صدا و سیما اظهار داشت: دشمن از طریق ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای با کارکرد سرگرمی تفریحی جهت ایجاد تغییرات اساسی در جامعه، هدف گذاری کرده است.

وی در ادامه، به نحوه تأسیس شبکه من و تو و حمایت رسانه‌های صهیونسیتی از این شبکه و تخصیص استودیوی حرفه‌ای ویمبلدون توسط نظام انگلیس به پاس زحمات و خوش خدمتی‌های دست اندرکاران آن، اشاره کرد.

خوشرو در ادامه در معرفی مستند ۵۷، بیان داشت: این مستند، صددرصد آرشیوی – گزارشی، وقایع نگار و توضیحی است و از منظر تکنیک ساخت و فرایند تولید یک مستند، کاملا آرشیوی تلقی می‌شود. در تقسیم بندی معروف بیل نیکولز، مجموعهٔ مستند انقلاب ۵۷، یک مستند توضیحی- تشریحی به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: این مستند انقلاب اسلامی را، بر پایه تئوری توطئه و نظریه اقتصادی – مارکسیستی که هر دو از سوی خاندان پهلوی و سلطنت طلبان در فرافنکی خاستگاه انقلاب به توطئه بیگانگان و ترس از قدرتمند‌تر شدن ایران عصر پهلوی و نزاع طبقاتی و مارکسیست خواندن انقلابیون تحلیل می‌کند.

در ادامهٔ این نشست گوشه‌هایی از مستندانقلاب ۵۷ تصویر شد و دکتر ابوطالبی، دکترای علوم سیاسی و پژوهشگر تاریخ معاصر، به تحلیل و بررسی نحوه مواجهه این مستند با انقلابیون اعم از امام، روحانیون و جریان‌های چپ، محمد رضا پهلوی، ارتش شاهنشاهی و... پرداخت.

انتهای پیام/132
https://qomnews.ir/vdccpsqi.2bqoe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما