سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : 29408
آیت‌الله نوری‌همدانی:

مشکلات فرهنگی و اقتصادی ملت‌های جهان را باید جمهوری اسلامی حل کند

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله نوری همدانی گفت: باید مشکلات ملت‌های جهان در زمینه فرهنگ و اقتصاد را حل کنیم چون از ما تقاضا دارند تا به آن‌ها کمک کنیم.
مشکلات فرهنگی و اقتصادی ملت‌های جهان را باید جمهوری اسلامی حل کند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس حوزه تولیت آستان حضرت معصومه (س)، اظهار داشت: شما توفیق پیدا کردید که کارهای خوبی در حرم حضرت معصومه (س) انجام دهید که در کنار آن باید به مسئله فرهنگی توجه ویژه‌ای شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: فرهنگ و معنویت دو عاملی است که زائر را به این مکان مذهبی کشانده و باید با برنامه‌های خوب فرهنگی زائر را اقناع کرد، بعد فرهنگی در اسلام موضوع مهمی است و در تاریخ هم بر آن تاکید شده و باید بر روی آن کار شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: در دنیای امروز قدرت‌های استکباری فعالیت‌های زیادی علیه شیعیان و انقلاب انجام می‌دهند که ما باید از نظر فرهنگی کارهای مناسبی انجام دهیم تا پاسخگوی هجمه‌های استکبار باشیم.

وی با تاکید بر اهمیت مباحث فرهنگی عنوان کرد: سخنرانان باید در زمینه‌های فرهنگی مسلط باشند، چون دنیای امروز از ما می‌خواهد تا پاسخگوی مشکلات آن‌ها باشیم.

آیت‌الله نوری‌همدانی با تاکید بر رفع نیازهای ملت‌های جهان تصریح کرد: باید مشکلات ملت‌های جهان در زمینه فرهنگ و اقتصاد را حل کنیم چون از ما تقاضا دارند تا به آن‌ها کمک کنیم، شما باید در سخنرانی و دعا به تبیین فرهنگ برای زائران و مسافران بپردازید.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: سخنان شما برای مردم حجت است و باید در همه زمینه‌ها مسلط باشید و کار حساسی دارید، کار شما بسیار مهم است و باید دقت داشته باشید تا نیازهای دینی و فرهنگی زائران را رفع کنید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: شما هرماه یک مجله نشر دهید و خدمات حرم حضرت معصومه (س) و اقدامات فرهنگی که در حرم کریمه اهل بیت (س) و صحن‌ها انجام می‌شود تشریح کنید و همچنین افرادی که در حرم حضرت معصومه (س) مدفون هستند را برای زائران معرفی کنید.

وی بیان کرد: کار فرهنگی خیلی مهم است و باید ماهی یک شماره مجله داشته باشید که در آینده به کتاب تبدیل شود که مورد استفاده همگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcc40qi.2bqox8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما