پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 29422
استاندار قم:

فضای مجازی فرصت مناسبی جهت نشر و ترویج سفرهای راهیان نور است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: ما باید از فضای مجازی استفاده مناسبی داشته باشیم که به وسیله آن می‌توان سفرهای راهیان نور را ترویج و نشر دهیم.
فضای مجازی فرصت مناسبی جهت نشر و ترویج سفرهای راهیان نور است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد راهیان‌نور استان قم که در سالن امام رضا (ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: ما در دین اسلام بحث شهادت و مسئله زیارت را داریم که هر دو مقدس است و پیامبر (ص) هم به این دو واژه تاکید داشتند که امروز انقلاب اسلامی نیز هر چه دارد از این دو واژه زیبا و پر بار است.

استاندار قم افزود: اولین شهدای اسلام در جوار پیامبر (ص) به شهادت رسیدند و در جنگ‌هایی در رکاب اسلام شهید شدند و خود پیامبر (ص) به مسئله شهادت نظر داشتند و تاکید می‌کردند که یادمان شهدا برگزار شود و یاد آن‌ها گرامی داشته شود.

صالحی منش بیان کرد: هنگامی که حضرت حمزه به شهادت رسید پیامبر (ص) به حضرت زهرا(س) فرمودند که به مزار عموی من برو و یاد این شهید را گرامی بدار که این موضوع نشان از اهمیت مسئله شهادت نزد پیامبر (ص) دارد.

وی عنوان کرد: پس از شهادت امام حسین (ع) در کربلا امام باقر (ع) دستور دادند که تا ۱۰ سال در منا برای ایشان مراسم برگزار شود تا یاد امام حسین (ع) فراموش نشود.

استاندار قم با تاکید بر لزوم زیارت مزار شهدا تصریح کرد: یکی از اقداماتی که ائمه (ع) برآن تاکید داشتند زیارت قبور شهدا بود، ما هم باید همانند سیره آن‌ها عمل کنیم و بر مزار شهدا برویم.

صالحی منش اظهار داشت: ما هشت سال در یک جنگ ظالمانه علیه دنیا ایستادگی کردیم و به برکت شهدا و امام خمینی (ره) جنگ را با پیروزی پشت سرگذاشتیم، ما امروز باید یاد شهدارا گرامی بداریم چون شهدا دارای مقامات زیادی هستند.

استاندارقم بیان کرد: فرهنگ شهادت یعنی از خودگذشتگی و ایثار، ماهنگامی که وصیت نامه شهدا را می‌خوانیم غبطه می‌خوریم که فرماندهان و رزمندگان به چه مراحلی رسیدند ما هم باید تلاش کنیم تا راه آن‌ها را ادامه بدهیم.

وی گفت: باید ستاد پشتیبانی از دستگاه‌های مختلف استان شکل بگیرد که یک حمایت همیشگی را از این سفر‌ها داشته باشد، هیئت امنایی برای این ستاد تشکیل شود و برای ایام اربعین و سفر راهیان نور ورود پیدا کند تا مشکلی برای این سفر‌ها نداشته باشیم.

صالحی‌منش بیان کرد: ما باید از فضای مجازی استفاده مناسبی داشته باشیم که به وسیله آن می‌توان سفرهای راهیان نور را ترویج و نشر دهیم، فضای مجازی فرصت مناسبی است تا فرهنگ ایثار و شهادت رادر میان نسل جوان گسترش دهیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcir5ar.t1a3r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما