شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : 29759
مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری قم مطرح کرد

کم‌رنگ شدن فرهنگ حیا عاملی برای تخریب حجاب و عفاف

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری قم گفت: کم‌رنگ شدن فرهنگ حیا در جامعه اسلامی می‌تواند در تخریب حجاب و عفاف تاثیر بسیاری داشته باشد به همین علت باید بانوان باید برای جلوگیری از کم‌رنگ شدن فرهنگ حیا فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهند.
کم‌رنگ شدن فرهنگ حیا عاملی برای تخریب حجاب و عفاف
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری در مراسم جشن میلاد کوثر که ظهر امروز به همت استانداری قم در تالار معصومیه برگزار شد با اشاره به برگزاری برنامه‌های گسترده در استان قم برای هفته گرامیداشت مقام زن اظهار داشت: زنان قمی با حضور پرشور خود در نماز جمعه بر گرامیداشت هفته زن تاکید کردند.

وی افزود: اکنون نمایندگانی از نهادها و اداره‌های اجرایی استان گردهم آمده‌اند تا بتوانیم تجلیل مناسبی از برترین‌ کارمندان زن استان داشته باشیم.

مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری قم به اهمیت تحقق و فرهنگ‌سازی شعار سال ۹۴ در میان جامعه اسلامی اشاره و تصریح کرد: بانوان جامعه علاوه بر فعالیت‌های خود در بدنه دولت بخش بزرگی از آحاد مردم را به خود اختصاص می‌دهند به همین علت در راستای همدلی میان دولت و ملت کوشا خواهند بود.

وی حدیثی از ائمه اطهار(ع) بیان کرد و افزود: حضرت زهرا(س) به عنوان دخت نبی‌اکرم و پاره‌ تن ایشان در جهان اسلام شناخته شده است به همین علت می‌توان با الگوبرداری از ایشان به جایگاه‌های والای دنیوی و اخروی رسید.

ظهیری با تاکید بر اینکه الگوبرداری از حضرت فاطمة‌الزهرا(س) نیازمند شناخت ایشان است بیان کرد: هفته گرامیشدات مقام زن فرصت مناسبی است تا در این هفته بتوانیم رمز هستی برای نزدیکی به خداوند تبارک و تعالی که در سیره زندگی دخت نبی‌اکرم نهفته شده را پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به تهاجم‌های فرهنگی و خلأهای موجود جامعه بانوان به ویژه رده سنی جوان و نوجوان نیازمند الگوبرداری از اسوه حسنه است.

ظهیری با بیان اینکه الگوبرداری بانوان از اشخاص مختلف مشکلات بسیاری برای جمعیت بانوان کشور به وجود می‌آورد گفت: در فعالیت‌های فرهنگی باید تلاش‌های بسیاری داشته باشیم تا بتوانیم به نتایج محدودی برسیم و این موضوع سبب می‌شود مسئولان کمتر در عرصه‌های فرهنگی فعالیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: کم‌رنگ شدن فرهنگ حیا در جامعه اسلامی می‌تواند در تخریب حجاب و عفاف زنان جامعه اسلامی تاثیر بسیاری داشته باشد به همین علت زنان و بانوان بخش‌های مختلف جامعه اسلامی باید برای جلوگیری از کم‌رنگ شدن فرهنگ حیا برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای انجام دهند.

ظهیری ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در میان بانوان را یکی از اولویت‌های دفترکل بانوان و امور خانواده استانداری قم برای سال جاری دانست و تصریح کرد: خانواده باید نسبت به تهدیدهای جامعه اسلامی آگاهی مناسبی داشته باشند.

مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری قم با اشاره به اینکه بانوان می‌توانند مجریان خوبی برای تقویت صدای همدلی و همزبانی در جامعه اسلامی باشند اظهار داشت: امیدواریم در سال جاری بتوانیم به بهترین شیوه برنامه‌های فرهنگی استان را برای بانوان اجرایی کنیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb9zb5.rhb9spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما