پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 29827
مدیر حوزه علمیه قم:

۱۱۰۰ طلبه در پایه اول حوزه علمیه قم مشغول تحصیل علوم دینی هستند‌

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه علمیه قم گفت: در سال تحصیلی ۹۳ تعداد ۱۱۰۰ طلبه در پایه اول حوزه علمیه پذیرش شدند و در ۴۵ مدرسه علمیه در حال فراگیری دروس حوزوی هستند.
۱۱۰۰ طلبه در پایه اول حوزه علمیه قم مشغول تحصیل علوم دینی هستند‌
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال پیش از ظهر امروز در گردهمایی طلاب جدید الورود که در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: طلاب برای پاسداری از دین و شریعت در حوزه علمیه ثبت نام می‌کنند اما حوزه علمیه به دلیل کمبود ظرفیت نمی‌تواند پاسخگوی این جمعیت باشد.

مدیر حوزه علمیه قم افزود: از بین حدود ۶ هزار علاقه‌مندی که درخواست ورود به حوزه علمیه استان قم را داشتند حدود ۱۱۰۰ نفر از طلاب برای حضور در حوزه علمیه پذیرش شدند.

فرخ فال بیان کرد: ۱۱۰۰ طلبه‌ای که در حوزه علمیه پذیرش شدند در ۴۵ مدرسه علمیه دروس حوزوی را فرا می‌گیرند، ما باید یک حرکت جدی‌ برای ورود طلاب به حوزه علمیه داشته باشیم تا از فضای نورانی حوزه علمیه بهره‌مند شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برنامه‌های معاونت تهذیب حوزه علمیه برای طلاب عنوان کرد: طرح میثاق طلبگی توسط معاونت تهذیب اجرا می‌شود که بر این اساس معاونت تهذیب با برنامه‌هایی که دارد، طلاب را با فضای حوزه علمیه و برنامه‌های آموزشی پژوهشی آشنا می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه جهت تقویت دروس پایه‌ای طلاب تصریح کرد: در زمینه تربیت علوم پایه مدیران مدارس علمیه در قالب کارگروه‌هایی در دروس صرف، نحو، ادبیات و منطق برای طلاب برنامه ریزی می‌کنند تا طلاب در این درس‌ها دچار ضعف و مشکلی نشوند.

‌انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchq6ni.23nwidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما