يکشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : 29861
منبع : پايگاه اطلاع رسانی قم نیوز
گزارش قم نیوز از حواشی جلسه علنی شورای شهر قم

بودن یا نبودن مسئله این است/ کاندیدای منتقدی که خودش تمایل به شهردار شدن نداشت

قم نيوز : قم نیوز: یک صد و بیستمین جلسه علنی و رسمی شورای شهر قم با حواشی بسیاری مانند انتقاد محسن عابدینی پور به عدم کسب امتیاز لازم برای به عهده گیری سمت شهرداری قم همراه بود.
بودن یا نبودن مسئله این است/ کاندیدای منتقدی که خودش تمایل به شهردار شدن نداشت
به گزارش قم نیوز، صد و بیستمین جلسه شورای شهر قم امروز با حواشی بسیاری همراه بود، از انتقاد شدید عابدینی‌پور به رئیس شورای شهر گرفته تا انتخاب نمایندگان شورای شهر برای شرکت در جلسات ستاد عالی سرمایه گذاری.

جلسه امروز شورای در حالی برگزار شد که عابدینی‌پور شهردار سابق قم انتقادات تند و بی‌پرده خود را نثار بیاتی رئیس شورای شهر کرد.

نطق پیش از دستور عابدینی‌پور که در آن به دلواپسان هم کنایه‌هایی زده شد و ویژگی شهردار آینده قم را دلواپس نبودن آن دانست را شاید بتوان نوعی جوسازی دانست.

بودن یا نبودن مسئله این است؟!

عابدینی پور از طرفی می‌گفت خودش برای کاندیداتوری اقدام نکرده و کسی را هم برای این موضوع معرفی نکرده است اما دفاع او از رد صلاحیتش و عدم کسب نمره کافی برای این موضوع سبب تعجب همه شده بود و این سوال را در ذهن ایجاد می‌کرد بالاخره او تمایل بر این کار داشته است یا خیر؟

جوسازی که از طرف بیاتی رئیس شورا بدون پاسخ نماند و در ‌‌نهایت با سکوت عابدینی‌پور همراه شد؛ عابدینی‌پور که معتقد بود رئیس شورا با تعمد نیم نمره‌ای را از نمره صلاحیت او کم کرده است و او را از دور کاندیداتوری شهرداری کنار گذشته است در حالی به انتقادات خود پایان داد که بیاتی تصمیم به رای گیری علنی در جلسه شورا برای مشخص شدن تایید صلاحت وی در میان شورا نشینان داشت.

هرچند به عهده گیری منصبی مانند شهرداری قم خالی از لطف برای برخی کسانی که دوره‌ای هم در این منصب نقش داشته‌اند نیست اما راه‌های دست یابی به این منصب مهم است و نباید جوسازی در این زمینه سبب شود انتخاب شهردار تحت تاثیر قرار گیرد.

بیاتی پیش از این اعلام کرده بود انتخاب شهردار بدون دخالت فرد یا گروهی خاص انجام می‌شود و شورا در این زمینه مستقل عمل می‌کند حال باید دید خود شورا با مشکلاتی درونی خود می‌تواند در ‌‌نهایت به نتیجه مطلوبی در اینزمینه دست یابد و سکان شهرداری قم به دست فردی با کفایت قرار می‌گیرد یا خیر.

هرگز وجود حاضر غایب شنیده ای؟

از نکات دیگر جلسه امروز حاضر نبودن دو عضو تاثیرگذار در شورای شهر یعنی حسن بختیاری نائب رئیس شورای شهر و حجت الاسلام آتش زر رئیس سابق شورا و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه کنونی شورای شهر بود، همچنین نمی‌توان از سکوت همیشگی برخی اعضا در جلسات که گویا فقط نقش حاضران در جلسه برای به حد نصاب رسیدن اعضا برای تشکیل جلسه را دارند چشم پوشی کرد.

اعضای شورای شهر قم امروز چندین بار خبرنگاران مورد خطاب قرار دادند و حتی در موردی مانند مناقشهٔ عابدینی‌پور سعی بر استفاده از ابزار رسانه برای مطرح کردن خواست‌های خود داشتند.

مثلا در موردی نیز عباس ذاکریان یکی از خبرگزاری‌های استان را مخاطب خود قرار داد و از نگارش نقدی در مورد مقایسه حداقل نرخ کرایه در استان تهران و قم گلایه کرد.

ذاکریان در این مورد گفت: در این گزارش فقط نرخ اولیه مقایسه شده است درحالی که در تهران به ازای هر کیلومتر مبلغ مشخصی بر کرایه تاکسی‌ها افزوده می‌شود و نمی‌توان از این موضوع گذشت.

نکته مثبت جلسات شورای شهر برگزاری این جلسات در روزهای یک شنبه و با نظم مشخص است که این نکته مثبت هم گویا به مذاق برخی خوش نیامده بود و سعی بر تغییر حتی یک ربعه این زمان داشتند که با مخالفت سایر اعضا مواجه شد.

انتخاب شهردار بازهم غیر علنی


دیگر موضوع مهم شورا رای گیری در مورد علنی و یا غیر علنی بودن جلسه شنبه هفته آینده که مربوط به تایید صلاحیت شهردار انتخابی قم در آینده بود که اعضای شورا بر غیر علنی بودن آن تاکید داشتند.

شورای شهر قم که این روز‌ها شاهد کمتر مجادله‌ای در جلسات است و گویا اختلاف پشت پرده را به خوبی حل می‌کند این بار نیز تصمیم بر غیر علنی بودن جلسه انتخاب شهردار گرفت تا اطلاع کاملی در مورد این موضوع در اختیار مردم قم که حق دارند بیشتر در مورد جزئیات این انتخاب بدانند قرار نگیرد.

انتهای پیام/ ۱۳۰
https://qomnews.ir/vdcfycd0.w6d1vagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما