دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب : 29942
در پاسخ به سخنان رئیس جمهور در جمع فرماندهان ناجا عنوان شد

آیت الله مکارم شیرازی: پليس و غير پليس موظف به اجراى قوانين اسلام هستند

این سخنان چراغ سبزی به افراد آلوده به مفاسد اخلاقی است که پلیس کاری به شما ندارد
قم نيوز : قم نیوز: آیت الله ناصر مکارم شیرازی گفت: اخيراً يكى از مسئولين محترم خطاب به نيروى انتظامى سخنى گفتند كه به هيچ وجه مناسب نبود، گفته بودند وظيفه نيروى انتظامى اجراى قانون است نه اجراى اسلام که این سخن چند اثر منفی داشت.
آیت الله مکارم شیرازی: پليس و غير پليس موظف به اجراى قوانين اسلام هستند
به گزارش قم نیوز و به نقل از دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی، حضرت آيت الله العظمى مكارم شيرازى صبح امروز در ابتداى درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به سخنان يكى از مسئولين خطاب به نيروى انتظامى اظهار داشت: اخيراً يكى از مسئولين محترم خطاب به نيروى انتظامى سخنى گفتند كه به هيچ وجه مناسب نبود، گفته بودند وظيفه نيروى انتظامى اجراى قانون است نه اجراى اسلام. اين سخن از سه جهت اثر منفى داشت.

مرجع تقلید شیعیان افزود: نخست اين‌كه معلوم مى‌شود قوانين ما چيزى غير از قوانين اسلامى است در حالى كه همه بر گرفته از اسلام است و همه افراد اعم از پليس و غير پليس موظف به اجراى قوانين اسلام هستند، حتى وظيفه امر به معروف و نهى از منكر بنا به تصريح قرآن مجيد و اجماع مسلمين وظيفه همگان است.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: ديگر اين‌كه اين‌گونه سخنان روحيه نيروى انتظامى را تضعيف مى‌كند و زحماتى را كه براى تهذیب اخلاق و مبارزه با منكرات متحمل شده است ناديده مى‌گيرند و آنها را در اجراى قوانين اسلامى سست مى‌سازد.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: از همه مهم تر این سخنان چراغ سبزى است كه به افراد آلوده به انواع مفاسد اخلاقى و مجالس كثيف و مانند آن داده مى‌شود كه از اين به بعد آزاد هستيد و پليس كارى به شما ندارد، آنها بدون اين سخنان طوفان مى‌كنند واى اگر چراغ سبزى هم به آنها نشان داده شود.

مرجع تقلیدی شیعیان خاطرنشان کرد: اميدواريم نصيحت دوستانه ما را بپذيرند و بعد از اين چنين سخنانى را تكرار ننمايند.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: مخصوصاً به سخنان رهبر انقلاب كه اخيراً خطاب به نيروى انتظامى فرمودند گوش فرا دهند، همانطور که ايشان تأکید کردند: حفظ آرامش‌هاى روحى و اخلاقى جامعه مهم‌تر از آرامش جسمانى آنهاست.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcf01d0.w6d1jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما