يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب : 30143

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/02/20

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ 1394/02/20 پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ 1394/02/20
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۰به شرح زیر است:

اطلاعیه جامعه مدرسین در پی ادامه تجاوز رژیم آل سعود به کشور یمن
رئیس جمهور: سعودی‌ها مسائل سیاسی منطقه و جهان را نمی‌فهمند
آیت‌الله مقتدایی: موقوفات باید پشتوانه حوزه‌های علمیه باشد
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری: جنایات آل سعود باعث تغییر شرایط منطقه خواهد شد
رئیس جمهور عراق: حضور ایران در عراق برادرانه است
وحشیان آل سعود در یک شب ۱۶۰ بار صعده را بمباران کردند


** جام جم ۹۴/۲/۲۰
* هلال شیعی سناریویی تبلیغاتی است
سردار رمضان شریف در واکنش به انتساب خبر تشکیل هلال شیعی به اظهارات اخیر فرمانده کل سپاه تاکید کرد: طرح تشکیل هلال شیعی، سناریوی تبیلغاتی شکست خورده صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران است.
* حضور ایران در عراق برادرانه است
رئیس‌جمهور عراق در واکنش به اظهارات برخی منتقدان حضور ایران در کنار عراق در جنگ علیه داعش، گفت: اعتقاد داریم که حضور ایران و کمک این کشور در جنگ علیه داعش، اقدامی برادرانه بود.
فواد معصوم افزود: حضور ایران را در عراق، دخالت در امور داخلی تلقی نکرده و منفعت‌طلبانه هم نمی‌دانیم و اعتقاد داریم کمک‌های ایران مثبت و بموقع بوده است.

** همشهری ۹۴/۲/۲۰

* تسلط کامل ارتش سوریه بر کوه الجبه
نیروهای ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در یک پیشروی مهم موفق به تسلط کامل بر کوه الجبه در منطقه القلمون شدند.
* اوضاع جهان عرب خراب است
عمرو موسی، دبیر کل سابق اتحادیه عرب با اعلام اینکه اوضاع جهان عرب در حال حاضر بسیار بدتر از چیزی است که همگان تصور می‌کنند، تاکید کرد که تقسیم عراق باعث رخ دادن اتفاق‌های بدتری در منطقه می‌شود.

** کیهان ۹۴/۲/۲۰
* وحشیان آل سعود در یک شب ۱۶۰ بار صعده را بمباران کردند؛ خونی که فقط با خون شسته می‌شود
در یمن هر جا که انسانی هست و خانه‌ای وجود دارد، از نظر وهابی‌های حاکم بر عربستان هدف جنگی محسوب می‌شود.
ریاض آشکارا اعلام کرد که قصد دارد شهر «صعده» را با ده‌ها هزار نفر جمعیت از صفحه روزگار محو کند.
مجوز انهدام کامل یمن را وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش، به آل سعود داده است.
جنگنده‌های سعودی در برخی مناطق استان صعده یمن از بمب‌های ممنوعه و گازهای سمی استفاده کردند.
بسیاری از زنان و کودکان به علت اصابت بمب‌های فسفری، به سوختگی‌های شدید پوستی و بدنی دچار شدند.
علی رغم بی‌مهری جهانی، مردم یمن قول داده‌اند تا آخر بایستند و تسلیم عربستان شوند.
* آل سعود دست به دامان قبایل پاکستانی شد
پس از ناکامی عربستان در همراه کردن دولت پاکستان با خود علیه یمن، آل سعود دست به دامان قبایل پاکستانی شد.
«جاسم الخالدی»، سفیر عربستان در پاکستان برای جلب حمایت مردم مناطق قبایلی این کشور برای شرکت در جنگ یمن با جرگه قبایلی در سفارت ریاض در اسلام‌آباد ملاقات رسمی کرد.
* رئیس سازمان محیط زیست به قانون تمکین کند
مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به اظهارات رئیس سازمان محیط زیست درباره گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص بنزین‌های پتروشیمی‌ها و رد ادعای تاثیر این بنزین‌ها بر آلودگی کلان‌شهر‌ها در این گزارش، گفت: اظهارات رئیس سازمان محیط زیست درباره گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص بنزین‌های پتروشیمی غیرقانونی است زیرا فصل‌الخطاب در بررسی گزارش‌ها در رسیدگی به شکایات، کمیسیون اصل ۹۰ است.

** شرق ۹۴/۲/۲۰
* تلاش مسکو برای راضی‌کردن تهران
«سرگئی ریابکف» معاون وزیر خارجه روسیه روز گذشته با بیان اینکه مسکو همه تلاش خود را برای حتمی‌کردن توافق هسته‌ای بین ایران و ١+٥ به‌کار می‌گیرد، گفت: کشورش همه تلاش ممکن را صورت می‌دهد تا ایران و ١+٥ به توافقی دست یابند که طرف ایرانی را راضی و حقوق هسته‌ای تهران را تضمین کند.

** ایران ۹۴/۲/۲۰
* درخواست تغییر نام خانه احزاب
به گفته سید کمال‌الدین سجادی، سخنگوی این تشکل «جبهه پیروان خط امام و رهبری روز پنجشنبه نامه‌ای را تنظیم کرده‌ است که در آن نامه نقطه نظرات و مواضع خود را در خصوص بازگشایی خانه احزاب مطرح کرده‌ و به محمدحسن مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور ارسال شده است.» وی گفت: جبهه پیروان، خانه احزاب با سبک و سیاق قبلی را قبول ندارد؛ ما به خانه احزابی نیاز داریم که باشگاه احزاب باشد و لذا باید نام خانه احزاب نیز تغییر کند و باشگاه احزاب شود.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۲/۲۰
* واکنش معاون اول قوه قضائیه به حادثه مهاباد
سخنگوی قوه قضاییه درباره مرگ دختر مهابادی توضیحاتی ارائه کرد.
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی وارد شده‌اند و افرادی که در این زمینه لازم بوده احضار و بازداشت شده‌اند. وی با بیان اینکه این پرونده در حال رسیدگی است، گفت: وقتی مسائل روشن‌تر شد من یا دیگران آن را خدمت شما مطرح خواهیم کرد. محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که اعتراف متهم این پرونده که معاون اجتماعی ناجا از آن خبر داده چه بوده است؟ گفت: اجمالا اینکه تقصیر دارد، در این قضیه فی الجمله روشن است، ولی فعلا باید اجازه بدهیم موضوع رسیدگی و جزئیات روشن شود.
* فرهنگ غرب در عصر حاضر ۱۸۰ میلیون انسان را پاره پاره کرد
محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت با بیان این که جذابیت، عنصر اصلی در برخورد یک تمدن و فرهنگ نسبت به دیگر تمدن‌ها است، گفت: غرب به عنوان یک چهره جذاب فرهنگی در کشورهای مسلمان و جهان سوم رسوخ کرده و این در حالی است که فرهنگ آنها همان فرهنگی است که در عصر حاضر ۱۸۰ میلیون انسان را پاره پاره می‌کند.

** وطن امروز ۹۴/۲/۲۰
* خوش‌بینی وزیر انرژی آمریکا به دورنمای توافق هسته‌ای با ایران
وزیر انرژی آمریکا با معامله خواندن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، در قبال دورنمای این معامله ابراز خوش‌بینی کرد. ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا که در حوزه فیزیک هسته‌ای تخصص دارد، در مصاحبه با چارلی رز مجری شبکه بلومبرگ، گفت: «کاملا خوشبین» هستم که ما یک معامله خوب را خواهیم داشت.

** جوان ۹۴/۲/۲۰
* ورود پیکر مطهر ۲۴۱ شهید دفاع مقدس به کشور در هفته آینده
پیکر مطهر ۲۴۱ شهید دوران دفاع مقدس دوشنبه هفته آینده از مرز شلمچه وارد کشور می‌شود.
* لیبرمن وزارت جنگ نتانیاهو را هم نپذیرفت
آویگدور لیبرمن پیشنهاد نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تصدی پست وزارت جنگ در کابینه بنیامین نتانیاهو را رد کرد تا سایه فروپاشی بر سر کابینه تازه تأسیس وی باقی بماند.
* بدهی ۳/۵ میلیارد دلاری امارات به ایران پاس نشد!
محسن قمصری مدیرامور بین‌الملل شرکت ملی نفت تأیید کرد؛ یونان، ایتالیا و شل ۴ میلیارد به شرکت ملی نفت بدهکارند.

** آفتاب یزد ۹۴/۲/۲۰
* بیشتر چالش‌های منطقه به خاطر دخالت ایرانی‌ها است!
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان با طرح ادعای واهی خود گفت: بیشتر چالش‌های منطقه به خاطر دخالت ایرانی‌ها در امور داخلی کشورهای منطقه است!
الجبیر در کنفرانس خبری مشترک با جان کری اظهار داشت: موضوعی که در کمپ دیوید درباره آن بحث خواهد شد درباره تقویت روابط نظامی و امنیتی بین آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس و همچنین مقابله با چالش‌هایی خواهد بود که ما در منطقه با آن روبرو هستیم که بیشتر آن دخالت ایرانی‌ها در امور داخلی کشورهای منطقه است!!
* خیلی‌ها به بهانه حفظ ارزش‌ها یکدیگر را حذف کردند
محمد رضا عارف: ‌در شرایط کنونی، جایگزینی نگاه فرهنگی به جای امنیتی ضرورت کنونی دانشگاه‌های کشور است و دولت باید برای تحقق چنین امکانی تلاش ویژه داشته باشد.
ممکن است صدایی در جایی خفه شود، اما باید منتظر بود صداهای بیشتری از جاهای دیگر شنیده شود.
هر چند انقلاب ما انقلاب ارزش‌ها بود، اما متاسفانه خیلی‌ها تا امروز به بهانه حفظ ارزش‌ها یکدیگر را حذف کردند.

** رسالت ۹۴/۲/۲۰
* عربستان به مانند اسرائيل نسل كشي مي كند
نسل کشي عربستان سعودي در صعده و استمرار حملات رياض در يمن منجر به خشم ملتهاي مسلمان از رژيم کودک کش و منحوس آل سعود گرديده است.
«کنث راث» مدير ديده‌بان حقوق بشر جهاني در توئيتر خود نوشت: عربستان همچون اسرائيل در حق غير نظاميان دچار جنايت جنگي مي‌شود و با هشدار به غير نظاميان از آن‌ها مي‌خواهد تا خانه‌هاي خود را تخليه کنند و در صورت عدم تخليه، بمباران عليه غير نظاميان را مشروع مي‌داند.
* سعودي‌ها مسائل سياسي منطقه و جهان را نمي فهمند
رئيس جمهور گفت: سعودي‌ها مسائل سياسي منطقه و جهان را نمي فهمند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحاني در همايش «انسان مهربان و دنياي آرام» با اشاره به کمک‌هاي جمعيت هلال‌احمر ايران به يمن، گفت: متاسفانه سياست آنقدر پررنگ مي‌شود که حتي بر کمک‌هاي نوع‌دوستانه هم سايه مي‌افکند. وي افزود: به جاي آنکه به يک کشور فقير در حال توسعه کمک کنند، با هواپيماهايي که از کشورهاي بزرگ که نمي‌گويم چطور خريده‌اند، پولش را از کجا آورده‌اند و چه کسي به آنان آموزش داده است، بر سر مردم بمب مي‌ريزند. رئيس‌جمهور تصريح کرد: يک حکومتي که مساله منطقه و جهان را نمي‌داند و بسيار تازه‌کار است، براي اولين بار آمده و خودش را نشان داده است، کشوري که هميشه با دلار کار خودش را انجام مي‌داد، حالا به جاي دلار بمب را انتخاب کرده است، فکر مي‌کند با بمب مي‌تواند به اهدافش در منطقه برسد؛ اين خطاي بسيار بزرگ و استراتژيک است.
رئیس جمهور گفت: اگر به جاي يمن اين اتفاق براي يک کشور اروپايي مي‌افتاد، يک پل هوايي درست مي‌کردند و با قطار، کشتي و هواپيما، امکانات پزشکي و زندگي را برايش فراهم مي‌کردند. اما حال که يک کشور مسلمان جهان سومي آن هم برخلاف اصول انساني مورد حمله يک کشور همسايه قرار گرفته است، هيچ کمکي به آن نمي‌شود و هيچ امکانات و دارويي براي مجروحان وجود ندارد؛ يمن جاي امتحان تاريخي براي دنياست.
* جريان‌هاي اصولگرا براي رسيدن به وحدت، جامعتين را فصل‌الخطاب قرار دهند
اسدالله بادامچیان نايب رئيس شوراي مرکزي حزب مؤتلفه از اصولگرايان خواست براي رسيدن به وحدت، جامعتين را «فصل‌الخطاب» قرار دهند.

** مردم سالاری۹۴/۲/۲۰
* دولت براي موفقيت بيشتر در مذاکرات به تاکيدات رهبري عمل کند
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: امروز دولت آقاي روحاني اگر بخواهد موفقيت‌هاي بزرگتر درمذاکرات به دست آورد بايد به رهنمودهاي مقام معظم رهبري و خطوط قرمز مورد تاييد ايشان کاملا عمل کند.
محسن رضايي در نشستي خبري گفت:‌در دولت‌هاي گذشته اگر رهنمودهاي رهبري عملي مي‌شد شايد تحريم نمي‌شديم، اما افراط و تفريط‌هايي صورت گرفت.
* لندن در کنار روي‌آوردن به واقعيات با ايران تعامل کند
معاون سياسي دفتر رئيس‌جمهور درباره برد ديويد کامرون عنوان کرد که انگليس بايد دست به تغيير زده و با روي‌آوري به واقعيت‌ها، با ايران تعامل کند.
حميد ابوطالبي درباره انتخاب مجدد کامرون به نخست وزیری عنوان کرد که آمريکا در مواجهه با امر هسته‌اي ايران به واقع‌گرايي تعاملي روي آورده، انگليس هم بايد دست به تغيير زده و با روي‌آوري به واقعيت‌ها، با ايران تعامل کند.
* حجت‌الاسلام سيد‌علي خميني در نخستين پيش‌ همايش اجتهاد درانديشه امام خميني(ره): اگر امام را از جمهوري‌اسلامي جدا کنيم در حيطه مشروعيت با مشکل مواجه خواهيم شد.

** آرمان ۹۴/۲/۲۰
* ما نیاز به توافق با ایران داریم
محمد البرادعی مدیر کل سابق آژانس هسته‌ای در کنفرانسی در شهر فلورانس در شمال ایتالیا ضمن ابراز امیدواری به نهایی شدن توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ گفت: ما نیاز به یک توافق جامع با ایران داریم. وی تاکید کرد: تا زمانی که انسان‌های منطقی دو طرف میز مذاکرات نشسته‌اند، به توافق هسته‌ای خوشبین هستم و امیدوارم این گامهای برداشته شده نهایی شود.
* ادعای فروش پهپاد آمریکا به ایرانی‌ها
شنیده شده که بی.بی.سی به نقل از پلیس ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان مدعی شد یک نفر به اتهام فروش لاشه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به «ایرانی‌ها» بازداشت شده است.
ژنرال محمد قسیم جنگل باغ، فرمانده پلیس نیمروز در گفت‌وگو با بی.بی.سی اعلام کرد این هواپیمای بدون سرنشین کوچک تجسمی در یکی از محلات این ولایت در روزهای گذشته سقوط کرده بود.
وی گفت: این فرد با همکاری شماری از اشخاص دیگر این پهپاد را به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان به «ایرانی‌ها» فروخته بود، اما پیش از تحویل آن، فرد فروشنده از سوی پلیس نیمروز بازداشت شد.

** آفرینش ۹۴/۲/۲۰
* تصميم سناتورهاي امريكايي براي تحريم‌هاي حقوق بشري جديد عليه ايران
چند قانون‌گذار آمريکايي در اقدامي مداخله‌جويانه با استناد به گزارشي که مدعي نقض آزادي‌هاي مذهبي در ايران شده است، وضع تحريم‌هاي حقوق بشري جديد تهران را خواستار شدند.
به گزارش فاکس‌نيوز، کميسيون آزادي‌هاي بين‌المللي آمريکا در گزارش سال ۲۰۱۵ خود مدعي شد در ايران آزادي‌هاي مذهبي وجود ندارد و اين کشور اقليت‌هاي مذهبي را مورد محاکمه قرار مي‌دهد.
* تکرار ادعاهاي حقوق بشري احمد شهيد عليه ايران
احمدشهيد گزارشگر ويژه وضعيت حقوق بشر ايران و کريستوف هاينز گزارشگر ويژه سازمان ملل در خصوص اعدام در بيانيه‌اي مشترک با تکرار اين ادعا که شمار اعدام‌ها در ايران بالاست از دولت خواستند تا مانع از ادامه اجراي اين مجازات در ايران شود. احمد شهيد پيش از اين نيز در گزارشات خود با تکيه بر اسناد و شواهد ساختگي گزارشاتي عليه ايران ارائه داده است.

** ابتکار ۹۴/۲/۲۰
* پایان بررسی سیاست‌های برنامه‌ی ششم توسعه
محسن رضایی در نشستی خبری با اشاره به اینکه در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی سیاست‌های برنامه‌ی ششم توسعه به پایان رسیده است، توضیح داد: این سیاست‌ها تقدیم مقام معظم رهبری خواهد شد البته ما نظر مشورتی مجمع را تقدیم رهبری خواهیم کرد.
* محاکمه نفر دوم گروهک منافقین در پاریس
نفر دوم گروهک تروریستی منافقین به اتهام فعالیت‌های تروریستی و فساد مالی، پول‌شویی و ... پنجشنبه هفته گذشته در دادگاه پاریس محاکمه شد.
مهدی ابریشمچی ملقب به مهدی تهرانی پنجشنبه گذشته ۷ می۲۰۱۵ مصادف با ۱۷اردیبهشت۱۳۹۴ در دادگاه پاریس به جرم فعالیت‌های تروریستی و فساد مالی محاکمه شد.
* شورش در زندان استان دیاله عراق
مقام‌های استان دیاله در شمال عراق روز شنبه گفتند: طی شورش در زندان خالص دستکم ۳۰ زندانی و ۶ افسر پلیس کشته شدند و ۴۰ زندانی دیگر فرار کردند که برخی از این افراد به جرم اقدامات تروریستی محکوم شده بودند.

** قدس ۹۴/۲/۲۰
* حرکت قوه مقننه در جهت ارتقای بازار سرمایه است
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، نقش قوه مقننه را در بازار سرمایه کشور، حمایتی توصیف کرد و گفت: مصوبات اخیر مجلس از جمله لایحه رفع موانع تولید و مصوبه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ظرفیتهای قابل توجهی برای رشد و توسعه هر چه بیشتر بازار سرمایه فراهم می‌‌کند.
* هیچ تعامل انتخاباتی با لاریجانی نداشتم
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: هیچ تعامل و جلسه مشترکی با موضوع انتخابات با آقای لاریجانی نداشتم.
محمد باقر نوبخت، درباره اخباری پیرامون تعاملات خودش به نمایندگی از دولت با علی لاریجانی با موضوع انتخابات مجلس دهم با بیان این مطلب گفت: این اخبار را برای اولین بار است که می‌شنوم.
* بنزین پتروشیمی‌ها آلوده است
معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست در واکنش به رد گزارش محیط زیست در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره آلودگی بنزین پتروشیمی‌ها گفت: آنها می‌توانند نظر خودشان را بدهند، ولی ما داریم پیش می‌رویم و به نظر ما بنزینهای پتروشیمی آلوده است.

** قانون۹۴/۲/۲۰
* دو سال قبل ۵۰ ناشر ممنوع‌الورود بودند، امسال فقط دو ناشر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي در پاسخ به سوالی درباره ارائه نامه‌ای از سوی ناشری که اجازه حضور در نمایشگاه کتاب را نداشته است، گفت: در میان مجموعه ناشران تنها دو ناشر بودند که دستگاه قضایی آن‌ها را ممنوع‌النشر کرده بود. امسال ما اعلام کردیم که هر ناشری طالب حضور است می‌تواند در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کند و عموم ناشران در نمایشگاه حاضرند. او گفت: دو سال قبل ۵۰ ناشر ممنوع‌الورود بودند اما سال گذشته و امسال حضور ناشران مطلوب بوده است.

** خراسان ۹۴/۲/۲۰
* نظرسنجي ضدايراني شبکه الجزيره
شبکه تلويزيوني الجزيره در اقدامي تامل برانگيز و البته شيطنت آميز اقدام به يک نظرسنجي ضد ايراني در وب سايت اين تلويزيون کرده است.
در اين نظر سنجي آمده است: آيا موافق تشکيل يک ائتلاف نظامي عربي عليه ايران هستيد؟!
* سعید اوحدی: مجازات ۲ پلیس سعودی و تضمین امنیت زائران شروط از سرگیری اعزام‌هاست.

** اعتماد ۹۴/۲/۲۰
* حمایت سازمان ملل از عضویت فلسطین
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نشست روز شنبه خود با اجماع آرای پیش‌نویس قطعنامه گزارش دادگاه کیفری بین‌المللی را به تصویب رساند که از عضویت فلسطین در دادگاه کیفری بین‌المللی حمایت کرده است.
* درخواست گروهی از جمهوریخواهان برای تغییر در لایحه نظارت کنگره بر توافق
«مارک میدوز» سناتور جمهوریخواه ایالت کارولینای شمالی گفت: درخواست ما به این دلیل اهمیت دارد که تصمیم داریم طرح مستحکم‌تری ارایه دهیم قویا شک دارم که طرح تصویب شده بتواند نظارت کنگره را افزایش دهد.

** کلید ۹۴/۲/۲۰
* ۳ سال زندان در انتظار حسنی مبارک
دادگاه تجدید نظر حسنی مبارک و فرزندانش در پرونده موسوم به «کاخ‌های ریاست جمهوری» برگزار و حکم خود را مبنی بر سه سال زندان برای هر کدام از متهمان صادر کرد.

** شهروند ۹۴/۲/۲۰
* کاهش کمبودهای دارویی از ٣٠٠ به ٢٨ قلم
وزیر بهداشت یک سال اجرای طرح تحول نظام سلامت را تشریح کرد: «کاهش کمبودهای دارویی از ٣٠٠ قلم به ٢٨ قلم، کاهش میزان پرداختی مردم از ٣٧‌ درصد به متوسط ٥/٤ درصد، افزایش اقلام دارویی روستایی به بیش از ۴٠٠ قلم، استقرار حدود ١٨٠٠ پزشک عمومی در شهرهای زیر ٢٠‌هزار نفر و ماندگاری ٤٠٠ متخصص در مناطق مختلف.»
* جنایات آل‌سعود باعث تغییر شرایط منطقه خواهد شد
نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری جنایات آل‌سعود را به‌گونه‌ای خواند که می‌تواند باعث تغییر شرایط منطقه شود. آیت‌الله شاهرودی در آغاز درس خارج فقه خود تاکید کرد: شاید در هیچ دوره‌ای از تاریخ این‌گونه دشمنی‌ها، مصیبت‌ها، مکر و حیله‌ها علیه مسلمانان در جهان اسلام و در این دامنه وسیع سابقه نداشته باشد.

** همدلی ۹۴/۲/۲۰
* برخی از وزرا و استانداران تغییر خواهند کرد
حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور اظهار داشت: در حوزه وزارت کشور رئیس جمهور با انتخاب وزیر کشوری که کاملا برای شخص رئیس جمهور مورد اعتماد بود و او را فراجناحی می‌دانست سعی کرد این پیام را به جامعه بدهد که با یک دوره توأم با آرامشی مواجه خواهیم بود.
برخی از سفرهای استانی برای تیم رئیس جمهور روشن کرد که بر خلاف تصور اولیه بعضی از استانداران توانایی کافی برای اداره استان را ندارند لذا تغییرات در دولت هم در سطح وزرا و هم در سطح استانداران اتفاق خواهد افتاد.
* اصولگرایان نمی‌توانند همیشه روی ریل حذف رقیب سوار شوند
عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه عملکرد اصولگرایان مثل دیکته‌ای نوشته شده است، گفت: مردم این دیکته‌ها را غلط گیری می‌کنند.
حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری گفت: اول اینکه همیشه نمی‌توان روی ریل حذف رقیب سوار شد، آنها باید بدانند زمانی هم باید تنها برای اثبات خودشان کار کنند؛ دوم اینکه برگ برنده‌ای که برخی از اصولگرایان فکر می‌کنند در اختیار تیم احمدی‌نژاد است، دیگر وجود خارجی ندارد.
** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

حوزویان برای گسترش تمدن اسلامی تلاش کنند

رسا/ آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار اعضای ستاد برگزاری یازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با تأکید بر این که دنیای امروز برای رهایی از چنگ مشکلات و مستکبران محتاج معارف ناب اسلامی است، گفت: حوزه‌های علمیه باید با عزمی همگانی برای گسترش تمدن اسلام ناب در جهان تلاش کنند.
وی با تأکید بر این که دنیای امروز محتاج فرهنگ ناب اسلامی است، گفت: اسلام دینی نجات بخش است؛ مشکلات امروز جهان به دلیل دوری از معارف ناب اسلامی و عدم آشنایی با سیاست اسلام است؛ باید در این زمینه سرمایه گذاری فکری شود.

اطلاعیه جامعه مدرسین در پی ادامه تجاوز رژیم آل سعود به کشور یمن

اختصاصی/ در پی تدوام حملات وحشیانه رژیم آل سعود به مردم بی دفاع یمن، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای، ضمن محکومیت این جنایات، از آزاداندیشان سراسر جهان خواست تا با محکوم نمودن این اقدامات آل سعود، فریاد مظلومیت مردم بی‌گناه و بی‌دفاع یمن را به گوش جهانیان برسانند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: «به کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی و ممنوعه بر علیه این مردم مظلوم و بی‌گناه، نه تنها پرده از چهره سفاک و خونریز این باصطلاح خادمین حرمین شریفین را بر داشته است علاوه بر آن مدعیان دفاع از حقوق بشر را با سوال جدی روبرو نموده است که چرا در مقابل این همه جنایات سکوت، پیشه نموده‌اند.»

موقوفات باید پشتوانه حوزه‌های علمیه باشد

اختصاصی/ آیت الله مقتدایی دردیدار مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان قم احیاء موقوفات و فرهنگ سازی آن در بین مردم را موردتا کید قرار داد و خواستار هماهنگی جهت ایجاد شعبه‌ای مخصوص در دستگاه قضائی جهت تسریع در پرونده‌ها ی مربوط به موقوفات شد.
قائم مقام جامعه مدرسین درادامه با تاکید بر فرمایش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید مبنی بر اینکه موقوفات باید پشتوانه ‌حوزه‌های علمیه باشد و می‌توان با موقوفات، حوزه‌های علمیه را از دیگر بودجه‌ها بی نیاز کرد؛ خواستارتفکیک موقوفات حوزه‌های علمیه از دیگر موقوفات گردید.

یمن با آتش بس انسانی موافقت کرد

تسنیم/سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن موافقت این کشور با آتش‌بس انسانی که از روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد را اعلام کرد.
«غالب لقمان» اعلام کرد که کشورش با آتش بس ۵ موافقت کرده است.

بازار فروش ‎سلاح به‎ اعراب با موج ‎ایران ‎هراسی

العالم/ یک نویسنده عرب تاکید کرد که دولت آمریکا و هم پیمانان غربی این کشور تلاش می‌کنند تا به بهانه‌های واهی، کشورهای حاشیه خلیج فارس را با کشاندن به مسابقه تسلیحاتی به خرید دو تریلیون دلار سلاح‌های نظامی از غرب ترغیب کنند.
«عبد الباري عطوان» در مقاله‌ای در پایگاه خبری «رای‌اليوم» با تاکید براینکه انباشت این حجم از تسلیحات و سلاح‌های پیشرفته نظامی در کشورهای عرب غیر قابل توجیه است تاکید کرد: آمریکا تلاش می‌کند تا به بهانه‌های واهی از جمله فرافکنی نسبت به ایران و ایجاد موج ایران هراسی، به اهداف سیاسی و نظامی خود در منطقه دست یابد.

اروپا خواستار قطع همکاری با رژیم صهیونیستی شد

باشگاه خبرنگاران/ادامه شهرک‌سازی‌های غیر‌قانونی صهیونیستی و نقض آشکار حقوق بشر علیه فلسطینی‌ها موجب شد، نمایندگان پارلمان اروپا درخواست لغو تفاهم‌نامه همکاری با تل‌آویو را مطرح کنند.
آنان با اشاره به تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی‌‌ها، خواستار قطع روابط با تل‌آویو شدند.
امسال صادرکننده بنزین می‌شویم
واحدمرکزی خبر/معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش گفت: هم اکنون ۷۰ میلیون لیتر بنزین روزانه در کشور مصرف می‌شود که ۶۵ میلیون لیتر تولید و ۵ میلیون لیتر نیز وارد می‌شود.عباس کاظمی افزود: تا اواخر شهریور فاز بنزین سازی بندرعباس با ظرفیت حدود ۲ و نیم میلیون لیتر در روز وارد مدار می‌شود همچنین امیدواریم تا پایان امسال فاز یک ستاره خلیج فارس نیز عملیاتی شود که با عملیاتی شدن آن ضمن خودکفایی در تولید بنزین، می‌توانیم به یکی از صادرکنندگان آن تبدیل شویم البته بخش عمده‌ای از بنزین تولیدی به یورو۴ ارتقا می‌یابد.

آمریکا باید همکاری با ایران را گسترش دهد
ایرنا/ روزنامه نیویورک تایمز درگزارشی عنوان کرد در صورت حصول توافق نهایی هسته‌ای با ایران، دولت آمریکا باید درصدد تشویق ایران به ایفای نقش سازنده‌تری در سوریه برآید. این رسانه با اشاره به دیدار آتی اوباما با سران کشورهای عربی خلیج فارس افزود: رییس جمهوری آمریکا باید در این ملاقات تاکید کند که تعامل و احتمالاً توافق هسته‌ای آمریکا با ایران نه تنها یک تهدید نیست، بلکه فرصتی برای برقراری ثبات در منطقه است. در این مقاله به اوباما هشدار داده شده که از بستن یک معاهده نظامی با این رهبران، شبیه به معاهده‌های ناتو پرهیز کند چرا که آمریکا باید خود را از مناقشات منطقه‌ای دور نگه دارد.

ایران هراسی اندیشکده‌ مطالعات‌ استراتژیک‌ آمریکا

تسنیم/ اندیشکده مرکز مطالعات استراتژیک آمریکا در گزارشی به ارزیابی قدرت نظامی ایران پرداخت.دراین در گزارشی آمده: ایران به طور مستمر در حال بهبود تعداد، برد، و دقت موشک‌های بالستیک و کروز خود است، تا از این طریق بتواند برتری قدرت هوایی مدرن و دفاع‌های موشکی سطح به هوای آمریکا و کشورهای عرب خلیج فارس را جبران کند.
این مرکز بدون اشاره به دکترین دفاعی کشورمان ادعا کرد: حمله گسترده ایران می‌تواند خسارت قابل‌توجهی را به مراکز زیرساختی حیاتی در کشورهای عربی درپی داشته باشد.

تظاهرات ضد آمریکایی در برلین

واحد مرکزی خبر/ مخالفان حضور نظامی آمریکا در آلمان، در شهر برلین تظاهرات کردند.
تظاهر کنندگان با انتقاد از سیاست خارجی این کشور در تبعیت از آمریکا اعلام کردند: آلمان یک مستعمره برای آمریکا است و به شدت تحت تاثیر سیاست‌های واشنگتن قرار دارد.

تهدید واقعی‌کشورهای عربی پیوستن جوانان آنها به داعش است نه ایران

تسنیم/ لس آنجلس تایمز در گزارشی تاکید کرد:سران کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس در حالی هفته جاری در کمپ دیوید با رئیس جمهور آمریکا درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفتگو می‌کنند که جذب جوانان این کشورها به گروه تروریستی داعش، سرریز تاثیرات جنگ در سوریه، عراق و یمن بزرگترین تهدید آنها محسوب می‌شود. این روزنامه آمریکایی با اشاره به مشکلات داخلی اعراب تصریح کرد: مشکل اعراب با فروش موشک و ضمانت‌نامه آمریکارفع نمی‌شود.

جزئیات طرح مداخله جویانه آمریکا در خلیج فارس
تسنیم/ یک نشریه غربی با افشای جزئیات طرح جدید آمریکا درباره منطقه خلیج فارس به بررسی درخواست‌های حکام عرب در نشست آتی با رئیس جمهوری آمریکا در کمپ دیوید پرداخته است.
مجله فارن پالیسی نوشت: سران کشورهای عرب در نشست کمپ دیوید با اوباما طی روزهای ۱۳و۱۴ ماه می‌ جاری خواهان توافق نامه امنیتی با واشنگتن برای تضمین امنیت خلیج فارس در واکنش به توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های بزرگ هستند که این توافق نامه دربرگیرنده تضمین‌هایی از سوی اوباما باشد.
آیت الله نمرباید آزاد شود
رسا/ در پی انتشار اخباری مبنی بر اجرایی شدن حکم اعدام آیت الله نمر مردم شیعه عربستان تظاهرات کرده وخواستار آزادی سریع این روحانی مبارز شدند

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcae6ne.49nwy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما