دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب : 30288
آیت‌الله نوری همدانی:

بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی خواب را از چشمان استکبار گرفته است

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: انقلاب اسلامی سبب بیداری درمنطقه شده و کشورهای اسلامی با تاسی از انقلاب ایران درحال تلاش جهت ایجاد انقلاب‌ مردمی هستند که این موضوع خواب را از چشمان آمریکا گرفته است.
بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی خواب را از چشمان استکبار گرفته است
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مجمع طلاب و فضلای استان اردبیل اظهار داشت: فراموشی خداوند و ایمان و توحید سبب شده تا دنیای امروز از جنگ و کشتار بی‌گناهان پر شود.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر اهمیت یادگیری علوم دینی افزود: در اسلام بر اهمیت جایگاه عالم تاکید شده چون خداوند طلاب علم را دوست دارد و اگر کسی در راه فراگیری علم کشته شود شهید راه اسلام است.

نوری همدانی با تاکید بر جایگاه بالای طلاب در اسلام بیان کرد: در میان شغل‌های اسلام هیچ شغلی همانند طلبگی دارای ارزش و مقام نیست و شما باید خدا را بابت انتخاب راه طلبگی شاکر باشید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: در این چند ساله که مقام معظم رهبری به عنوان رهبر معظم انقلاب مدیریت کشور را بر عهده دارند هیچ‌گاه حاضر به پذیرش عنوان دکتری نشدند و فرمودند من به طلبه بودن خودم افتخار می‌کنم.

وی با اشاره به راه‌های رسیدن به موفقیت در طلبگی تصریح کرد: شما طلاب تلاش کنید که ادامه دهنده شیخ مفید و عالمان بزرگ دینی باشید که در این راستا نیازمند اخلاص و تقوا هستید.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: طلاب جهت موفقیت در کارهای خویش باید همت بلند داشته باشند، در گذشته هر منطقه از کشوردارای عالمان دینی بزرگی بود که امروز این گونه نیست که جهت پرورش عالمان دینی شما طلاب باید همت و اخلاص داشته باشید.

نوری همدانی بیان کرد: یکی از راه‌های طلاب جهت موفقیت در دروس حوزوی تصمیم و اراده قاطع و همت بلنداست، انسان با زحمت می‌تواند به اهداف خویش دست پیدا کند و طلاب هم در این راستا باید زحمات زیادی را متحمل شوند تا به فقیه مجتهدی تبدیل شوند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: دانشگاه‌ها سالیانه اساتید و دکترای زیادی را به کشور معرفی می‌کند اما حوزه‌های علمیه این گونه نیست و خروجی آن تعداد کمی از عالمان دینی است که علت آن هم سختی دروس حوزه علمیه است.

وی تصریح کرد: طلاب باید جهت تقویت قلم و بیان خویش تلاش کنند که این موضوع نیازمند تقویت ادبیات عربی و صرف و نحو است، ادبیات در حوزه علمیه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چون پایه اصلی طلبگی مبتنی بر ادبیات است.

نوری همدانی با تاکید بر لزوم اهمیت یاد خدا در زندگی اظهار داشت: طلبگی شغل بسیار مقدسی است چون علم اهل بیت (ع) است، شما طلاب جهت فراگیری علوم دینی حوزه نیازمند توکل و توجه به خدا هستید، نماز شب و دائم الوضو بودن یکی از راه‌های موفقیت در طلبگی است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فعالیت‌های امام خمینی (ره) جهت ایجاد انقلاب اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی یکی از حوادث مهم در منطقه بود که زمینه اتفاقات مثبتی در جهان شد و امروز شاهد برخی از این اتفاقات در کشورهای منطقه هستیم.

نوری همدانی با اشاره به آثار انقلاب اسلامی در منطقه عنوان کرد: انقلاب اسلامی سبب بیداری در منطقه شده و کشورهای تونس، مصر، یمن، عربستان با تاسی از انقلاب اسلامی در حال تلاش جهت ایجاد انقلاب‌های مردمی هستند که این موضوع سبب شده تا آمریکا و استکبار خواب نداشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: ما باید همیشه به یاد امام زمان (عج) باشیم و هیچ‌گاه از یاد وی غافل نشویم تا انشاالله از یاران واقعی حضرت بقیه الله (عج) باشیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaaune.49nwa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما