يکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : 3032
حجت الاسلام یزدی:

خانواده مهمترین رکن در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است

قم نيوز : قم نیوز: مسئول اداره آموزش قضات روحانی، خانواده را مهمترین رکن و نهاد اجتماعی در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دانست.
خانواده مهمترین رکن در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام عبدالمجید یزدی در جلسه آموزش خانواده که صبح یکشنبه با حضور اولیای دانش آموزان دختر منطقه کهک در تالار امام علی بخشداری کهک برگزار شد عنوان کرد: خانواده محلی است که کودک در آن چشم به جهان می‌گشاید و نخستین سنگهای بنای وجود روانی وی در آن نهاده می‌شود، بنابراین چنین مکانی می‌تواند برای کودک سازنده و خلاق یا برعکس مخرب و بیماری‌زا باشد.

وی اظهار داشت: در محیط گرم خانواده که در آن پدر و مادر و اعضای دیگر دارای روابطی خوب و صمیمانه هستند معمولاً کودکان سالم، با شخصیت مثبت و فعال بار می‌آیند که بازتاب عشق و علاقه خانوادگی را به صورت کار و کمک به دیگران نشان می‌دهند، برعکس، خانواده‌ای که از هم پاشیده، عدم مراقبت دقیق والدین و بی‌توجهی آنان به امر تعلیم و تربیت فرزندانشان، اساس کجروی‌ها را در کودکی پایه‌گذاری می‌نماید که این امر در نوجوانی با شدت ظاهر می‌شود.

مسئول اداره آموزش قضات روحانی در ادامه بیان داشت: کودک در مسیر رشد از افراد بسیاری اثر می پذیرد و تحت تأثیر دیده‌ها و شنیده‌های بسیاری قرار می‌گیرد و همه آنهایی که در اطراف او هستند و به نحوی در او اثرگذارند مدل و الگوی آنها هستند که در این زمینه پدر از همه‌ آنها مهمتر و مؤثرتر است و این اهمیت و تأثیر تا سنین نوجوانی هم چنان ادامه دارد.

وی افزود: رفتار پدر برای فرزندان درس، اخلاق و تربیت است که فرزندان در سنین خردسالی محبت، شفقت، وفاداری، خلوص و صفا، رشادت محبت را از او کسب می‌کند به همین دلیل محیط خانه و رفتار والدین برای فرزندان، ‌نخستین کلاس انسان سازی است.

حجت الاسلام یزدی حفاظت از خانواده به عنوان اولین نهاد نظام اجتماعی را یک امر ضروری عنوان کرد و گفت: خانواده مهمترین رکن و نهاد اجتماعی در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است که والدین باید با برقراری رابطه عاطفی با فرزندان خود نظارت و کنترل لازم را بر رفتارها و کارهای آنان داشته باشند.

وی در ادامه افزود: اکنون رقیبی به نام تربیت رسانه‌ای از قبیل سی دی، ماهواره و اینترنت جایگزین فضاهای تربیتی خانواده‌ها شده است که این امر تهدیدی جدی و نگران کننده برای والدین محسوب می‌شود.

حجت الاسلام یزدی هدف از برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده را، ارتقاء سطح آگاهی اولیا در مواجهه با مسائل فرزندانشان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه فرهنگی، بهینه شدن فضای تربیتی خانواده‌ها و ایجاد تعامل بیش از پیش میان خانه برشمرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.tetfuqey8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما