> خرافات درمحافل مذهبی قم كاهش یافت | قم نیوز
يکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : 3034
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قم:

خرافات درمحافل مذهبی قم كاهش یافت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی و توجیهی، از كاهش شدید خرافات و آسیب‌ها در محافل مذهبی استان خبر داد.
خرافات درمحافل مذهبی قم كاهش یافت
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عباس اسكندری روز یكشنبه افزود: سال گذشته از فعالیت تمامی دسته‌های عزاداری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و همچنین از نحوه عزاداری هیات‌های مذهبی در برخی مساجد فیلمبرداری شده و تعدادی از كارشناسان دینی به بررسی این تصاویر پرداختند.

وی ادامه داد: هیات‌هایی كه دچار برخی رفتارهای خرافی بودند شناسایی و به آنها تذكراتی ارایه شد كه این مساله در اصلاح برنامه‌های عزاداری در محرم امسال تاثیر قابل توجهی داشت.

وی با بیان اینكه امسال وضعیت سخنرانی‌ها در هیات‌های مذهبی بهبود یافته است، اعزام مبلغ به مناطق مختلف قم را یكی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در این مساله دانست.

اسكندری گفت: اگر این طرح ادامه پیدا كند تحولات خوبی در عرصه فرهنگی تبلیغی ایجاد می‌شود.

اسكندری، اجرای دوره‌های مختلف توجیهی و آموزشی، برگزاری مراسم تجلیل از پیرغلامان حسینی، اعزام مبلغان به مناطق مختلف، اجرای طرح تفسیر آیات عاشورایی در ۶۰ مسجد، برگزاری همایش سراسری آیین دلبری ویژه تجلیل از حجت‌الاسلام كوثری‌زاده و تجلیل از خادمان فرهنگ عاشورایی، تهیه و توزیع منشور عزاداری، برگزاری چهارمین كنگره شعر عاشورایی را از دیگر فعالیت‌های این سازمان در ماه محرم برشمرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcb.fbfurhbgaiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما