شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : 30518
معاون خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد؛

آماده سازی و تسطیح ۱۴۰ هکتار پارکینگ و پارکسوار اطراف جمکران

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: بیش از ۱۴۰ هکتار پارکینگ و پارکسوار در پیرامون مسجد مقدس جمکران برای مراسم ایام نیمه شعبان و ۱۴ و ۱۵ خرداد آماده سازی و تسطیح شده است.
آماده سازی و تسطیح ۱۴۰ هکتار پارکینگ و پارکسوار اطراف جمکران
به گزارش قم نیوز، مهدی اصفهانیان مقدم اظهار داشت: پخش بیش از ۱۵۰ لیتر مازوت و بلافاصله بعد از آن خط کشی پارکینگ ها و پارکسوارها از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه کمیته خدمات شهری و رفاه ستاد تسهیلات و ساماندهی خدمات سفر قم به لحاظ بازه زمانی حداقل یک هفته تا ۱۰ روز درانجام امور میدانی مربوط به ایام نیمه شعبان در مقایسه با سال های گذشته جلو و پیش است، افزود: نصب نرده به طول ۱۲ هزار متر و همچنین ۶ هزار متر گاردریل در پارکینگ ها و پارکسوارها به منظور تامین امنیت آنها بخشی از اقدامات انجام شده است.

اصفهانیان مقدم با اشاره به فعالیتهای ستادهای دوازده گانه خدمات رسانی و اطلاع رسانی در پارکینگ ها و پارکسوارها از روز ۱۱ تا ۱۶ خرداد به صورت شبانه روزی و با حضور بیش از ۳ هزار نفر از پرسنل خدماتی، ستادی و فضای سبز و اداری برای خدمات رسانی مطلوب به زائران، خاطر نشان کرد: در خصوص اطلاع رسانی اقدامات خوبی انجام شده و در ۱۰ پارکینگ ۱۰ کارت رنگی با رنگ های مختلف برای هدایت مسیر زایران با هدف کاهش هر چه بیشتر گمشدگان بر روی نقشه های راهنما جانمایی شده است.

دبیر کمیته خدمات شهری ستاد تسهیلات زایران با بیان اینکه برای نخستین بار در همه پارکسوارها و پارکینگ ها نقشه هایی برای مشخص شدن مکان دقیق مراکز ارایه دهنده غرفه های تامین آب و نان و همچنین ایستگاه های امدادی تعبیه شده است، افزود: با همکاری حوزه حمل و نقل و کنترل ترافیک بیش از ۹۰ درصد از تابلو های هدایت مسیر به صورت ثابت و فلزی تهیه شده تا با توجه به شرایط اقلیمی مختلف دچار آسیب دیدگی نشود.

اصفهانیان مقدم همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین روشنایی پارکینگ ها و پارکسوارها، تصریح کرد: در این زمینه کلیه نقاط خاموش و فاقد نور کافی شناسایی، و مشکل قریب به اتفاق آنها نیز برطرف، و معضل برق پارک سوار آل یاسین هم حتی برای مواقع اضطراری نیز رفع شده است.

این مقام شهرداری قم با اشاره به جانمایی بیش از ۴۰ تانکر آب شرب بهداشتی در پارکینگ ها و پارکسوارها از آماده سازی هزار و ۱۹۴ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر بویژه پیرامون مسجد مقدس جمکران، پارکینگ ها، پارک سوارها و حاشیه بلوار پیامبر انجام شده، تا مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

اصفهانیان مقدم همچنین با اشاره به تامین مایحتاج عمومی اعم از آب، یخ و نان از طریق استقرار غرفه هایی در حاشیه بلوار معنوی پیامبر اعظم(س)، تصریح کرد: در رابطه با سیستم یکپارچه تنظیف محیط شهری با محوریت سازمان مدیریت پسماند شهرداری و با فعالیت بیش از ۲۷۰ دستگاه ماشین آلات مکانیزه خدمات شهری و توزیع کیسه های زباله و کارتون پلاست ها در مبادی ورودی پارکینگ ها و خیابان های محل استقرار ایستگاه های صلواتی پیش بینی های خوبی صورت گرفته است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین با اشاره به تلاش های انجام شده در ارتباط با افزایش ضریب ایمنی شهر با محوریت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، تصریح کرد در این خصوص تمامی نقاط غیر ایمن و نا منطبق با اصول ایمنی شناسایی، و جهت ساماندهی به مسوولان ذی ربط اعلام شده است.

این مسوول همچنین با اشاره به تغییر سیما و منظر شهری از تهیه المان ها، پارچه ها و ریسه های رنگی متناسب با این ایام خبر داد، و افزود: در رابطه با کنترل ناهنجاری های اجتماعی با توجه اکیپ های ۱۶ گانه و همکاری دستگاه های ذیربط مانند نیروی انتظامی و بهزیستی اقدامات خوبی پیش بینی شده است.

اصفهانیان مقدم همچنین با اشاره به آماده سازی بلوار پیامبر اعظم از نظر آذین بندی و مسائل حمل و نقل، ترافیکی و عمرانی از تلاش های در حال انجام برای حداکثر بهره برداری از این تنها بلوار معنوی جهان اسلام در این ایام خبر داد، و افزود: در جلسه کمیته خدمات شهری ستاد تسهیلات، مصوبه هایی از قبیل تقویت آنتن دهی سیستم شبکه تلفن همراه، نظارت بر عرضه مواد غذایی و صدور مجوز برای حمل و نقل در این ایام به تصویب رسیده و جهت ابلاغ به دستگاه های مربوطه، به استانداری ارایه شده است.

وی با اشاره به مشکل نقل و انتقال افراد جانباز و معلول در سال های گذشته، تصریح کرد: امسال این مشکل از طریق راه اندازی سامانه ویلچر رو حل شده، و کار انتقال این افراد از پارکینگ ها و پارکسوارها به طرف مسجد به آسانی صورت می پذیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg7n9w.ak9zq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما