دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 30569
نایب رئیس مجلس علمای هند:

مهدی‌شناسی موجب گسترش فرهنگ انتظار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس مجلس علمای هند گفت: گرچه که در اعتقاد دینی هندوها بحث مهدویت و منجی وجود ندارد، اما خیلی از هندوها و مردم هند منتظر منجی هستند.
مهدی‌شناسی موجب گسترش فرهنگ انتظار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام «جنان اصغر مولائی» امروز در حاشیه یازدهمین همایش دکترین مهدویت با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش اظهار داشت: موضوع مهدویت از مهم‌ترین نظریاتی است که در جهان وجود داشته و این عقیده برای امید بخشی به مردم جهان اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: ما مسلمانان در این خصوص یک عقیده کامل داریم و برگزاری برنامه‌هایی همچون این همایش هم برای شیعیان و هم برای اتباع ادیان و مذاهب دیگر مفید است تا آن‌ها با این نظریه آشنا شوند و زندگی خود را براساس این اعتقاد و نظریه تنظیم کنند.

دبیرکل موسسه شهید مطهری هند بخش اعظم مردم این کشور را از هندوها دانست و افزود: گرچه که در اعتقاد دینی هندوها بحث مهدویت و منجی وجود ندارد، اما خیلی از هندوها و مردم هند منتظر منجی هستند، آن‌ها این اعتقاد را از ارتباط با مسلمانان هند به دست آورده‌اند و خیلی از افراد از آشنایی با بحث مهدویت و منجی، خوشحال می‌شوند.

وی تصریح کرد: مسلمانان نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت هندوستان را تشکیل می‌دهند، آن‌ها با سلیقه‌های خودشان در خصوص مساله مهدویت اتفاق نظر دارند. شیعیان در هند با نظریه مهدویت آشنا هستند و کنفرانس‌ها و سخنرانی‌های متعددی با این موضوع در هند برگزار شده است.

حجت‌الاسلام «جنان اصغر مولائی» ادامه داد: جشن میلاد امام عصر (عج) با شکوه خاصی در هند برگزار می‌شود و در همه خانه‌های شیعیان هند نمادهای مهدویت وجود دارد. قبل از استعمار انگلیس بر هند، چند حکومت شیعی در برخی از شهرهای این کشور همچون «لکنهو» و «حیدرآباد» وجود داشت که این حکومت‌ها سعی در ترویج عقیده مهدویت داشته‌اند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccopq1.2bqxe8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما